Jebao doseerpomp reset tijd telkens


F

fishy fish

Guest
Ik heb een tweedehands jebao doseerpomp gekocht en nu reset deze telkens de tijd. Dit zorgt er voor dat heel veel plantenvoeding wordt toegevoegd.

Ik heb al de batterij die binnen in zit vervangen. Zijn er meer mensen die hier nog meer last van hebben?
 
Staat ie constant aan of gaat ie ook wel eens uit?
 
Het kan zijn dat je apparaat in een software "loop" geraakt. Hij begint dan voortdurend aan een initialisatie. Wat ik zou doen is zo snel mogelijk een firmware update. Nu gaat het hier om een Chinees apparaat dus ik weet niet of hier gemakkelijk is aan te komen. Wat je in elk geval kan doen is het apparaat ressetten.
 
Laatst bewerkt:
Staat ie constant aan of gaat ie ook wel eens uit?
Ik heb hem nog maar net, maar hij stond toen telkens aan. Heb hem niet uitgezet. Alleen nadat ik merkte dat het zichzelf reset.

Het kan zijn dat je apparaat in een software "loop" geraakt. Hij begint dan voortdurend aan een initialisatie. Wat ik zou doen is zo snel mogelijk een firmware update. Nu gaat het hier om een Chinees apparaat dus ik weet niet of hier gemakkelijk is aan te komen. Wat je in elk geval kan doen is het apparaat ressetten.
Hoe reset je een jebao?
 
Ik heb hem nog maar net, maar hij stond toen telkens aan. Heb hem niet uitgezet. Alleen nadat ik merkte dat het zichzelf reset.


Hoe reset je een jebao?

Er zit een batterij in het ding. Haal het apparaat van de stroom en pluk de batterij er uit. Laat de spanning er af en de batterij er voor langere tijd uit, laten we zeggen voor een minuut of 10. Wanneer je daarna alles terug en aanzet reset het apparaat en initialiseert hij. Hij start dan op in de beginstand.
 
Er zit een batterij in het ding. Haal het apparaat van de stroom en pluk de batterij er uit. Laat de spanning er af en de batterij er voor langere tijd uit, laten we zeggen voor een minuut of 10. Wanneer je daarna alles terug en aanzet reset het apparaat en initialiseert hij. Hij start dan op in de beginstand.
Geprobeerd, maar werkte niet.
 
Geprobeerd, maar werkte niet.

Er is nog een mogelijkheid, een firmware update. Alleen is het probleem dat die dingen in China gemaakt worden onder de naam Jecod/Jebao. Ik weet dus niet of zij ook updates ter beschikking stellen. Uiteraard hoeft het probleem niet in de software te liggen. Maar dan zou je het ding open moeten maken en ik weet niet hoe technisch je bent. Als er namelijk iets stuk is blijft het apparaat ook proberen om het op te starten. Maar kijk bijvoorbeeld eens of er iet ooit. water in het ding is gekomen. Mogelijk zie je verbrande, zwarte onderdelen? Het is ook zinvol om met name de klok te bekijken.
 
Eigenlijk zit er vrij weinig in de pomp. Ik zie zo snel geen verbrande dingen. Ondertussen ook wel redelijk klaar met het zoeken. Ga denk ik een oude arduino afstoffen en een https://www.joy-reef.com/ tutorial volgen :")
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-03-12 at 20.51.38.jpeg
    WhatsApp Image 2020-03-12 at 20.51.38.jpeg
    21.5 KB · Weergaven: 72
Eigenlijk zit er vrij weinig in de pomp. Ik zie zo snel geen verbrande dingen. Ondertussen ook wel redelijk klaar met het zoeken. Ga denk ik een oude arduino afstoffen en een https://www.joy-reef.com/ tutorial volgen :")


Dat is dan precies wat ik gedaan heb. Scroll maar eens over onderstaande pagina. Misschien kan je trouwens je klok op de een of andere manier loskoppelen en er een DS 3231 clock achter zetten. Voor een eurootje ben je de man.

 
Dat is dan precies wat ik gedaan heb. Scroll maar eens over onderstaande pagina. Misschien kan je trouwens je klok op de een of andere manier loskoppelen en er een DS 3231 clock achter zetten. Voor een eurootje ben je de man.

Zal het eens doorlezen, bakkie zag er in 2018 mooi uit ^^
 

Terug
Bovenaan