Wat is er nieuw

Juwel 180 led niet dimbaar?

PMH

New member
Lid geworden
11 mei 2025
Leeftijd
68
Beste leden,
Ben net aan een Juwel 180 aan het inrichten, er zit led verlichting standaard bij.
Nu zou ik graag een dimbaar systeem hebben, begreep dat dit met deze niet kan. Wat is een goed alternatief? FLUVAL aquasky led 2.0, kost 119 euro bij HB.
Of wat is een goed/beter advies?
Mvg Peter

je kunt denken aan de Chihiros Universal WRGB bedienbaar via de app. Maar er komen vast vragen en opmerkingen over Lumen en over plantbestand.

Het is wat je zelf als budget hebt.

Welke verlichting zit erboven? Ik weet wel dat het niet bij de Rio125 kan met monolux.

Geen enkele Juwel bak is ‘standaard’ voorzien van dimbare verlichting. Ook de nieuwe range met de Juwel Ledbuizen niet.

Ja daarom gaf ik al aan dat ik niet weet welke led erboven zit. Of de Helialux ook standaard op de bakken zit dat is mij niet bekend.
Lees net dat het de Multilux is.

Ik heb de oricontroller en die werkt ook niet op de Multilux maar wel weer op de goedkope monolux.

De standaard Juwel ledbuizen zijn niet dimbaar. Ook niet met de controllers van Juwel. Overigens zou ik me verre houden van Juwel verlichting die werken met te hoge Kelvin waardes.

De standaard Juwel ledbuizen zijn niet dimbaar. Ook niet met de controllers van Juwel. Overigens zou ik me verre houden van Juwel verlichting die werken met te hoge Kelvin waardes.
Ligt eraan welke bak je hebt want de 60cm met monolux zijn wel dimbaar met de Ori controller. Die heb ik ook in gebruik. Op de Multilux werkt de Ori dan weer niet.

Ligt eraan welke bak je hebt want de 60cm met monolux zijn wel dimbaar met de Ori controller. Die heb ik ook in gebruik. Op de Multilux werkt de Ori dan weer niet.
Maar zit daar wel een ledbuis in? Want een Juwel monolux 60 heeft toch een TL buis?

John, volgens mij werken alle juwel bakken gewoon rechtstreeks met een stekker. Geen draad met losse voedingen, niet bij de oude en zeker niet met de nieuwe ledbalken

John, volgens mij werken alle juwel bakken gewoon rechtstreeks met een stekker. Geen draad met losse voedingen, niet bij de oude en zeker niet met de nieuwe ledbalken
Ik zal het eens bij Frits navragen want daar had ik dit volgens mij mee besproken. Kan best zijn dat door mn hoge leeftijd ik in de war ben en dat het alleen de Helialux dan is.

Ik zit er ook niet zo in Andre maar ik weet van Frits dat er in elk geval 1 type is waarbij een Ori controller wel werkt. Niet bij een Rio 125 in elk geval want daar vroeg ik toen naar.

Net navraag gedaan en alleen de Juwel Novolux met verloopkabel is compatible met de Ori maar de andere led niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan