Wat is er nieuw

Juliette's bakje met zeldzame T. Baileyi kogelvis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juliette
  • Startdatum Startdatum
Grappig die laatste foto, prachtig getekende algeneter hoor!!!

Ze is helemaal niet lelijk! Wat een mooie dame is het!
En ik vind ook een man hoort een baard te hebben.

Fantastisch dat jullie zoveel passie hebben voor deze vissen.

Vind de kogelvisjes altijd zo schattig maar deze is gewoon kick! Wat een knoepert!

Ook zit er een heel mooi l nummer in. :thumbs:

Prachtige vissen Juliette!
Echt leuk om iets heel anders te zien hier 🙂

Helaas vanmorgen de nieuwe l-nummer over moeten zetten naar de andere bak. Hij had een paar kleine knauwtjes gehad in zn staartvin en zijkant van de kop. Maar dat was niet echt schrikbarend. Vanmorgen bij controle bleek hij een flinke hap uit zn neus te missen. Dit was geen uittest/territorium/ongelukje meer maar een mond vol. Gelukkig geen vitale delen geraakt maar ergens aan vast zuigen zal een paar daagjes niet lukken. Hij was verder actief en lag te sabbelen op een komkommertje dus direct uitgevangen en over gaan wennen voor mijn andere bak. Daarin zwemmen al 2 l-nummers bij een kogelvis en dat gaat perfect. De kogel was nieuwsgierig naar de nieuwe bewoner maar werd direct weg gejaagd door de gibbiceps die er onmiddelijk met de vin omhoog tussenin ging liggen.

Het arme slachtoffer.......
nlC3PnVN6YLziGkIiwssWDQK6T8p_8d5.jpeg

Tja, daarom was het mijn keuze niet.

Als hij honger heeft, pakt hij alles wat in de buurt is.

Bertus zei:
Tja, daarom was het mijn keuze niet.

Als hij honger heeft, pakt hij alles wat in de buurt is.

Heb je persoonlijk ervaring met kogelvissen of roofvissen? Zo nee dan baseer je je uitspraak op een algemene opvatting. Ik heb al vele jaren kogelvissen zowel solidair als met andere vissen gehouden. Dit is de eerste keer dat ik in heb moeten grijpen en voorheen nooit problemen gehad omdat ik wel doordachte keuzes maak over wat ik erbij zet.

Dit is ook absoluut geen honger kwestie geweest want ik hou m'n kogeltjes goed gevoed juist om jaaggedrag op bakgenoten te voorkomen. Het l-nummer lag haar waarschijnlijk teveel in de weg en dit is een territorium probleem geweest. De bijltjes die bovenin zwemmen laat ze compleet met rust want die komen niet in haar waterlaag.

Het gaat verder prima met de vis in de bak bij de mbu. De grote gibbiceps is het er nog niet helemaal mee eens en zwemt overactief rond. Maar ik bied extra veel voedsel aan dus hij eet goed en heeft veel plekjes om te rusten en verstoppen. Over maximaal 2 maandjes draait de 1225L bak en krijgen ze meer ruimte.

Nee, ik doe geen roofvissen bij gibbiceps bij elkaar.

Ik heb de mijne weggedaan, 45 cm werd wat te groot.

enne niet bijten ,he. Heb ook een moeder gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan