juuth's gekko's


Bedankt!
Inmiddels ben ik een behoorlijke tijd uit de running geweest door druk van mijn opleiding en alsof dat nog niet genoeg was hebben we intussen te horen gekregen dat een hele goede vriend kanker had (inmiddels geopereerd) en is mijn broer 14 oktober jl. overleden aan een geknapte ader in zijn hersenstam.

Dus alle energie is een tijd naar de dieren gegaan waardoor ik nauwelijks op op fora aanwezig ben geweest.

Maargoed, een flinke update over Hulk dus. Het is een mooie man, zoals we het vermoeden al hadden :) Dus aankomende 7 december gaan we op Exoknaag op zoek naar een mooie vrouw. Helaas worden de dieren niet heel veel meer aangeboden dus wordt een flinke zoektocht..

EfjheoPtbbdZ0t6YJ8TOtGvQl4Nh-nQq.jpeg


EfjheoPtbbdZ0t6YJ8TOtGvQl4Nh-nQq.jpeg


EfjheoPtbbdZ0t6YJ8TOtGvQl4Nh-nQq.jpeg



Eeennn... dum dum dum.......
We hebben een nieuwe gekko!

Bikkel is een Hemidactylus turcicus ofwel Europese tjitjak die we sinds een kleine 2 maanden in huis hebben. Een kennis van ons in internationaal vrachtwagenchauffeur en moest naar Egypte en Ivoorkust. Eenmaal na weken van huis weer in Nederland kwam hij er bij het lossen van de lading achter dat er een klein beestje in zijn hout zat. Graatmager en veel te koud natuurlijk. Hij heeft het diertje in een jampot gedaan met gaatjes er in en belde gelijk mijn vriend op of wij het beestje konden opvangen.

Dus mijn vriend is die kant op gereden en ondertussen ben ik maar even een noodbakje in gaan richten. Gelijk een aantal mensen opgetrommelt die wellicht ervaring hadden met de soort, maar dat blijkt dus bij niemand het geval. Of in elk geval heb ik ze niet kunnen vinden. Dus dan maar op zoek naar klimaatonderzoeken van Egypte en Ivoorkust en kijken waar hij het het beste op doet.

Nu twee maanden later is hij mooi op gezond gewicht en doet hij het prima. Natuurlijk erg schuw en omdat het nachtdieren zijn zien we hem eigenlijk nooit. Maar zolang de krekeltjes en dergelijke maar goed gegeten worden is het prima :)

Mooie kleine soort die door de bijna wereldweide verspreiding niet zo lastig te houden is. temperatuur op 24 graden en eens per 2 dagen sproeien zodat er kan worden gedronken is meer dan voldoende. en kleine insecten natuurlijk. Hier krijgt hij buffalowormen, meelwormen en krekels maat 4 :)

Dit is zijn noodbak nog steeds. Hij verhuisd binnenkort naar grotere oorden waar we hopelijk meer van hem gaan zien ;)
EfjheoPtbbdZ0t6YJ8TOtGvQl4Nh-nQq.jpeg


EfjheoPtbbdZ0t6YJ8TOtGvQl4Nh-nQq.jpeg
 
Sterkte, Juuth. Dat is heel wat in een korte tijd.

Hulk wordt steeds mooier en die nieuwe vind ik ook helemaal leuk. :D
 
Dankje, ja het is nogal wat om te verwerken inderdaad. Maar blij dat ik nu eindelijk wat meer energie krijg in elk geval. Zelfs school heeft bijna een maand moeten wijken ondanks dat dat genoeg druk op me legt ook weer, maargoed. Wat moet dat moet. Liever een maand geen school, dan straks een half jaar uit de running omdat je de tijd niet hebt om dingen te verwerken denk ik dan maar ;)

Hulkje wordt inderdaad steeds mooier en hij is nu zo'n 18 cm inc. staart. Dus nog een kleine 10-12 cm er bij dan is hij echt volgroeid :) Hopen dat we een mooie vrouw voor hem gaan vinden :D

T kleintje is ook erg leuk, alleen jammer dat we hem nauwelijks zien en hij is ook echt niet meer zo handzaam als op de foto, haha. Dat was in de eerste week dat hij nog zonder verwarming zat. Want ook dat hebben we nog ergens vandaan moeten trommelen :p
 
Vandaag heeft Europese tjitjak Bikkel zijn intrek mogen nemen in zijn nieuwe en permanente onderkomen :lol:
Hij eet prima en is goed aangekomen sinds hij bij ons woont. Hij is alleen enorm schuw, maar ach...
Dus hij zit nu in het oude terrarium van Hulk, 50x50x100 cm.

10390919_801431519929726_965962058742790320_n_zpsa271dca6.jpg


10421423_801431536596391_8935913820274150298_n_zpsebc07894.jpg
 
Dank voor het wijzigen van de onderwerptitel :)

En bedankt! De gekko's doen het super, Bikkeltje eet zelfs zonder problemen in zijn grotere terra. Voor zo'n klein beestje van nauwelijks 6 cm is dat toch best een prestatie :p

Hulk krijgt eind januari eindelijk zijn vrouwtje, dus binnenkort hopelijk mini-hulkjes! :D Ofja, dat hopen we dan maar :lol:
 

Terug
Bovenaan