Juwel 60L - Interne filter? Externe filter


Pimg

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2021
Berichten
50
Hi allemaal,

Momenteel heb ik een juwel monolux 60L draaien met een superfish Aqua-flow 200. Nu wil ik graag overstappen naar een filter met meer biologische media want momenteel heeft deze alleen een grove spons met een kern van actieve kool.
Door het grote wereldje van externe en interne filters weet ik niet wat de juiste keuze is. Ik lees hier en daar dat een extern filter overbodig is en de uitstroom van de externe filters te krachtig is en aan de andere kant lees ik ook weer hele goede verhalen over externe filters.
Hebben jullie tips? Moet ik het bij een intern of extern filter houden en hebben jullie dan ook tips welk filter het beste zou zijn? Ik ben op de korte termijn niet van plan naar een groter aquarium te gaan.

Gr.

 
Ik zou voor een Eheim Classic gaan.

zou er dan wel gelijk dubbele kranen bjj aanschaffen, handig bij onderhoud zodat het geen waterballet op de vloer wordt.
misschien dat ze nog wel op Marktplaats te koop staan als gebruikt setje.
 
Ik heb op een 60 liter bak een eheim 2213 werken en dat gaat prima. . De uitstroom wordt al wat minder door de filter-media. Ook JBL heeft kant en klare oplossingen voor buitenfilters bijvoorbeeld een Cristalprofi 702e.
 
Ja je kan voor een 2211 gaan maar ik heb vele 60cm bakjes gehad en allemaal op een Aquaflow 100 en dat ging prima hoor.
 
Ik zat ook nog te kijken naar een Aquael turbo filter 500. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind de aanschafkosten van een extern filter + alle accessoires toch al vrij snel wat prijzig worden voor een relatief kleine aquarium en startende hobby haha
 
Ik heb hier een 702 JBL zonder slangen staan mag je zo ophalen, mahjah als je in de buurt woont
 
Laatst bewerkt:
Zonder gekheid betaal liever iets meer met in je achterhoofd dat je later in geval van ellende nog es aan onderdelen kunt komen

Die 702 is geen gekheid hoor was mijn reserve maar aangezien de bak nu op 2 pompen draait vervalt de noodzaak vam eem reserve
 
Ik zat ook nog te kijken naar een Aquael turbo filter 500. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind de aanschafkosten van een extern filter + alle accessoires toch al vrij snel wat prijzig worden voor een relatief kleine aquarium en startende hobby haha
Ik had de turbo 500 op mijn 60cm draaien en op zich werkt dat goed, een paar kleine dingen daargelaten. Als je voldoende stroming wil houden moet je de spons wel regelmatig uitspoelen. Daarnaast wil het rotortje ook wel eens blijven steken na het stilgestaan heeft, dan moet je het ding even opendraaien en een zetje geven.

Daarom heb ik onlangs een eheim 2211 er op geplaatst die ik nog had staan. Dan ben ik van die kleine irritaties vanaf en heb ik meer plek voor media.
 

Terug
Bovenaan