Juwel 125 interne filter


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38
Ik heb me juwel 125. 2 weken draaien en merk nu dat er op bepaalde plekken van de bak vuil blijft ligen op de bodum nu me vraag is of ik het pijpje dat aan me uitstroom zit of dat het er af kan zo dat ik een groote stroom oppervlakte krijg in de bak of dat ik er me schien een externefilter bij moet zetten ik merk als dat pijpje er af is dat ik meer circulatie heb in de bak zie foto of is een extra stromings pompje voldoende ?
Er zitten nog geen vissen in groetjes thijs
 

Bijlagen

  • 16119359319855179852059752855237.jpg
    16119359319855179852059752855237.jpg
    337.7 KB · Weergaven: 85
Dan dacht ik om links van de bak deeze externe filter te zetten

Groetjes thijs
 
  • Leuk
Waarderingen: DM
Welke raat u aan dan ik laat de interne filter ook mee draaien
 
Of wortnhet dan te veel met een extra filter dat het over kil wort voor me aqarium
 
Veel te klein voor jouw bak
Waarom want de bruto cap is 600 liter dus laat je netto 300 overhouden dat is 3x de inhoudt. Ik heb altijd op een 80cm gewerkt met een 2213 met maar 440 liter bruto en met een gemiddelde bak gaat dat perfect hoor.
 
Veel te klein voor jouw bak
Moed ik er dan een van 100 tot 200 liter hebben of als ik een extra filter mee laat draaien wort het dan te veel zeg maar ik wil de interne zoie zo mee laten draaien
 
Waarom want de bruto cap is 600 liter dus laat je netto 300 overhouden dat is 3x de inhoudt. Ik heb altijd op een 80cm gewerkt met een 2213 met maar 440 liter bruto en met een gemiddelde bak gaat dat perfect hoor.
Of komt het juis te goeden als ik er een extra bij laat draaien van 60 tot 100 liter? Groetjes thijs
 
Waarom want de bruto cap is 600 liter dus laat je netto 300 overhouden dat is 3x de inhoudt. Ik heb altijd op een 80cm gewerkt met een 2213 met maar 440 liter bruto en met een gemiddelde bak gaat dat perfect hoor.
Gaat niet om de hoeveelheid water die dat filter rondpompt, al is de opgegeven waarde nooit de werkelijke waarde en zal het hooguit de helft zijn, gaat om filterinhoud, dit ding is imo gewoon een dinkytoy en zal je op termijn er spijt van krijgen niet beter rond te hebben gekeken naar een inhoudelijk groter filter
 
Klopt en van die 600 hou je hooguit 300 over maar goed dat is opzich vaak ruim voldoende. Ik ken de afmetingen zo niet van de filter maar een 2213 is ook geen reus hoor.
 
Wat raden jullie mij aan voor een 2de filter
 
Kijk eens naar een JBL e702.
 
Oke top kan de uit laat de rechts zo dat hij naar het interne filter blaast wand rechts kan ik geen slangen meer kwijt
 
En de stroming wort dan niet te sterk voor bepaalde vissen zo als tetra en zalm en L144 ?
 
Nee die zalmen houden juist wel van wat stroming (tetra is ook een zalm) je l-nummer leeft grotendeels op de bodem en daar stroomt het niet zo hard, maar ook die houdt wel van wat stroming
 
Top dan ben ik voor de 100 procent goed bezig als ik er een extra filter op zet(y)(y)
 
En het op startprijs krijgt hier geen klap door waar door ik meschien langer moed op starten met het aqarium kwa water wardes
 
Ik heb net de winkel https://www.baasenbeest.nl/
Ge beld en die raden het merk super vis aan of zo die is dan iets van 80 euro en die jullie stuurden 160 euro maar denk tog dat ik voor deeheime ga dat merk is mij meer bekend
 
De 2213 is niet zo duur hoor en je kan ook voor de 2215 gaan. Met de 2215 heb je iets meer speling.
De plus kost dik 100 euro incl kranen als het goed is:

 
Als je er een koopt zit alles er toch bij kwa slangen en zo heeft u een linkje van die 2
 
Die van de 2215 gaf ik net al hoor.

De 2213:

Deze laatste heb ik dus jaren op een Rio125 gehad maar je kan ook voor de 2215 gaan.
 
Ik heb net de winkel https://www.baasenbeest.nl/
Ge beld en die raden het merk super vis aan of zo die is dan iets van 80 euro en die jullie stuurden 160 euro maar denk tog dat ik voor deeheime ga dat merk is mij meer bekend
Superfish is bagger, niet aan beginnen, en ja die winkel adviseert wat ze zelf verkopen, en niet wat ze niet in hun assortiment hebben.
Adviezen op dit forum hebben 0,0% commercieel belang en zou daar veel meer waarde aan hechten
 
Oke zit daar ook al filter media bij maar is deeze niet veiliger kwa lekkage van de slangen?

 
Oke zit daar ook al filter media bij maar is deeze niet veiliger kwa lekkage van de slangen?

Ja die van Jessicapilon heeft veel meer om het lijf qua lastig gedoe met verversen en heb je dus aparte kranen voor nodig.
Die van jouw link is simpel wat handeltjes overhalen en je kan de pomp loskoppelen
 
Die uit mn link is met spozen ook lees ik maar goed die jij noemt zou ook prima kunnen maar ik weet niet hoe daar de ervaringen mee zijn. Volgens mij bevestig je daar de salbgen met een zelfde soort wartel als bij die uit mijn link en dat is bij de JBL ook zo.
 
Dat dacht ik ook tezien
Maar warom raden jullie tetra af ?
Dienheb ik ook op me discus bak ge hat 2 stuks ?
 
Ja die van Jessicapilon heeft veel meer om het lijf qua lastig gedoe met verversen en heb je dus aparte kranen voor nodig.
Die van jouw link is simpel wat handeltjes overhalen en je kan de pomp loskoppelen
Nee die kranen zitten erbij hoor en die haal je heel erg makkelijk weg maar dat weet je vast zelf wel Antje. Dat is ook de reden dat bijna iedereen een Eheim met kranen neemt.
 
Dat dacht ik ook tezien
Maar warom raden jullie tetra af ?
Dienheb ik ook op me discus bak ge hat 2 stuks ?
Ik heb hem niet afgeraden maar Antje vond deze te weinig omdat de pot minder zou zijn qua inhoudt maar dat kan ik niet bevestigen.
 
Dat dacht ik ook tezien
Maar warom raden jullie tetra af ?
Dienheb ik ook op me discus bak ge hat 2 stuks ?
Tetra zelf raad ik niet af, alleen het filter van je openingspost is te klein qua inhoud, een groter tetrafilter kan ook uiteraard
 
Nee die kranen zitten erbij hoor en die haal je heel erg makkelijk weg maar dat weet je vast zelf wel Antje. Dat is ook de reden dat bijna iedereen een Eheim met kranen neemt.
Oke die heeft ook een waterkraan zo dat je hem dicht kan zetten als je hem moed schoon makken?
 
Oke die zijn wel goed koper als eheim dan moed ik er een hebben van af 120 liter tot 250 liter
 

Terug
Bovenaan