Wat is er nieuw

Jonge Apistogramma barlowi

Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Het heeft even geduurd, maar na ongeveer een jaar heb ik mijn eerste nestje jongen van deze geweldige vis.

Afgelopen woensdag wilde meneer niet eten en leek op iets zwarts te kauwen. Donderdag had mevrouw de bek vol en kon niet eten, en gisteren zak ik voor het eerst de jongen zwemmen. Ze zijn erg klein, kleiner dan jongen van A. cacatuoides. Ze lijken het goed te doen, ik heb er ongeveer 8-10 geteld, dus best netjes voor een eerste nestje van een muilbroeder. Nu hopen dat ze groot worden, zolang de vijver nog blijft produceren zwemmen ze tussen de watervlooien, en aan de dikke oranje buikjes te zien, krijgen ze de jongen al wel te pakken. Daarna maar eens verder kijken wat ze eten willen.
Ik hoop hier voor mezelf nog 1 of 2 paartjes uit te kunnen halen, zodat ik een mooie basis ga krijgen om deze soort voor nederland te behouden.

399429_0_82_imag1136.jpg

884668_0_82_imag1135.jpg

Hier 2 fotos van de dame met jongen, helaas kreeg ik een betere niet voor elkaar.

Van harte jelle.

Houd ons op de hoogte erg leuk soortje inderdaad.

Gefeliciteerd! Mooi om te zien dat geduld loont. Laatst nog iets verandert waarvan je zegt dat het er invloed op gehad zou kunnen hebben? Temp? Waterwissel? Ph? Voeding?

Ze zitten nu op ongeveer 75% regenwater en 25% wagenings kraanwater (bij mijn weten zachtste kraanwater van nederland). Ze hadden al vele malen eieren, maar daar kwam nooit wat uit helaas. Verder de laatste tijd niet zo veel aan gedaan, dat vinden ze over het algemeen wel prettig. De ouders leven op een menu van constant levende watervlooien en enkele malen per week gehakte maden.

Gaaf zeg. Suc6 met de opkweek.

De jongen groeien goed, ze zijn afgelopen anderhalve week ongeveer 4 keer zo groot geworden. Het zijn net kleine kogelvisjes, zo rond zijn ze, met rode buikjes van de watervlooien, ik hoop dat ze snel doorgroeien zodat ze iets anders kunnen gaan eten als de voorraad vlooien in de vijver slinkt. Ze zitten op 25 graden, ben benieuwd wat de invloed daarvan op het geslacht is.

Een heel mooi resultaat. Zag ze even terug bij Utaka. Behoorlijk groot visje!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan