Jonge maanvissen eten niet


I

Iznogud

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb jonge maanvissen. Een paar maand oud. Twee van de zes eten erg goed verschillende soorten droog en diepvries voer. Maar de andere vier eten heel slecht en zijn hierdoor ook een stuk kleiner dan de anderen.
Heeft iemand tips over het leren eten van jonge maanvissen?
foto 1, een wel goed etende vis

IMG_2453.jpg


IMG_2456.jpg
IMG_2457.jpg
IMG_2459.jpg
 
In welke maat bak zitten de maantjes, hoe veel keer per dag krijgen ze eten en wat is je waterverversbeleid, om even een indruk te krijgen van het geheel, een overzichtsfoto is ook wel handig ;)
 
Ik heb een 130 bak(240l). Ik voer ze drie keer per dag ongeveer. Heb granulaat, vlok voer en diepvries artemia. Om de dag artemia, rest droog voer. Ververs twee keer per week minstens 50%. Heb verder wat corridoras, drie botia sithimumki, en wat algeneters (l144) in de bak.
 
Het lijkt er op dat er nu niets gebeurd en dat de vissen dus niet eten, niet groeien en een achterstand opbouwen. Maar verder is er ook weinig tot geen aanvullende informatie die kan helpen in het stellen van een diagnose. Dus een richting geven hoe dit te behandelen is ook lastig. Je kan wel gaan schieten en hopen dat je een keer raakt, maar dat is niet echt de beste weg zeg maar
 
Ik zou even levend voer proberen, dat beweegt en daar willen ze nog wel eens op af gaan.

Mochten ze dit wel pakken dan zou ik komende dagen dit veel geven en dan langzaam soms droog proberen tot ze het pakken.
 
Wat voor levend voer zou je aanbevelen? Ik heb in Emmen moeite met het vinden van levend voer als artemia. Hebben jullie advies hierin?
 
Hierbij nog een overzicht van mijn bak. Alle bubbels komt door het net verschonen voor de foto.
IMG_2488.jpg
IMG_2486.jpg
 
Hallo!
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe dit is opgelost. Hoe is het afgelopen? Hoe is het nu met je maanvissen?
 

Terug
Bovenaan