Wat is er nieuw

Juwel 600 is een O2 Diffusor beter of onnodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Desiree
  • Startdatum Startdatum
D

Desiree

Guest
Ik heb geen aparte luchtpomp meer in mijn aquarium , nu kan ik voor mijn pomp een O2 Diffusor kopen.
Is dit beter of juist niet ? de meningen verschillen daar nog al over.

Over het algemeen is het niet nodig, maar in enkele situaties kan het nodig/nuttig zijn. Wat zit er in het aquarium aan vissen en planten?

Meningen lopen zeker uiteen hierover.
Ikzelf heb altijd in mijn bakken luchttoevoer/belletjes, omdat ook al zorgt de filteruitstroom wel voor rimpeling van het wateroppervlak ik meen dat wat extra lucht erinblazen okee is. Het evt. verlies van co2 neem ik voor lief. Merk dat mijn vissen graag door de belletjes "dartelen" en mijn water blijft meer in beweging.

Ik heb behoorlijk wat planten en er leven nu alleen maar 2 Japonica Amano garnalen en een aantal Helena slakken in.
Het is de bedoeling dat er meer garnalen in gaan en op de duur wat levendbarende vis of andere vis die niet aan garnalen kluift.

Tsja Desiree, je zal aan de hand van al de verschillende meningen zelf een beslissing moeten nemen 😉
Lees alles erover eens door, gebruik google en je kan het ook gewoon zelf een tijdje het eens uitproberen en kijken wat je zelf ervan vindt.

Oke heb een paar plantten namen die ik heb staan gevonden erg he ik wist niet dat dat zo invloed op je water had per soort.
Ludwigia Inclinata var
Vallisneria asiatica
Shinnersia rivularis (Mexicaans eikenblad)
Cryptocoryne Parva
Java mos de rest maak ik een foto van dadelijk en iemand op het honden forum gaat kijken of ze de namen weet

Van zuurstof is al 15 jaar bekend dat je in standaard aquaria het bijna nooit meer nodig hebt.

Nou,is mij niet bekent,heb het in alle bakken.

Bij Malawi was pas lucht uitgevallen,alles naar boven.
Dus,Tom, hou het erop dat het geen kwaad kan.

Door de bellenbaan krijg je ook een opwaartse stroming,wat weer goed is voor vermenging van het water.

@Tom zei:
Van zuurstof is al 15 jaar bekend dat je in standaard aquaria het bijna nooit meer nodig hebt.
Hier staat volgens mij niet wat je bedoelt.

Want zuurstof is nodig voor elke leven. Bedoelde je de luchtpomp ( ook wel onterecht als zuurstofpomp aangeduid) ?

~ Ivo

Ik lees hier even mee.
Ik heb namelijk pas een aquarium en mijn kinderen vinden die belletjes die je wel eens ziet in aquaria altijd zo leuk (ikzelf ook overigens). Ik had al wat in de winkels rondgekeken, maar kon er nog weinig wijs uit worden. Hoe/wat/waar en waarom.
Dus wellicht lees ik hier nog wat interessants.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan