Wat is er nieuw

Jeeeh eindelijk wil het lukken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Sharon_xx zei:
Plantenvoeding moet ik nog halen , maar jammergenoeg heb ik geen geldplantje in mijn aquarium waar ik het vanaf kan plukken. Moet dus nog eventjes daarmee wachten. Ik heb wel een voedselrijke bodem in mijn aquarium zitten , dat is er speciaal voor planten in gegaan ofzo. 😉

Sharon_xx zei:
Nou en ook al houd die er over een paar weken/maanden mee op. Dan haal ik gewoon weer nieuwe plantjes. Of het nou een kamer plant is of niet ik laat hem gewoon staan. Ik heb helemaal niet gevraagd om een discussie. Dus wil die nu graag eindigen.. 🙂

Ja ik zet mijn zinnen soms wat krom neer , dus word wat vaker verkeerd begrepen dat heet dislectie.

raar geen geld voor plantenvoeding .

of geldplantje gevonden ??

Sharon_xx zei:
Ja ik zet mijn zinnen soms wat krom neer , dus word wat vaker verkeerd begrepen dat heet dislectie.
Dat is helemaal niet erg! 🙂

Maar dan laat me even vooruit denken: stel de "misschien-wel-kamer-plant" stopt er over een paar weken inderdaad mee. Zou je het dan niet fijn vinden om te weten dat het echt niet aan jouw aquarium ligt maar aan die plant? Dat die plant het gewoon niet trekt? Dat jij wel elke paar weken zo'n zelfde nieuwe plant kan gaan kopen maar dat het dan wel duur wordt?

Probeer alleen maar mee te denken...

~ Ivo

Black_mollie zei:
Cabomba, penningkruid en waterpest: het bekende takje groen voor in de ''vissenkom'' Veelal geschikt voor de wat koudere temperaturen en vooral de cabomba overleefd het zelden of nooit..

Naaldgras stelt wel erg hoge eisen aan je licht. Dus die past eigenlijk niet goed tussen de rest. Verder ben ik heel benieuwd naar een close-up van de plant helemaal rechts, want die bladeren lijken erg veel op een kamerplant die niet geschikt is voor in een aquarium.

Ik heb Cabomba in alle bakken, waarbij twee bakken op wat kleibollen na geen plantenvoeding krijgen.Ook in de warme bakken (29/30 graden) doen ze het goed. Vind het zelf een makkelijke plant die het bij mij altijd goed doet.

Ik heb ook Cabomba,en waterpest in de bakken.
En groeit ook goed ,hoor.

Waterpest ,heb je de koud water en warm water.
Die van een tuincentrum voor de vijver.

Ja,dat is waar.
Cabomba - Gemeente Wijdemeren

In de Loosdrechtse Plassen vormt de waterplant Cabomba een ware plaag.
Sloten groeien dicht en het belemmert zelfs hier en daar de gemotoriseerde ...
www.wijdemeren.nl/cabomba -

Ja ik weet het, bij meer mensen groeit de cabomba de bak uit en gaat het prima. Bij mij krijgen ze een lichtgroene top en verslijmen dan. Ik vermoed dat het aan de hardheid van het water ligt. Bij mij thuis is het water erg zacht en de cabomba vraagt toch wat harder water.

Hoor meer mensen die zeggen dat de cabomba een verschrikkelijke plant is in hun aquarium, anderen zweren er juist weer bij. Ik hou het er dus maar op dat het per bak afhankelijk is of de plant het gaat doen of niet xD haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan