Wat is er nieuw

Joost en Jacqueline Juwel Lido 200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joost en Jacqueline
  • Startdatum Startdatum
Oke, touche.. maar nu heb ik die soil en een ammonium/ammoniak waarde van 0.25 die ik eigenlijk lager wil.. icm algen.. what to do?

Wachten tot de bak is ingedraaid, trekken de waardes vanzelf goed.
Is dat bruinalg? Heb jij bijna altijd in opstartende bakken

Ja en draadalg zie foto's

20170810_100033.jpg
20170810_100046.jpg
20170810_100051.jpg
20170810_100056.jpg
20170810_100037.jpg

Oke, touche.. maar nu heb ik die soil en een ammonium/ammoniak waarde van 0.25 die ik eigenlijk lager wil.. icm algen.. what to do?

Met wat voor test meet je die NH3/4?

Anders kun je ook het kraanwater eens testen. Niet dat daar NH3/4 in zit. Maar dan weet je hoe een 0 waarde eruitziet!

En geloof mij. Een nulwaarde ziet er anders uit, dan dat mooie rondje van uw testkaartje!

Met wat voor test meet je die NH3/4?

Anders kun je ook het kraanwater eens testen. Niet dat daar NH3/4 in zit. Maar dan weet je hoe een 0 waarde eruitziet!

En geloof mij. Een nulwaarde ziet er anders uit, dan dat mooie rondje van uw testkaartje!

Het kraanwater is getest en ziet er idd heel anders uit.. we hebben voor we het aquarium water voor de eerste keer hebben getest als eerste het kraanwater getest zodat we ongeveer wisten wat de start waardes zouden zijn.
We testen met een test van tetra, maar ik neig er toch naar om een jbl testset te kopen..

Iemand ervaringen met tetra vs jbl?

Ik heb een jbl testkoffer. Ben daar erg tevreden mee. Vroeger had ik allerlei losse sera testjes.

Veel van de testjes zullen wel overeen komen. Maar sommige testen gebruiken andere reagens, waardoor de test makkelijker is.
Maar ik weet zo 123 niet de verschillen te noemen.

Vandaag opnieuw een meting gedaan, aankomend weekend draait de bak 3 weken, eind volgende week willen we eigenlijk vissen er in gaan doen
voornamelijk kardinaal tetra's

De laatste 3 waterwaardes:

07-08-17 10-08-17 17-8-17

PH: 7 6.5 7
GH: 5 5 6
KH: 3 3 4
NH3 & NH4: 0.25 0.25 0.25
NO2: 0.3 0.3/0.8 < 0.3
NO3: 12.5 25 12.5
PO4: 0.5 0.5 0
FE: 0.5 0.5 0.5
CO2: 10 31 13
O2: 5/8 5 5

Update! Vandaag draait de bak precies 6 weken! Het gaat super goed! We hebben een poosje gehad dat de planten niet zo lekker groeiden, maar dit kwam waarschijnlijk door een tekort aan fosfaten en nitraten.
We geven nu de ene dag Flora Grow en de andere dag voegen we Kalium, Fosfaat en Nitraat toe en sindsdien groeien de planten als een gek! Ik heb het een en ander veranderd aan het planten bestand
zo heb ik de 2 anubiassen eruit gehaald omdat ik ze toch niet mooi vond. We hadden invitro Montecarlo maar werd er doodmoe van dat elke keer als ik ook maar een beetje beweging in het water veroorzaakte
deze weer los lieten, deze heb ik verruild voor een volwassen montecarlo die beter in de grond hecht en zelfs al aan het wortelen is..

We hebben 2,5 week geleden vissen toegevoegd, wat een verschil is dat!! We love it!

Ons vissen bestand:

10 Japonica garnalen
8 Greenstripe Corridora's
1 Naaldmeerval
70 Kardinaal tetra's

We zagen dat de tetra's stip hadden en hebben ze een exit kuur van 5 dagen gegeven omdat het vrij hardnekkig leek en inmiddels zijn ze daar ook vanaf!
Het zijn wel hele schuwe visjes, bij de minste beweging schieten ze in formatie weg, de corridora's ook overigens.

De waterwaardes zijn als volgt:
Temp: 25.1

PH: 7
NH3&4: 0
NO2: 0.25
NO3: 12,5
PO4: 0.5
FE: 0.25
GH: 7
KH: 6
O2: 5

Het enige is dat onze pomp niet zo lekker loopt nadat we hem open hebben gehad. We hadden veel stof in het aquarium dus we hebben het fijne filter medium even omgespoeld (in aqua water)
En sindsdien loopt ie niet zo mooi meer als voorheen, weinig stroming en we snappen niet wat er mis gaat. We hebben een JBL 901 met het originele filter medium.

Verder zijn we heel dik tevreden! Hieronder enkele foto's!

20170910_114513.jpg
20170910_114527.jpg
20170910_114847.jpg
20170910_114938.jpg
20170910_115241.jpg

Mooie bak hoor alleen wel erg veel tetras!
Bekijk de slangen eens van het filter want misschien zijn die wel heel vuil en is ook flink van invloed op de rondstroming!

We hadden eerst "maar" 40 tetra's en die vonden we gewoon niet terug in de bak, dus hebben we er 30 bij gekocht en nu is de bezetting veel mooier 😀
De school van de ene kant van de bak, door het spiderwood en door de planten naar de andere kant van de bak ziet er heel mooi en compleet uit nu 😀

Ik had al overwogen om er gewoon nieuwe slangen op te zetten en te kijken hoe dit zou uitpakken.. Maar Joost vond dit onzinnig..

Hle mooie bak en ik overweeg hetzelfde , hoe krijgen jullie echter die luchtbelletjes uit de bodem opstijgen ( op jullie eerste foto's ?)

Hele leuke bak, genoeg beweging met de bewoners zo te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan