Wat is er nieuw

Jelani's Sera 130

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelani
  • Startdatum Startdatum
J

Jelani

Guest
Bij deze dan ook eindelijk mijn foto album over de Sera 130

Na mijn 1e bak van 1,50 , toen de juwel trigon 350, nano bakjes, juwel vision 180 nu dus een sera 130. ( 50 cm breed , 58 cm diep en 60 cm hoog , ca. 130 liter )

Laten we hopen dat dit wel een blijver is 😉

Veel foto's van het opbouwen heb ik helaas niet vanwege de tijdsdruk die erachter stond.... maar ach...elke foto is er 1 zal ik maar zeggen 😉

We beginnen met een lege bak 😀

664873_0_82_20141006_174021.jpg

En een nu nog volle bak
522252_0_82_20141006_185136.jpg

Na de halve kamer verbouwt te hebben staat de bak op zn plek en kunnen we beginnen.....

Deel van de inrichting eruit.....

773737_0_82_20141008_135359.jpg

ADA Bodem eruit......wat een troep geeft dat.....en wat een klus om niet per ongeluk een paar garnalen mee te scheppen....
443646_0_82_20141008_135350.jpg

En in de nieuwe bak gedaan....
356228_0_82_20141008_135344.jpg

Daarna gaan knutselen met m'n spiderwood.

Links.....midden.....rechts....... Uiteindelijk bleef het bij links....
229441_0_82_20141008_144249.jpg

Wel de uitstekende linkerpunt met een nijptang omgebogen zodat het stuk nog net wat meer naar links kon....

Ondertussen even goed bekeken of het echt naar mn zin stond terwijl ik de plantjes opnieuw klaar maakte.....
185837_0_82_20141008_151704.jpg

Ondertussen bemoeide mn trouwe hulpje zich met de overgebleven wortels en levermos..... dat scheen een leuke mix te zijn..... mama vond van niet maar ach....hij liep niet in de weg 😀

922664_0_82_20141008_163319.jpg

Planten erin gezet.....
329567_0_82_20141008_174702.jpg

Het glas is half leeg.....
121682_0_82_20141008_183511.jpg

of is het glas nou half vol 😛
333381_0_82_20141008_183504.jpg

Daarna het filter aangesloten, nog een deel oud water erbij en daarna de rest aangevuld met vers.
Waarna je kan gaan genieten van je mooie net ingerichte aquarium. 😀

188563_0_82_20141008_233014.jpg

Tot zover even de "opbouwfoto's"

En nog even de reden waarom de vision met enige spoed uit zijn hoekje weg moest en vervangen is voor een kleiner model (ik kon de lengte van de vision op geen andere manier kwijt in huis) ....

766163_0_82_20141008_220724.jpg

753948_0_82_20141008_220635.jpg

598761_0_82_20141008_220751.jpg

De woningbouw kan het repareren, maar dan gaat mn laminaat eraan.... aangezien we met een klein half jaartje gaan verhuizen maar voor de oplossing van een ander aquarium gegaan. 😉 De nieuwe staat nu op een goede plek op de vloer, mocht hij daar ook losraken kan ik dit formaat makkelijker ergens anders in de kamer zetten dan de vision. 😉

Jammer van de foto's die op hun kant staan want heb nu enorme last van m'n nek! 😉
Wat een operatie,ben benieuwd als de mist geklaard is hoe de Sera geworden is.
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar wat een zicht die Vision,lijkt wel een grafzerk met ingebouwd aquarium! 😀

Whahahaha geweldige opmerking 😀 Zo heb ik hem nog nooit bekeken eigenlijk 😀
Meubel was eerst zilver zo te zien, dat vond ik nog gekker.... Mijn smaak plakplastic is het ook niet, maar ach, beter iets dan niets 😛

Foto's stonden gewoon recht op mn computer.....geen idee hoe dat ik ze nu hier gedraaid krijg :S

Hoop vanavond een paar goede foto's te kunnen maken van hoe hij er nu uit ziet 😉

Eens kijken of het zo beter gaat 😉

Nog iets wat wittig is hij maar dat trekt steeds meer weg....

Vooraanzicht :

2uulPl_HoHvGK4Lue4-3x3KA7YvyoiOG.jpeg

Zijaanzicht :

Vooraanzicht close up

En een aantal inwoners 😉

Garnaal aan de drijfplant 😀

Brigittaes komen ook even spieken 😉

En Zorro houd het allemaal goed in de gaten 😀

Wat ik zelf nog wil ..... wat meer voorgrondplanten, maar ik wacht even af hoe ze in deze bak aanslaan 😉
achtergrond kan nog wel wat planten gebruiken
En het levermos moet nog terug de bak in 😉

Misschien door de tijd nog een paar extra bewoners, maar ik wil ze eerst even bij laten komen van de verhuizing.

En waarschijnlijk de verlichting aanvullen met ledverlichting met mooie tijdklok / programma en maanlichtverlichting enzo 😀

Heel erg mooi en wat een berg garnalen.
Er kunnen maximaal 12 foto's per bericht,ik zal Zorro wel ff plaatsen... heb niks met katten maar is wel een geinig zicht! 😉

827322_0_82_20141013_224434.jpg

Bedankt 😀
12 foto's dus....die ga ik onthouden 😉

Ja garnalen doen het prima, ben met een kleine 20 begonnen, ondertussen zijn het er een kleine 70 � 80 geloof ik.
Een paar gewone CR en CB maar de meeste met TB gen.

Heb nu sinds een paar maandjes 2 king kong ertussen lopen, echt leuk 😀
Je blijft verrassingen tegen komen, nu ook weer 2 witte jonkies ertussen..... Geen idee wat dat gaat worden, zal ik vanmiddag of vanavond eens een foto van plaatsen 😀
Zijn niet standaard wit zeg maar , maar een beetje gelig / wit ..... ben benieuwd hoe die uit gaan groeien 😀

Leuke bak hoor! Mag nog wel iets voller beplant worden voor de brigittae's.

Wat zit er allemaal in qua vis?

Tot nu toe de brigittae's ( een 20 / 25 stuks) 2 corrydoras pygmeus en 1 algenetertje (die op de foto)
Ik wil op m'n gemak even bekijken wat er nog meer bij kan, gewoon voor de variatie.
Want ik wil ook niet dat m'n garnalen opgevreten gaan worden 😉
De groep Corry's wat groter zoiezo.....

Achtergrond beplanting moet er zeker nog bij, maar midden en voor wil ik even kijken hoe het groeit.
Misschien nog wat meer variatie in de planten, het is nu veel al het zelfde wat er staat, maar de verlichting in de vision was niet helemaal optimaal, dus veel van m'n planten hebben het opgegeven...... Maar op voorhand planten bij kopen zag ik ook niet zitten omdat ik niet wist hoe het uitkwam in deze bak 😉

De brigittae's zijn absoluut niet schuw , zitten eigenlijk altijd voor de ruit. Vind het wel hele leuke vrolijke visjes 😀
Ze zitten vaak onder de drijfplanten of onder de tijgerlotus bladeren. Die vallen dus duidelijk in de smaak bij ze 😉

Bedankt ! 😀
Vind zelf de inkijk in de bak ook erg leuk....Hij is al vrij diep natuurlijk, maar door die ronde voorruit lijkt hij nog dieper.

Ja ook een ragdoll 😀 Bleu bicolor katertje van bijna 5 maanden oud. 😉 Mn eerste ragdoll maar zeker niet mn laatste 😛

Woensdagavond toch nog maar wat planten besteld 😉
Komen hopelijk dinsdag binnen, ik zal dan ook gelijk nieuwe foto's maken.

Straks echt eerst m'n levermos aan een steen vast binden. Gisteren een bolletje erin gegooid, bleef overal liggen behalve waar het moest natuurlijk.....
En even nagaan denken over de ledverlichting die ik erin wil hebben 😉

Mooi formaat aquarium 🙂
Jammer van de verzakking van de vloer.
Je kat ziet er heel erg mooi uit.
Heb zelf 2 Britse Korthaar / Pers kruisingen, broertje en zusje uit hetzelfde nest 😉
Zij zijn ook mijn eerste raskatten en zeker ook niet de laatste 🙂

Bedankt allemaal 😀

Nieuwe plantjes zijn binnen, kleine man ligt te slapen dus ik ben op m'n gemak in de bak aan het rommelen. 🙂
Nu eerst :koffie: en een paar foto's maken, hopelijk vanavond een update 😉

Misschien een beetje een late reactie, maar bak ziet er mooi uit. Borarasjes zijn hier ook absoluut niet schuw, in tegendeel zelfs. Denk de vissen uit mijn rekord binnenkort te gaan verkopen en hier het schooltje borarasjes in te doen. Erg leuke, actieve visjes

Zal even kijken of ik straks de foto's over kan zetten 😉

Hoe bevalt de bak? Ik kreeg vnv van mijn vader te horen dat ik ook eenzelfde bak over kan nemen van een vriend van hem. Het lijkt me een hele mooie bak 😀 Ik twijfel nog wel een beetje, misschien kun jij me overhalen..

Heb je ook weer een update?

Wegens drukte even helemaal het forum vergeten :sorry:

De bak zelf bevalt prima, vind het nog steeds een prachtbak met een hele mooie inkijk.
Enige nadeel aan de bak vind ik de kap.... Ik vind hem vrij zwaar en moeilijk te openen 😉 Ook blijft bij mij m'n voerklepje niet open staan....... Maar verder....... :smitten:
Zal straks ECHT de update plaatsen.

Heb alleen zelf een probleem met het water momenteel. Het is zo ontzettend troebel en ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.
Waterwaardes lijken in orde ( nog geen dode garnaal of vis te zien en ook geen vreemd gedrag, garnalen jongen ook nog als konijnen )

Nu sinds 2 weken een uv-filter gekocht en ge�nstalleerd, ook geen verandering......
Vandaag maar m'n filter aangepakt...... Keramiek pijpjes eruit , bioballen laten zitten, grove en fijnere spons een verdieping lager gezet, kool er tijdelijk in en filterwatten toegevoegd.

Nu bezig met een waterwissel van in ieder geval 50% en even een klein intern filtertje toegevoegd om te zien of het misschien aan de stroming kan leggen.

Vanavond ook de bio co2 weer aanvullen.....

En dan maar hopen dat ik verbetering zie. Daarna 1 voor 1 de teveel toegevoegde dingen ( de kool en het interne filter) weer langzaam verwijderen. En dan maar hopen dat ik zo achter de oorzaak kom.........

Mocht het aan het filter zelf liggen (draait nu een JBL op ) dan wissel ik hem om voor m'n eheim..... Die pomt naar mijn idee meer liters rond per uur.......

Ik heb de bak nu een aantal weken en ook bij mij blijft het kapje niet openstaan 🙁

Ik heb sinds een aantal dagen een tetratec ex800 op mijn bak staan. Op mijn vorige bak ook altijd een tetra gehad, en wel de tetratec ex400. Nooit problemen gehad met deze pomp.

Bak ziet er zekers mooi uit, al wat veranderd. En is het niet al lang tijd geweest voor een aantal :foto: :foto:

Zo.... En of het tijd is voor een paar foto's.... Ik schaam me ook diep :sorry: Normaal doe ik iets als ik wat beloof, maar kwam er nu echt niet van.....

Maar de omstandigheden kregen even de overhand.....
Even in vogelvlucht uitgelegd :

Ik was zwanger van de 2e....gebruik medicijnen en nu liep het eind van de zwangerschap dus niet lekker.... Veel controles in het ziekenhuis ( laatste periode echt dagelijks ) en uiteindelijk hebben ze besloten om de kleine eerder te halen.
Was 4 februari uitgeteld, kleine man is op 19 januari gehaald. Mooie lengte maar veel te licht..... Hij leek een beetje op een gevild kerstkonijntje 😀 ( woog 2280 gram bij de geboorte)

Nog 4 dagen samen in het ziekenhuis gelegen voordat we naar huis mochten.

Alles inmiddels goed nu, kleine vreet de oren van m'n kop en groeit lekker.... 😉

Maar vandaar dus dat het er even niet van kwam om nieuwe foto's te maken 😉
Kleine heeft nu net de fles op, ga hem zo ff afwerken en dan heb ik even de tijd (hopelijk de komende 3 uur) om weer nieuwe foto's te maken en op de computer te zetten 😉

Gefeliciteerd, inderdaad een goede reden om niet te updaten :thumbs:. Ik wacht geduldig af, de kleine gaat natuurlijk voor

Bedankt voor de felicitaties 😀

Ja ja 😀 Gelukt 😀

Alles is iets wat verwilderd, hier en daar drijft wat cabomba los, hoop van het weekend een beetje te kunnen tuinieren 😉

Sommige foto's zijn wat groenig.... geen idee hoe dat komt... denk door de drijfplanten 😉

Overzichtje
777455jelani_0_82_1.jpg

CR
322981jelani_0_82_2.jpg

CB
762323jelani_0_82_3.jpg

Rechter zijkant
146464jelani_0_82_4.jpg

Briggitae's
838487jelani_0_82_5.jpg

Theekransje 😀
842963jelani_0_82_6.jpg

Voertijd
439538jelani_0_82_7.jpg

Nog een overzichtje 😉
521543jelani_0_82_8.jpg

Heb nog een filmpje gemaakt ook, zo even kijken hoe ik die hier op krijg 😉

En het filmpje 😉

[video]https://www.youtube.com/watch?v=eVSYgfnOAXc&list=UU-4uehPyVcA2tNsj8qKZOow[/video]

Das sneller als gedacht 😀 Bak ziet er mooi uit. Toch nog een paar vraagjes:
Welke plant is dat waar al die garnalen inzitten?
Wat is je visbestand, ik ben vooral nieuwsgierig naar de soorten
Waarmee filter je? Een externe pomp?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan