Wat is er nieuw

Juwel 70 van Guv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guv
  • Startdatum Startdatum
Oh, een uur is niet zo'n heel groot probleem hoor.
Als je pas een week draaide, lekker laten doordraaien tot je op 4 weken zit.
In de 4e week zou je eventueel kunnen gaan meten, zien of je NO2 of NO3 detecteert, als je NO2 weg is en alleen nog NO3 gemeten kan worden dan is je bak ingedraaid en kun je rustig de eerste dieren gaan toevoegen.
 
Oke top:thumbs:

De nieuwe plantjes zijn ook binnen, wachten en wachten en vlak voordat ik naar het werk moest toch maar even de postbak gecontroleerd ja hoor daar lag een helemaal verkreukeld doosje. Even aanbellen bleek teveel moeite blijkbaar, gelukkig was er niks beschadigd en heb ik ze snel nog even kunnen plaatsen, vanavonf even een rietconstructie maken voor de drijfplanten want die gaan nu alle kanten op.
 
Oke top:thumbs:

De nieuwe plantjes zijn ook binnen, wachten en wachten en vlak voordat ik naar het werk moest toch maar even de postbak gecontroleerd ja hoor daar lag een helemaal verkreukeld doosje. Even aanbellen bleek teveel moeite blijkbaar, gelukkig was er niks beschadigd en heb ik ze snel nog even kunnen plaatsen, vanavonf even een rietconstructie maken voor de drijfplanten want die gaan nu alle kanten op.
Drijfplantjes kun je makkelijk op hun plek houden met 2 zuignapjes en een stukje dun visdraad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guv
Kleine update, ik heb het hout vervangen door drakensteen, paar drijf en bodemplanten toegevoegd en van de week komt er nog bio c02 in.
De achterwand moet nog wat omhoog getrokken worden door middel van filterwatten, had de verkeerde achterwand besteld😳
7A5DEC97-BB30-4E01-967E-352D58D7FC1E.jpeg
 
Ai balen van die achterwand! Zou je het niet kunnen oplossen met planten op de richel? Mos, anubias, javavaren etc?

Bijzondere steen!
 
Bedankt, het zijn eigenlijk meerdere stenen op elkaar gestapeld.

Ik zou het wel met filtermatmoeten dichten anders ben ik bang dat er straks vissen achter kunnen komen, dus filtermat op de bodem en hopen dat de planten het redelijk gaan bedekken.
 
Is er trouwens een manier om de topic titel aan te passen? Het is namelijk een Juwel primo 70 en geen 60😳
 
Is er trouwens een manier om de topic titel aan te passen? Het is namelijk een Juwel primo 70 en geen 60😳
Even op de meld-knop drukken en vragen of ze het willen wijzigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guv
Na lang nadenken denk ik dat ik tot het volgende visbestand kom,
10 rasboa espei
2 gourami
En op den duur nog min 10 garnaaltjes ( welk soort nog niet zeker)
 
Welke gourami's gaan het worden? Honing?
Ben benieuwd hoor!
 
Nou.. mijn vriendin wou de gourami’s uitzoeken dus ik ben zelf ook benieuwd haha
 
Dat wordt dus een verrassing voor je😀😉
 
Haha ja maar ik ga wel mee als ze die gaat kopen 🙂
 
In dit formaat zou ik eigenlijk alleen Trichogaster chuna (honing gourami) of Knor gourami (Trichopsis pumila, vitatta) houden. Zijn allebei leuke visjes, chuna in een koppel, knorretjes in harem of groepje.
 
Ik heb sinds zaterdag een bio c02 van JBL geplaatst, dat duurt 24tot48 uur voordat hij het doet, alleen is vannacht het slangetje van de deffuser geschoten, nu moet ik hem denk ik weer helemaal goed drogen of maakt dit niet heel veel uit?
 
Heb je de ProFlora 80 misschien? Ik zou het slangetje gewoon weer aansluiten tenzij ik je verkeerd begrijp.
 
Ja die heb ik inderdaad, er zit/zat water in de defusserzodat er water zit waar de c02 doorheen moet dus dat kan er eigenlijk niet doorheen nu omdat er water voor zit, maar ik heb even op de verwarming gelegd zodat hij goed kan drogen en dan plaats ik bem weer
 
Ik zit nog wel te twijfelen of ik gouramis ga houden ivm de garnaaltjes die er in komen, weet iemand een leuk visje die goed samen met garnaaltjes en kegelvlekjes kan? Het liefst iets wat ik in een koppeltje kan nemen
 
Voor dit formaat van aquarium zou ik toch voor de honing goerami gaan echt een mooi en zeer levend visje , maar smaken verschillen natuurlijk
 
Voor dit formaat van aquarium zou ik toch voor de honing goerami gaan echt een mooi en zeer levend visje , maar smaken verschillen natuurlijk
Ik vind dat hele mooie visjes, maar laten die garnaaltjes met rust? En dan met name de jonge
 
Alle vissen pikken af en toe een jonge garnaal zolang het in de bek past. Veel schuilplekken verhoogt de overlevingskans.
 
Oke, ik heb denk ik schuilplekken zat tussen de drakenstenen, dus denk dat de goeramis dan wel kunnen

Zojuist mijn eerste bewoners opgehaald, 10 kegelvlekbarbeeltjes en 10 vuurgarnalen🙂, fotos volgen later
 
De nieuwe bewoners!

831E39D7-F9D0-4CCB-A837-A6D9F671B5B3.jpeg
DF509AD4-C89B-4E93-B3BC-DF8D2BD2C7CF.jpeg
 
Leuke foto s en veel plezier van je nieuwe bewoners.
 
Gaat goedkomen, ze zien nog wat bleekjes maar dat komt door de stress van vervoer etc neem ik aan?
 
Oooh leuk, nieuwe bewoners! Geniet ervan.
 
Ik heb een harem Honing gourami's zitten en voldoende nakweek van de vuurtjes, geen probleem.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan