Wat is er nieuw

jonge ancistrus in sluierbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fresco
  • Startdatum Startdatum
F

Fresco

Guest
Mijn vraag is hoe het kan dat ik een jonge ancistrus zie zwemmen bij de sluierstaarten.
Hij is ca 1.5cm. Sluierstaarten variëren van 6 tot 10cm.
Watertemperatuur is ca 23gr.
Ik ben bang dat de sluiers hem als hapje zien. Enkel hoe vang ik hem en waar laat ik hem?
Wat eet hij?
Wat kan ik het beste doen?

Heb je een Foto van de ancistrus?

En heel vaag kort filmje.
Kan kijken of ik het kan plaatsen

Twee korte filmpjes

Bijlagen

• 20191031_203402.mp4
    21.8 MB
  • 20191031_203429.mp4
    11.2 MB
Misschien dat hij aan een plantje hing die je heb gekocht? Lekker laten zwemmen. Stukje hout in je bak en plakje courgette op vorkje verstoppen voor hem dan heeft hij wat te eten. Bijv. onder of achter het stukje hout. Wel verstoppen anders vreten je sluiers het op is geen probleem voor de sluiers maar dan heeft de ancistrus niets. Je heb algentabletjes die je ook kunt voeren. Wel alles verstoppen/barricaderen want dat vreten je sluiers ook op.

Ik denk dat het visje al te groot is om op gevreten te worden door de sluiers. Maar als hij per ongeluk opgevreten word is dat een voedzaam maaltje voor de gelukkige. Zijn ook erg rap met bewegen en de sluiers veel minder snel.

Geen flauw idee welk soortje ancistrus het is maar zullen wel meer gaan reageren die er meer verstand van hebben.

Ik heb een stuk hout in de bak zitten.
Kan het geen jonge zijn van de andere twee?

Ja, sluiers eten echt alles ;-)
Bedankt, dan laat ik hem gewoon zwemmen.

Deze lijkt sprekend op de mijne. Ik heb een vrouwelijke Ancistrus cf. cirrhosus van bijna 2 jaar oud, en die doet het erg goed bij mijn sluiers. Mijn eerste Ancistrus Japie is 18 jaar oud geworden en heeft altijd samengeleefd met goudvissen. Ze houden van hout om onder te liggen en te knagen, dus ik heb destijds een stuk mopanihout gekocht. Mijn huidige Ancistrus ligt er meestal ook onder. Iedere avond voer ik haar een algentablet, maar ik moet wel zorgen dat ze zich niet dik vreet aan het goudvissenvoer. Daarom ligt er voor haar ook altijd een stuk courgette op een vorkje, en rode muggenlarven voer ik maar een keer in de maand. Wel voer ik Repashy soilent Green, en de sluiers eten daar ook van mee, als ze tenminste de kans krijgen. Want Bessie staat haar mannetje. Ik heb begrepen dat deze vissen nogal vruchtbaar zijn, en het kan inderdaad goed zijn dat dit visje tussen de plantjes is meegekomen.

Dit zijn het mannetje en vrouwtje.

Bijlagen

• 20191031_215650.jpg
    20191031_215650.jpg
    125 KB · Weergaven: 228
Maar heb je er dan 1 bij de sluiers zitten? Ik hoor zoveel rare verhalen, dat ze aan de sluiers gaan hangen en dat het niet bij elkaar kan.
Maar als ik het goed begrijp kan het wel bij elkaar?

Dan heb je gewoon een nestje, dus waar je er 1 ziet zwemmen er minstens 10, is inderdaad de ancistrus cf cirrhosus

Ik heb niet de ervaring dat mijn ancistrussen ooit aan een goudvis hebben gehangen. Ik heb wel een grote pleco gehad ( Pterigoplychthis pardalis) die aan een zieke goudvis begon te eten. Volgens mij zijn dit ook aaseters en opruimers. Ancistrussen lusten wel muggenlarven etc., maar worden daar snel te vet van. Dus mijn Bessie krijgt minimaal 1 keer per week Repashy, en daar zitten ook dierlijke proteïnen in. Ze is trouwens wel territoriaal, en heeft haar echtgenoot uitgehongerd en half opgegeten. Dus die mag solo verder en dat gaat goed. Soms willen de goudvissen repashy eten en die wordt dan door Bessie fanatiek verdedigd. Maar als ze genoeg heeft trekt ze zich onder het hout terug en de sluiers ontfermen zich dan over de rest.

Ow, haha, je brengt het leuk

Ik snapte je vraag niet wat betreft kan het geen jong wezen van de andere twee zijn. Was toch duidelijk een vrij grote slobber. Dacht dat je een jonkie van de sluiers bedoelde dus nog even filmpje bekeken. Nu zie ik op eerste filmpje 2 visjes. Had ik niet gezien, ik had alleen die grote gezien. Maar goed is wat kleiner maar echt wel een slobber jonkie. Als je meerdere heb dan logisch dat je daar van jonkies krijg.

Ik heb ook altijd aangenomen dat slobber niet bij sluiers kunnen omdat ze s nachts wel willen liggen te slobbberen op de sluier als die op de bodem ligt te slapen. Ik heb sinds kort 2 long fins erbij maar die liggen echt niet aan de sluiers te slobberen. Als sluier al aan komt zwemmen zijn ze weg. Ik heb nu ook wat jongen erbij (dat gaat snel) en schieten ook weg als ze sluier zien/voelen aankomen. Nu heb ik al grote sluiers die natuurlijk wat golving veroorzaken dus ik weet niet hoe het met jonge sluiertjes zal gaan. De hele mini jonkies zullen ze wel opvreten als ze de kans krijgen maar jagen er niet achter aan. Dat moet dan al stom toeval wezen dat er eentje ergens hangt waar de sluier aan het grondelen is. Mijn sluiers zien ze wel hangen en zwemmen erheen maar dan slobber al weg. Als hij blijft hangen zullen ze hem denk wel pakken maar sluier zo traag qua zwemmen die kan echt die slobber mini niet bijhouden en gericht naar happen.

Ook weet ik niet of er verschil is de ene slobber soort en de ander slobber soort die wel op sluiers gaan knagen. Dat zal je vanzelf dan wel merken als zijnde gaten in slijmhuid of wondjes op de sluiers.

Me foto album met de combi sluier en slobber en vele jonkies op dit moment. :help:

https://aquaforum.nl/threads/sluiers-van-michelle.101512/page-5

By the way. Weet niet hoe je qua liters zit maar die slobbers zijn ook erg vervuilend wat ik zie. Poepen ook aardig van zich af dus hou wel een beetje je ververs beleid in de gaten met een nest slobbers. Die mini s poepen nog niet zo heel veel maar is toch extra belasting op je watertje. Ik heb nu grote hopen sluierdrollen maar ook hoopjes mini slierten slobber poep.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan