Wat is er nieuw

Jonge garnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter ThomasWilschut
  • Startdatum Startdatum
T

ThomasWilschut

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb op Aquariawereld.nl garnalen besteld. Toen ze vanmiddag aankwamen schrok ik wel even van de grote. Ze waren nog piepklein! Ongeveer 1 cm, iets minder nog zelfs. Nu heb ik een paar behoorlijk forse goeramies in mijn bak. Kan het kwaad om ze erbij te zetten? Of worden ze dan opgegeten? Ik heb ook nog koperzalmen, tetras en vijfstreepbarbelen. Kunnen jullie snel antwoorden, want ze zitten nu nog in een klein plastic bakje.

Alvast bedankt!

Thomas

Je vissen zullen ze waarschijnlijk wel lusten hoor.
Heb je een ander bakje? anders eerst je vissen goed voeren en op hoop van zegen loslaten na het overwennen...

en eerst de vissen afleiden met een flinke hoeveelheid lekker voer.

~ Ivo

Wat formaat betreft,als je Afrikaanse waaiers hebt gekregen is een cm erg klein idd maar neem aan dat het om dwerggarnalen gaat? 😉

Ik heb nog wel een ander bakje, maar geen extra pomp en verwarming etc. Dus maar hopen dat het goed gaat. Hoe snel groeien deze garnalen?

Ik heb 5 vuurgarnalen, 5 citroengarnalen, en 5 x rili garnaal.

Voor dezelfde bak? Die gaan kruisen want het zijn allemaal kleurvarianten van de Neocaridina cf. davidi. Er zal naar verloop van tijd iets bruinigs uitkomen (richting wildkeur is dat). Geen gelukkige combinatie dus.

Dat uiteraard los van de geringe grootte. Wederom iemand die bepaald niet gelukkig is met aquariawereld.

~ Ivo

Als hij ze erbij zet geef ik ze 10 minuten max.

koperzalmen, tetras en vijfstreepbarbelen.

Alsof je door een weiland loopt met tijgers ijsberen en hyena's

Als ik jou was zou ik het bedrijf een e-mail versturen met de klacht..

Mascha&Ivo zei:
Voor dezelfde bak? Die gaan kruisen want het zijn allemaal kleurvarianten van de Neocaridina cf. davidi. Er zal naar verloop van tijd iets bruinigs uitkomen (richting wildkeur is dat). Geen gelukkige combinatie dus.

Dat uiteraard los van de geringe grootte. Wederom iemand die bepaald niet gelukkig is met aquariawereld.

~ Ivo

Tenzij je doorzichtige/bruine garnaaltjes wilt..

visstisck zei:
Tenzij je doorzichtige/bruine garnaaltjes wilt..
Dan had je mijns inziens beter meteen die kleur garnalen aangeschaft, ik plaats van rili's en citroentjes a 2,50/stuk (prijs aquariawereld).

~ Ivo

Krijg je een email terug

"U had zich beter moeten verdiepen in de materie"

Een winkel / verkopende partij wil verkopen en we gaan er te snel vanuit dat "De winkel" het allemaal moet regelen uitleggen verklaren opvoeden.

Zo werkt het niet ik heb redelijk veel garnalen verkocht maar als je het ze ooit uitlegt weten ze het vaak al beter want ze zijn niet dom !

Ik ga niet eens in discussie sommigen hebben een hogere fantasie dan IQ proest en bij 1 heb ik me ooit afgevraagd of die �berhaupt wel zonder begeleiding rond zou moeten / mogen lopen :stom:

en ik heb zelf ook van die wildkleur garnaaltjes in het linkse betta bakje bij mij..
had er eerst rili's in, de minder mooie... daarna wat vuurtjes er bij en wat uitgeselecteerde citroentjes.
er zaten iets van twintig garnalen in ofzo..
nu heb ik ook wildkleur maar vind ze best leuk 🙂

~martin heeft wel gelijk, had je je beter moeten verdiepen in soorten garnaaltjes 😉

Het is een beetje vervelend maar idd je moet jezelf gaan verdiepen in wat je wil gaan doen en enthousiasme is ooit sterker.

PS mijn "levenskeuzes" waren ook niet altijd superdoordacht ;-)

Maar garnaaltjes van 0,5 cm - 1 cm verkoop ik nooit maar das meer om dat blauwe tijgers niet altijd vroeg op kleur zijn.

O dat wist ik inderdaad niet, ik heb de garnalen trouwens cadeau gekregen. Ik had op lueke kleurencombinaties gehoopt 🙁 Ik vermoed dat het nog wel even zal gaan duren voor ik jongen heb, gezien de grootte. Ik heb ze er niet bijgedaan, maar in een apart bakje met alleen drie tetras. Hardstikke leuke levendige beestjes. Die tetras lijken trouwens bang voor ze te zijn... Eerst maar eens wachten tot ze wat groter zijn. Weet iemand nou nog hoe snel ze groeien en wanneer ze zich kunnen voortplanten? En hoeveel generaties gaat er dan overheen voor ze bruin zijn?

Hoe warmer het water en veel voer des te sneller ze groeien maar ze zijn rond de 3 maanden geslachtsrijp en kunnen dan dus eitjes krijgen.
Is trouwens geen advies hoor om ze warm te houden en vol te proppen want dan leven ze korter ook.

Wanneer ze bruine nakweek zullen krijgen is niet precies te zeggen natuurlijk.

Bij mij: gelijk de eerste lading was bruin.....

Oke bedankt. Dat ze bruin worden ligt dat trouwens aan de citroengarnalen? Kunnen de andere twee wel bij elkaar?de citroengarnalen moeten nml. nog geleverd worden, die kan ik nog wel ruilen voor een andere soort ( in dezelfde prijsklasse). Iemand een suggestie?

Nee, ligt niet aan de citroengarnalen.Dat bruine/doorzichtige kan je krijgen door verschillende kleuren garnalen bij elkaar te zetten, niet pers� de citroentjes.Dan hebben we het wel over de neocaridina denticulata sinensis.

En ja, eerst informeren en dan pas de dieren aanschaffen is altijd verstandig om teleurstellingen te voorkomen.

Trouwens, ook 3 tetra's kunnen zich te goed doen aan garnalen. Kan uit ervaring zeggen dat die erg wild worden zodra ze een jonge garnaaltje zien zwemmen. Dan duiken ze er met zijn allen boven op.

Ik was toendertijd ook erg geschrokken van het formaat van de garnalen idd.. Had ze erbij gedaan en zelfs mijn jonge guppen gingen los en binnen no-time was alles verdwenen.

Toen heb ik hun wel gemailed en netjes uitgelegd dat mijn eigen formaat garnalen het prima doen, maar als je volwassen garnalen verkoopt je niet met mini's aan moet komen zetten.
Daarna heb ik heel netjes vervangende garnalen gekregen. Die waren iets groter en dat ging perfect🙂

Even een mailtje sturen met duidelijke uitleg kan dus veel schelen 😉

Over de verschillende soorten die met elkaar kruisen hebben hun niks van doen uiteraard, dat is je eigen foutje, maar de grootte van de garnalen heb je wel wat over te zeggen 😉

dus, succes!

Het kan helpen om de vissen eerst flink te voeren, als ze klaar zijn met eten de verlichting uit doen en daarna de garnalen in de bak zetten.

Mijn tetras laten ze gelukkig met rust. De vuurgarnalen en de rilis hebben wel een beetje dezelfde kleur, daarom dacht ik dat als ik nog een rode soort zou kopen ipv citroen, zouden er misschien ook roden uitkomen. Ik vraag me trouwens af de eitjes zullen overleven in mijn bak?

Misschien mail ik inderdaad wel of ik grotere kan krijgen, misschien kan ik dan ook de soort nog wel veranderen. Weet ieman leuke soorten die bij de vuurgarnaal of de rili kunnen? En die hetzelfde kosten?

Zou eerst maar eens afwachten of ze wel eitjes krijgen want ondanks dat het hele gemakkelijke garnalen zijn moet hun huisvesting wel aan bepaalde dingen voldoen en dat is nog maar de vraag natuurlijk.
Sommige vissen zijn zelfs zo brutaal dat ze de eitjes onder de garnalen vandaan roven.

Ach opzich vind ik 15 garnalen ook een prima aantal voor mijn bak.

Als ze na een paar dagen nog leven dan zou ik het zo laten maar veel jongen ga je niet overhouden want dat is puur snacken voor je vissen zelfs mijn potlood visjes gaan er achter aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan