Wat is er nieuw

JJJJ's Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJJ
  • Startdatum Startdatum
J

JJJ

Guest
Dag Allemaal,

Dit is in principe een van mijn eerste berichten op het forum. Ik ben voor de zomer begonnen met dit aquarium en aquaria in het geheel.

Ik vroeg mij af wat jullie er van vinden en of ik op de goeie weg ben.

Ik heb een aantal kleibolletjes in mijn substraat, verder doseer ik geen producten omdat ik daar niet veel van af weet. Ik heb een DIY CO2 systeem die ik meer als experimentatie heb aangeschaft, bij elkaar koste het CO2 systeem me maar 25-30 euro, vandaar.

Mijn visbestand:
2x Roodschaargarnalen
6x Roodneuszalmen
2x Pristella Tetra
1x Clown Botia
2x Neon Tetra
1x Guppy
2x Siamensis Algeneters
2x groene visjes wiens naam ik ben vergeten
1x Pauwooggrondel

Hier wat foto's en een filmpje🙂

IMG_1870_zpsuw1g2tlr.jpg

IMG_1869_zpszl7bblsc.jpg

IMG_1867_zpsvcxjsqme.jpg

IMG_1866_zpslimvp2bp.jpg

IMG_1865_zpsfbhadtzb.jpg

IMG_1864_zpsfmqfsity.jpg

IMG_1862_zps1jl7lzp4.jpg

IMG_1849_zpsj5zxn7qn.jpg

IMG_1848_zpsrgsezxlr.jpg

IMG_1845_zpsr6ehlmlj.jpg

[video]wiC6yqkVLv8[/video]

Je visbestand is verre van ideaal voor zo'n bakje helaas.

Ik had al zo'n vermoeden. Wilde al wat vissen een andere thuis geven.

Ik heb die clown en die garnalen bijvoorbeeld gekregen, ik weet dat de clown het liefst in groepen zwemt met zand substraat en die garnalen leken me ook niet echt passen.

Daarnaast wilde ik de pauwoog ook uit de bak hebben want die schijnt de boel ook uit balans te brengen.

Zou je misschien uit kunnen leggen waarom, waardoor? Ik begin net, en weet niet niet zoveel als de meeste hier. Ik heb dit ook hier geplaatst om te leren.

De clownbotia is idd een groepsvis maar wordt ook veel te groot voor je bak want neem aan dat het iets van een 60cm is?
Beetje zelfde verhaal met de siamensis.

Roodneuszalmen horen ook groter,je zie nu ook dat ze niet mooi van kleur zijn bv.

Het risico van je garnalen is dat als ze de kans krijgen visjes zullen pakken of iig zullen proberen.

Tetra soorten zijn echt scholenvissen dus horen ook met meer maar sommige soorten passen ook niet thuis in dit formaat.

En zo nog wel een paar dingetjes maar wil je ook niet teveel ontmoedigen oid! 😉

No worries hoor Seabait, ik zie het niet als een persoonlijke aanval haha.

Ga vooral verder. Ik ben erg gewend aan opbouwende kritiek en zie het niet als een persoonlijk tekortkoming maar als een leermoment.

Ik neem het mezelf ook niet kwalijk, die dingen die je noemt kon ik simpelweg niet weten in het begin toch?

Ik was gewoon te enthousiast met me vissen komen🙂

Niks om je voor te schamen,schat dat 8 van de 10 mensen hier zo zijn begonnen hoor,zelfs ik! 😉
Denk dat het leuker is om dit topic voor foto's te houden en dat je dan een apart topic aanmaakt voor je bestand bij het specifieke subforum.

Het is een heel mengelmoesje ja, maar goed dat komt nu vast wel goed weer.

Volgens mij zie ik dat de Anubia opgebonden is en daar gaan al veel in het begin de fout mee in 😉.
Bij samenstelling visbestand zou je in een topic je bestand eens onder de loep kunnen nemen en daar krijg je vast goede tips.

Die clownbotia moet eruit en die algeneter eigenlijk ook.

Voor de rest kun je beter voor wat minder soorten kiezen, en dan grotere aantallen.

Maar zulke enthousiaste fouten als jij hebt gemaakt, hebben we allemaal gemaakt, en het is alleen maar goed dat je openstaat voor opbouwende kritiek.

Mooie foto's! Ik denk dat het wel mooier is wanneer je iets achter het aquarium plakt zodat je de muur niet ziet, een stuk zwart karton bijvoorbeeld.

Je kan leuke posters kopen voor rond de 3 euro. Ik heb die ook van een rotspartij.
Schoolbordverf wil ook.

Je hebt inderdaad een wat gemixt bestand. Dat had ik ook in het begin, dan wil je alle vissen hebben en doe je er wat van alles in. De tetra's bijvoorbeeld zitten graag in een schooltje van 12, en de grondels zitten liever ook niet alleen, maar je begint maar net dus dan is het nog niet zo erg 🙂

Je aquarium ziet er wel leuk uit, veel succes met je aquarium!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan