Jmb verlichting community

D

Drade

Guest
Ik ben van plan jmb community te bestellen voor een rio 180.
Echter ben ik al weken aan het twijfelen welke soort ik moet nemen, de bright of natural.
Ik heb een mail gestuurd naar jmb zelf en ze adviseren me een b/w bright(8500kelvin) en een r/w natural (4500kelvin). Om zo een mooi uitgebalanceerd geheel tbv de planten.
Echter heb ik al in een vorig topic gelezen dat iemand nog een 3de balk met alleen wit heeft gehangen....

Ik dacht eerst een B/W bright en een R/W bright te bestellen maar omwille van hun mail lig ik al dagen opzoekwerk te verrichten maar tevergeefs.

Ik heb veel beplanting en doe een poging aan aquaspace. Op deze moment heb ik 1x easyled hangen.
Mijn glossostigma elatinoides groeit naar het licht toe ipv te woekeren over de bodem. Ik gebruik co2 en plantenvoeding;)

Iemand ervaring of raad hiermee en eventueel foto's?

Grts
 
Hangt af van wat je wil.
Met led is het idd goed verschillende witte leds te combineren omdat hun kleurenspectrum niet zo goed verdeeld is als met tl.

Witte leds zijn vaak blauwe leds met een gele kleurfilter erover om zo neutraal wit te vormen.

Mijn advies is een combo van warm wit, neutraal wit, rode en blauwe leds.
Liefst meer rode dan blauwe leds, maar dat heb je met jmb niet zo in de hand.

Als je drie balken plaatst zou ik gaan voor twee wit/rood en ��n wit/blauw.
 
Ben ik me van bewust. Ik start met 2 balken, ben alleen niet zeker of ik voor 1 natural en 1 bright ga nemen of 2 x bright. Natural is 4500kelvin en bright is 8500 kelvin.
 
is een kwestie van smaak uiteindelijk.
ik heb een 10.000K strip en daar groeien ook planten onder en die doen het goed.

hogere K betekent wel dat er meer blauw in het licht zit, meer blauw betekent dat je planten compacter gaan groeien.
meer rood worden ze groter.

als je 1 bright en 1 natural doet zou ik bright/rood en natural/blauw doen

bakje met de 10.000K strip, zit tevens ook een RGB strip bij voor de kleurtjes etc.
144215tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg
 
Terug
Bovenaan