Jessie's sluierbak 120x40x61 aquatlantis splendid 120


Status
Niet open voor verdere reacties.
Die easyled 2 controller heb ik ook,
wij hebben enkel bij channel 1 begin en eind tijd ingesteld,
bij channel 2 niets.
 
Is dat dan mogelijk om de kleur van de led wit/geler/blauwer te maken van kleur?
Volgens mij heb ik dezelfde led in mijn volga maar wist niet dat dat mogelijk was.
Doe je dat dan via een instelling op de controller? (easyled 2 controller?)
Ja ik las op een Discord groep van Nicky vis dat het kanaal 2 is waar het mee kan.
 
Zo wat een dag vandaag ben helemaal kapot maar wat een vordering gemaakt. Bodem water en alvast planten erin niet op de plek nog omdat het hout nog beter moet inwateren. De valisneria blijft wel in de linker hoek die staat zo goed als op de plek. De anubias Barteri komt 1 van de 2 stukken hout samen met de anubias nana die kregen we gratis wat lief bedankt lfs Frits Kuiper.❤️🥰.
Daarnaast 2 mooie Javavarens die ook nog op hout moet en dan nog een mooie plek vinden waar ze kunnen staan in de bak. Daarnaast een leuke mosbal en 2 soorten mos creeping mos en javamos. En wat sessiliflora die staat naast de valisneria en wat waterpas die op de oppervlakte nog drijft. Laat alles maar lekker groeien.😄
 

Bijlagen

  • IMG_20230128_151825571.jpg
    IMG_20230128_151825571.jpg
    290.9 KB · Weergaven: 101
  • IMG_20230128_151727803.jpg
    IMG_20230128_151727803.jpg
    291.8 KB · Weergaven: 96
  • IMG_20230128_151739910.jpg
    IMG_20230128_151739910.jpg
    258.3 KB · Weergaven: 102
  • IMG_20230128_151801708.jpg
    IMG_20230128_151801708.jpg
    273.5 KB · Weergaven: 88
  • IMG_20230128_141752474.jpg
    IMG_20230128_141752474.jpg
    91.9 KB · Weergaven: 94
Druk bezig geweest zo te zien,
zal een mooie bak gaan worden,daar twijfel ik niet aan.

Succes verder en geniet ervan he.
 
Druk bezig geweest zo te zien,
zal een mooie bak gaan worden,daar twijfel ik niet aan.

Succes verder en geniet ervan
Komt helemaal goed tot nu toe geniet ik er al van en er zitten alleen nog maar planten in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand trouwens welke de dunne en wat lagere valisneria is de brede is de spiralis dat weet ik omdat daar een kaartje bij zat john had de dunne variant gisteren bij Frits Kuiper meegenomen en daar zat alleen een loodje en watten om heen.
 

Bijlagen

  • IMG_20230128_151825571.jpg
    IMG_20230128_151825571.jpg
    290.9 KB · Weergaven: 71
In 24 uur tijd. Lijkt me al erg positief. Van helder naar blind. Via de zijraam is het helemaal goed te zien. Zou dit ook kunnen komen door de Spiderwood wat er ook bij in zit.
 

Bijlagen

  • IMG_20230129_165956295_HDR.jpg
    IMG_20230129_165956295_HDR.jpg
    137.2 KB · Weergaven: 79
  • IMG_20230129_165937547.jpg
    IMG_20230129_165937547.jpg
    179.8 KB · Weergaven: 78
  • IMG_20230128_151727803.jpg
    IMG_20230128_151727803.jpg
    291.8 KB · Weergaven: 76
leuk gedaan :) mag ik vragen wat voor plant je helemaal rechts in je bak hebt? Die hoge bij de buis?
 
leuk gedaan :) mag ik vragen wat voor plant je helemaal rechts in je bak hebt? Die hoge bij de buis?
Dit plantje is het. De inrichting is nog niet klaar maar de planten die erin staan is ruim voldoende voor 3 sluiers hopelijk zijn ze straks een beetje lief voor de plantjes.😄🥰
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230129-200543.png
    Screenshot_20230129-200543.png
    243.9 KB · Weergaven: 66
Dit plantje is het. De inrichting is nog niet klaar maar de planten die erin staan is ruim voldoende voor 3 sluiers hopelijk zijn ze straks een beetje lief voor de plantjes.😄🥰
Dankjewel!
Haha ik hoop het ook voor je! :D
 
Kast is nu helemaal af wat een plaatje. De deuren moesten er nog in wat met veel vloeken is gelukt afstellen is niet de beste kwaliteit hier.😄😂
 

Bijlagen

  • IMG_20230130_162731364.jpg
    IMG_20230130_162731364.jpg
    140.2 KB · Weergaven: 75
Kast is nu helemaal af wat een plaatje. De deuren moesten er nog in wat met veel vloeken is gelukt afstellen is niet de beste kwaliteit hier.😄😂
Ik ken het,
het ene deurtje hang je er op 2 min in,
en met het andere ben je een half uur bezig :)
deurtjes afstellen is normaal gezien met 1 schroefje te regelen,
tenzij de scharnieren echt te hoog/laag zitten,
dan moeten de schroefjes in de ovale gaten even los gemaakt worden.
Het zijn idd mooie aquariums/kasten van aquatlantis he,
ik heb van die van mij ook nog geen moment spijt gehad.
 
Ik ken het,
het ene deurtje hang je er op 2 min in,
en met het andere ben je een half uur bezig :)
deurtjes afstellen is normaal gezien met 1 schroefje te regelen,
tenzij de scharnieren echt te hoog/laag zitten,
dan moeten de schroefjes in de ovale gaten even los gemaakt worden.
Het zijn idd mooie aquariums/kasten van aquatlantis he,
ik heb van die van mij ook nog geen moment spijt gehad.
Toch is de kast van John van kwaliteit beter die heeft dikke zwaardere planken en de bak is wat mooier afgewerkt maar die was ook wat duurder de fusion 120.
 
Prachtig bak Jessie en veel succes met de sluiers .
Alleen moet de bak nog goed ingericht worden dan is het nog mooier straks. Duurt nog wel even aangeven Spiderwood nog steeds omhoog komt.
 
Toch is de kast van John van kwaliteit beter die heeft dikke zwaardere planken en de bak is wat mooier afgewerkt maar die was ook wat duurder de fusion 120.
De fusion ken ik niet zo,
dat was de reeks voor de volga en de splendid als ik mij niet vergis.
 
De fusion ken ik niet zo,
dat was de reeks voor de volga en de splendid als ik mij niet vergis.
Ja klopt die van John vind ik wel wat luxer en beter van kwaliteit bouw. Maar was ook dubbel zo duur. En 100 liter groter. 10 cm dieper en wat hoger. Allebei 120 cm maar 100 liter meer wel apart dat er zoveel verschil in kan zitten.
 
Van een wazige bak naar een zo goed als heldere bak. Foto 1 was gisteren nog en foto 2 is van vanmorgen. Wat een verschil. Ook de sessiliflora is ook mooi omhoog gekomen.
 

Bijlagen

  • IMG_20230130_175323563_HDR.jpg
    IMG_20230130_175323563_HDR.jpg
    115.4 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20230131_091101347_HDR.jpg
    IMG_20230131_091101347_HDR.jpg
    198.2 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20230131_092054196.jpg
    IMG_20230131_092054196.jpg
    175 KB · Weergaven: 73
Hallo mooi Aquarium. ik heb zelf ook de Aquatlantis splendid besteld en komt deze week geleverd. ik had een paar vragen wat betreft de externe pomp, daar ik daar ook voor zit te kijken. . waarom de jbl 1502 en niet de 902? de 902 is ook tot 300 liter en zuiniger? (scheelt 9 watt)

je wilde eerst een zwarte achterwand omdat de vissen en planten dan mooier uitkwamen en koos toch voor een lichtere kleur achtergrond. wat is hiervan de reden?

verder vind ik het wel mooi maar wel erg licht vanwege de lichte achterwand . ik heb zelf een zwart aquarium besteld en wilde wel filterzand als bodem erin vanwege mijn bodemvissen . 2 anctris en 3 panda's. hiervan wil ik er straks meerdere panda's gaan kopen omdat ze nu in een 60cm bakje zitten.
en wil een schooltje koperzalmen.
 
Hallo mooi Aquarium. ik heb zelf ook de Aquatlantis splendid besteld en komt deze week geleverd. ik had een paar vragen wat betreft de externe pomp, daar ik daar ook voor zit te kijken. . waarom de jbl 1502 en niet de 902? de 902 is ook tot 300 liter en zuiniger? (scheelt 9 watt)

je wilde eerst een zwarte achterwand omdat de vissen en planten dan mooier uitkwamen en koos toch voor een lichtere kleur achtergrond. wat is hiervan de reden?

verder vind ik het wel mooi maar wel erg licht vanwege de lichte achterwand . ik heb zelf een zwart aquarium besteld en wilde wel filterzand als bodem erin vanwege mijn bodemvissen . 2 anctris en 3 panda's. hiervan wil ik er straks meerdere panda's gaan kopen omdat ze nu in een 60cm bakje zitten.
en wil een schooltje koperzalmen.
Wat er al is gezegd hieronder sluiers zijn grote vervuilers en dan heb je echt wel een grote filter nodig. Ik vond het anders toch te donker en aangezien de stukken hout ook nog in de hoeken komt te staan met Javavaren wat ook behoorlijk zal gaan groeien. En de valisneria zal ook behoorlijk over de oppervlakte gaan drijven en groeien dan is de bak al een stuk donkerder. En wil het niet te donker hebben. Daarom ook niet voor een lichte maar wat donkerder zandbodem gekozen.
 
Oke duidelijk. zal een jbl 902 wel goed zijn voor mijn visbestand? wat bodemvissen. black molly's guppen, zalmen en neon tetra's . ik wil het verder niet teveel vullen met allemaal nog meer verschillende vissen. ik houd wel alleen van hele drukke vissen daarom neem ik absoluut bv geen maanvissen. die vind ik te sloom. mijn koperzalmpjes zitten elkaar voortdurend achterna, racen door heel de bak heen en mijn gup bemoeid zich er steeds mee en word dan zelf achterna gezeten door de koperzalmpjes . ook houden ze van sterke stroming. zelfs mijn panda's. ik heb nu een binnenfilter die hard aanstaat waartdoor er ook veel zuurstof in het water komt, en daar zwemmen ze steeds in de stroom van. vinden ze zo leuk en ik ook om te zien. t'zijn dan net van die stuiterballen.
 
Oke duidelijk. zal een jbl 902 wel goed zijn voor mijn visbestand? wat bodemvissen. black molly's guppen, zalmen en neon tetra's . ik wil het verder niet teveel vullen met allemaal nog meer verschillende vissen. ik houd wel alleen van hele drukke vissen daarom neem ik absoluut bv geen maanvissen. die vind ik te sloom. mijn koperzalmpjes zitten elkaar voortdurend achterna, racen door heel de bak heen en mijn gup bemoeid zich er steeds mee en word dan zelf achterna gezeten door de koperzalmpjes . ook houden ze van sterke stroming. zelfs mijn panda's. ik heb nu een binnenfilter die hard aanstaat waartdoor er ook veel zuurstof in het water komt, en daar zwemmen ze steeds in de stroom van. vinden ze zo leuk en ik ook om te zien. t'zijn dan net van die stuiterballen.
Ik zelf ben niet van de interne filters zijn toch altijd een stuk minder dan externe filters. Ik denk dat het zou kunnen maar ik zou zelf voor genoeg filtering zorgen dat is toch het hart van hoe je bak draait. En ik zal uitkijken met te veel vissen op dezelfde water niveau dat kan best gaan botsen. Ik zou voor een boven visjes midden en bodem gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke duidelijk. zal een jbl 902 wel goed zijn voor mijn visbestand? wat bodemvissen. black molly's guppen, zalmen en neon tetra's . ik wil het verder niet teveel vullen met allemaal nog meer verschillende vissen. ik houd wel alleen van hele drukke vissen daarom neem ik absoluut bv geen maanvissen. die vind ik te sloom. mijn koperzalmpjes zitten elkaar voortdurend achterna, racen door heel de bak heen en mijn gup bemoeid zich er steeds mee en word dan zelf achterna gezeten door de koperzalmpjes . ook houden ze van sterke stroming. zelfs mijn panda's. ik heb nu een binnenfilter die hard aanstaat waartdoor er ook veel zuurstof in het water komt, en daar zwemmen ze steeds in de stroom van. vinden ze zo leuk en ik ook om te zien. t'zijn dan net van die stuiterballen.
Je kan ook in de sectie filters om advies vragen want daar zullen meer leden je vraag lezen;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan