Wat is er nieuw

JMB Aqua Light - Nieuwe LED lampen versie 2.0

GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Ik zag op Facebook voorbij komen dat JMB Aqua Light een nieuwe versie van hun lampen introduceert. Lijkt mij een passend moment om ze eens te vergelijken met de huidige versie.

Ondanks de bijzondere tijd waarin iedereen zich bevind, hebben wij door een optimale samenwerking met onze partners en het nodige geduld, vandaag toch nog een nieuwe zending JMB Aqua Led binnen gekregen.

Niet zomaar een, maar de nieuwe versie, de JMB Aqua Led - V2.0, welke wij reeds eerder op de Vivarium beurs in 2019 introduceerde en toen de gebruikers hebben gevraagd om input te geven, zodat wij met een zo optimaal mogelijk product in 2020 op de markt konden komen.

Helaas paste niet alles in een keer op de foto (er moest nog een pallet buiten blijven staan i.v.m. ruimte) maar i.i.g. zal nu wel alles vandaag worden verwerkt, zodat wij optimaal aan onze dealers kunnen blijven uitleveren.

Aan iedereen....., pas goed op uzelf en blijf vooral gezond ?

Team JMB Aqua Light

Bron: https://www.facebook.com/JmbAquaLight/

full


Belangrijkste verschillen
* Moderne, efficiente 1W Ultra High Power led's die maar liefst 160/170 Lumen licht per watt genereren. Terwijl de huidige versie het volgende opbracht: De witte leds geven om en nabij de 100-105 Lumen, de blauwe en rode leds tussen de 45-50 Lumen.
* Verkrijgbaar in de maten 34, 44, 64, 74, 94, 154 en 184 cm

Ik heb zelf geen binding met JMB Aqua Light, maar ben wel benieuwd hoe Aquaforum deze verbetering ziet en of het nu een goed alternatief is voor andere LED systemen?
 
JMB levert een betrouwbare kwaliteit verlichting. Zelf heb ik al jaren drie 90 cm. 27 Watt balken boven een plantenbak. Nu worden de laatste tijd bakken wat hoger dus een hogere licht intensiteit is dan welkom. En dat zal dan ook de reden zijn dat men dit doet.
 
De prijzen voor de nieuwe balken zijn in 2020 hetzelfde als de 'oude' modellen, in 2021 zullen de prijzen verhoogd worden heb ik vernomen.
 
Naja ze zullen ook wel moeten, links en rechts worden ze ingehaald qua efficiëntie.
100Lm/W is al bijna niet meer van deze tijd
 
Zou ze graag willen maar mijn huidige JMB balken doen het nog prima en aangezien mijn bak niet ontzettend diep is is het eigelijk wel overbodig. Meer een hebbe dingetje 😀 Goed om te zien dat ze wel meegaan met de tijd, zal wel moeten ook voor de hogere bakken.
 
nu nog uitzoeken waar ze al te koop zijn.
 
Nou, ik hoop eigenlijk dat ze een "oude" voorraad met de JMB 100 lumen versies voor een leuke prijs aan bieden. Ik heb ze al jaren en ze voldoen meer dan uitstekend!
 
Ben benieuwd, zie er eigenlijk nog niets over in de webshops.. JMB heeft hun website ook nog niet bijgewerkt.
 
Nou, ik hoop eigenlijk dat ze een "oude" voorraad met de JMB 100 lumen versies voor een leuke prijs aan bieden. Ik heb ze al jaren en ze voldoen meer dan uitstekend!

Dat zou mooi zijn, maar ik ben bang van niet.
 
Ik heb de nieuwe V2.0 Community 104cm wit blauw besteld en als alles goed gaat komt hij vandaag binnen.
IK ben benieuwd of hij zoveel meer licht geeft.
Maar aangezien de kwaliteit van JMB best goed is, zal dat wel goed komen.
Ik ben benieuwd waar ze eigelijk de ledbalken laten maken, ik heb zo'n vermoeden.
 
Ik heb de nieuwe V2.0 Community 104cm wit blauw besteld en als alles goed gaat komt hij vandaag binnen.
IK ben benieuwd of hij zoveel meer licht geeft.
Maar aangezien de kwaliteit van JMB best goed is, zal dat wel goed komen.
Ik ben benieuwd waar ze eigelijk de ledbalken laten maken, ik heb zo'n vermoeden.

Maar ben je meer licht nodig nu? Je kiest nu ook voor specifiek wit blauw die op zich een hogere kevin waarde hebben. Kan nuttig zijn maar planten willen op zich juist het liefst rood licht.
 
Maar ben je meer licht nodig nu? Je kiest nu ook voor specifiek wit blauw die op zich een hogere kevin waarde hebben. Kan nuttig zijn maar planten willen op zich juist het liefst rood licht.

Meer niet misschien, maar ik kan nu wel meer regelen misschien.
En ik heb al wit /rood en 1 geheel wit.
En omdat ik bezig ben met de tc420, gaat op termijn de t5 er uit, dan heb ik deze led balken wel nodig denk ik.
We gaan het zien, je moet wat proberen toch?
 
Meer niet misschien, maar ik kan nu wel meer regelen misschien.
En ik heb al wit /rood en 1 geheel wit.
En omdat ik bezig ben met de tc420, gaat op termijn de t5 er uit, dan heb ik deze led balken wel nodig denk ik.
We gaan het zien, je moet wat proberen toch?

Is ook niets mis mee, ik vroeg het me alleen af. Zelf heb ik hier ook wel aan gedacht hoor. Maar als ik al zou vervangen zou ik het eerst denken aan wit rood. Maar eigenlijk ben ik met mijn huidige situatie wel tevreden en ik zal het voorlopig zeker zo laten. Maar het is begrijpelijk dat dit voor elke situatie anders is.
 
Weet misschien iemand bij de jmb connectors welke kleur draad op welke aansluiting in de connector zit, het zijn er 3.
Zwart / Rood / en geel
 
De JMB wit blauw V2.0 is binnen, en heb hem tijdelijk aangesloten met de kabel van de witte die er nu naast ligt.
De V2.0 is een stuk zwaarder en groter dan de V1.0 versies. De kabel die eraan zit is ook langer.

IMG_1359.JPEG
IMG_1360.JPEG
IMG_1361.JPEG
Ik heb een paar voetjes moeten maken omdat de ledbalk 104cm lang is, en mijn lichtkap 1.20.
 
Wilde gok:
Zwart -
Rood +
geel PWM

maar ze zullen waarschijnlijk wel moeten om voldoende warmte kwijt te kunnen om de efficiëntie te borgen
 
Wilde gok:
Zwart -
Rood +
geel PWM

maar ze zullen waarschijnlijk wel moeten om voldoende warmte kwijt te kunnen om de efficiëntie te borgen

Niet zo wild hoor, deze kleuren worden gebruikt bij alle balken met een drie aderig snoer. Men heeft overigens ook balken met een tweeaderig snoer. (RGB balken ondermeer.)
 
Weet misschien iemand bij de jmb connectors welke kleur draad op welke aansluiting in de connector zit, het zijn er 3.
Zwart / Rood / en geel
Rood is dus plus, zwart is de nul en geel is de data ofwel de stuurstroom kabel (PWM)
 
Rood is dus plus, zwart is de nul en geel is de data ofwel de stuurstroom kabel (PWM)

Ok, die had ik al gezien bij Steven , maar hoe zitten die 3 draden in de connector aangesloten?
Dus welke kleur zit op welk nummer?

ZY5LiBM_LI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok, die had ik al gezien bij Steven , maar hoe zitten die 3 draden in de connector aangesloten?

Wanneer je die stekker met de pennetjes, het mannetje dus, naar je toehoudt zie je een nokje. Houdt dat nokje onderaan. Het pennetje rechts van het nokje onderin is de plus (rood), het pennetje links van het nokje, weer onderin, is dan de min (zwart). Het pennetje bovenin in de driehoek is het PWM deel, de gele kabel dus.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je die stekker met de pennetjes, het mannetje dus, naar je toehoudt zie je een nokje. Houdt dat nokje onderaan. Het pennetje rechts van het nokje onderin is de plus (rood), het pennetje links van het nokje, weer onderin, is dan de min (zwart). Het pennetje bovenin in de driehoek is het PWM deel, de gele kabel dus.


zo dus,

JMB connector aansluiting.jpg
 
Nu zit ik met een vraag of probleem waar ik niet verder mee kom.
Omdat ik liever de kabel van het JMB snoer origineel wil houden zoek ik een oplossing voor de aansluiting met de 3 aderige aansluit stekker, ik zou dan een connector moeten hebben (female) die past op de stekker van de kabel van JMB, dan kan ik die 3 draden aansluiten op de TC420, en alles blijft origineel, maar of daar een passende oplossing voor is weet ik zo ook niet.
 
waarom zit er niet een lichtbalk tussen voor een 120cm aquarium ?
 
stuur jmb even een mailtje of ze een connector met hebben met stukje draad eraan
Heb ik al gedaan, ze gaan kijken of ze wat hebben liggen.
Maar ik kreeg gelijk wel de vraag waar ik het voor nodig heb hahahha
 
waarom zit er niet een lichtbalk tussen voor een 120cm aquarium ?
Als je 120cm kwijt kan dan passen de LED balken niet omdat ze de voetjes niet mee rekenen, anders had ik ook de 120cm versie gekocht.
 
Nu zit ik met een vraag of probleem waar ik niet verder mee kom.
Omdat ik liever de kabel van het JMB snoer origineel wil houden zoek ik een oplossing voor de aansluiting met de 3 aderige aansluit stekker, ik zou dan een connector moeten hebben (female) die past op de stekker van de kabel van JMB, dan kan ik die 3 draden aansluiten op de TC420, en alles blijft origineel, maar of daar een passende oplossing voor is weet ik zo ook niet.

je zoekt dus zoiets..?
https://nl.rs-online.com/web/p/industrial-automation-cable-assemblies/8613480/lijkt erop, maar weet niet hoe t qua passing zit.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan