Wat is er nieuw

Jonge maanvissen bij oudere zetten??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jedi
  • Startdatum Startdatum
J

jedi

Guest
Goedenavond mede Aquarianen,

Mijn school van volwassen maanvissen(�7 jaar oud)is ondertussen uitgedund naar 4 stuks. Nu vroeg ik het mij af of het mogelijk/verstandig is om deze aan te vullen met jongere vissen tot een aantal van 9?

mijn aquarium is 200x60x60 en heeft op dit moment het volgende vissenbestand:
- 4x maanvissen
- 1x L142
- 1x Ll62
- 1x L190
- 1x L200
- 1x L204
- 1x gibbiceps (�25cm)
- 1x Pleco (�20cm)
- 3x farlowella acus

de volgende vissen heb ik besteld:
- 30x Hyphessobrycon Bentosi White fin

Waar maak je je het meest druk om Steven? De ruimte, of rangordegevechten?

Ik maak me het meest druk om de rangordegevechten. Vraag me namelijk af of de jonge vissen dit zullen overleven.

Ik heb ook later jonge vissen toegevoegd. Dat ging zonder problemen, natuurlijk wel wat jagen, maar dat werd snel minder. Heb wel eerst de bak wat verbouwd.

Ik krijg deze vraag ook regelmatig.
Voeg rustig een aantal jonge maanvissen toe maar neem wel wat meer dan je uiteindelijk wilt overhouden. De oudere dieren zullen laten zien dat ze de baas zijn, de jongere zullen dit niet betwisten waardoor er bij hun ook minder schermutselingen zullen zijn.

Hobbygroet,
Jos Hut

Bedankt iedereen voor de reacties!

Ga ik de inrichting van mijn bak voor die tijd ook maar aanpassen.

@ Jos Hut: Hoe bedoel je dat? Moet ik meer jonge maanvissen nemen omdat er een nog een paar dood zullen gaan?

Je kan dan uit een groepje de beste dieren selecteren. Mocht er eentje onverhoopt het loodje leggen dan heb je er nog voldoende over. Het belangrijkste vind ik dat de maanvissen kunnen opgroeien in een groep die voldoende groot is.
Voor jou als liefhebber is dat prachtig om te zien.

Hobbygroet,
Jos Hut

Bedankt voor de uitleg. Denk dat ik er 7 bij ga halen dan.

ik heb een aantal maanden geleden 1 jonge maanvis bij 3 volwassen vissen geplaatst nadat er 1 overleden was. Deze is inmiddels de baas in de bak... (400L 150x50x60cm)De gele kop is de jonge vis
https://www.youtube.com/watch?v=Uo_7lKu1i-Q

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan