Juwel 450 Rio van Bertjeblup


IMG_20220116_194028.jpg


IMG_20220116_194033.jpg
 
Ik heb sinds vandaag vijf:

Witte Vlek Tetra/Aphyocharax Paraguayensis


In de bak zitten. Wat een agressief beestje.
 
Zelf week ik met garnalen altijd de planten 5 dagen in een emmer maar ja op 450 liter zul je er minder snel last van hebben dan in een nano.
 
Een stabiel biotoop geeft er niet veel om. Hersteld dat soort dingen zelf.
 
Het gif komt in het water terecht en daar kunnen de garnalen slecht tegen en ik denk dat het pas met verversen eruit gaat.
 
Vraagje:

Ik heb vijf Otocinclus affinis /dwerg algeneter in de bak,

Klopt het dat ze af en toe super actief door de bak heen zwemmen?
 
IMG_20220206_191325.jpg


Ik kwam dit slakje tegen in m'n bak. Iemand enig idee of ik hem moet houden of gewoon moet opeten?
 
Dat zijn poelslakjes.
Binnen de kortste keren een gigantische plaag.
Ze komen vaak mee met nieuwe planten.

Denk dat de meeste aquarianen ze wel in de bakken hebben zitten hoor, gewoon eens in de zoveel tijd er wat uit vangen of er Anentome Helena's in zetten.
 
Dat zijn poelslakjes.
Binnen de kortste keren een gigantische plaag.
Ze komen vaak mee met nieuwe planten.

Denk dat de meeste aquarianen ze wel in de bakken hebben zitten hoor, gewoon eens in de zoveel tijd er wat uit vangen of er Anentome Helena's in zetten.
Net op tijd verwijdert dus.
 
Mocht de filtratie niet afdoende zijn dan sloop ik hem er gewoon uit.

Eerst maar eens proberen.

Het filtermateriaal van Juwel is wel aan de prijzige kant zag ik.
Je kunt bij een tuincentrum met een flinke vijverafdeling vaak hele grote stukken filtermateriaal kopen voor een fractie van de prijs die je in dezelfde winkel voor hetzelfde materiaal in de aquarium afdeling koopt. Je moet het dan alleen nog even op maat snijden, maar dat is zo gedaan met een scherp mes.
 
Je kunt bij een tuincentrum met een flinke vijverafdeling vaak hele grote stukken filtermateriaal kopen voor een fractie van de prijs die je in dezelfde winkel voor hetzelfde materiaal in de aquarium afdeling koopt. Je moet het dan alleen nog even op maat snijden, maar dat is zo gedaan met een scherp mes.
Dank voor de tip.
 
De Hornbach verkoopt ook grote filtermatten inderdaad en ik heb ze hier al wel gekocht Bert.
Of kijk eens op filterschuim.eu


Komt dan wel porto bij.
 
Dat zijn poelslakjes.
Binnen de kortste keren een gigantische plaag.
Ze komen vaak mee met nieuwe planten.

Denk dat de meeste aquarianen ze wel in de bakken hebben zitten hoor, gewoon eens in de zoveel tijd er wat uit vangen of er Anentome Helena's in zetten.
Of het een plaag wordt of niet, hangt af van de hoeveelheid voer die er is. Als je met mate voert en er dus niet te veel over is, valt die plaag enorm mee en eten ze braaf de restjes op.
En anders zet je er toch gewoon een botia bij? :ROFLMAO::eek::oopss:
 
Hoi Bertjeblup,

Ziet er mooi uit dat aquarium. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Misschien een beetje off topic, maar ik zie de naam Hornbach voorbijkomen. Is dat een geschikte zaak voor aquariumspulletjes of is het een beetje van bedenkelijk niveau zoals een welbekend tuincentrum die beter kussentjes en prullaria kan verkopen dan tuinplanten? Jullie weten wel, waar ze kamerplanten als waterplant verkopen. Binnenkort wordt in de buurt namelijk een vestiging van Hornbach geopend.

Toch wel wat duurder dan bij filterschuim.eu
 
Hoi Bertjeblup,

Ziet er mooi uit dat aquarium. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen. Misschien een beetje off topic, maar ik zie de naam Hornbach voorbijkomen. Is dat een geschikte zaak voor aquariumspulletjes of is het een beetje van bedenkelijk niveau zoals een welbekend tuincentrum die beter kussentjes en prullaria kan verkopen dan tuinplanten? Jullie weten wel, waar ze kamerplanten als waterplant verkopen. Binnenkort wordt in de buurt namelijk een vestiging van Hornbach geopend.
Hallo Nan,

Zeker de moeite waard, en ze hebben de laagste prijs garantie.
Amsterdam schijn t de grootste aquarium afdeling te hebben. Groningen is ook best groot.

 

Terug
Bovenaan