Wat is er nieuw

Juwel 700 TessaPrinsessa

Het gaat heel goed met mijn bak 😀
Vandaag twee nieuwe visjes gehaald, 2 indische modderkruipers foto's plaats ik binnenkort 🙂
Een vaan de modderkruipers is heel licht en de andere is wat donkerder gekleurd, ze zijn ook erg klein dus naar mijn idee zijn het jonge visjes.

Ik zou er nog wat bijhalen anders zie je ze bijna nooit. Deze visjes voelen zich veel beter op hun gemak in een grotere groep.

Kleine update,
Het gaat op dit moment heel erg goed met mijn aquarium.
Op dit moment is mijn visbestand:

-14 neon tetra's (ik snap niet hoe, want ik dacht dat ik er 11 had, maar na het meerdere malen tellen van gisteren merkte ik dat ik er 14 had :S)
-2 Indische modderkruipers
-1 corydoras
-1appelslak

(en in een apart aquarium 1 baby zwaarddrager)

Als de corydoras er niet meer is, dan neem ik meerdere Indische modderkruipers. Ik vind het zulke leuke beesten! ik dacht dat ze zich altijd zouden verstoppen maar ze zwemmen echt iedere avond door mijn bak, overdag liggen ze tussen de planten. Ik vind het ook leuk dat ik mijn twee modderkruipers uit elkaar kan halen 😀

Groetjes Tessa

Zijn ook nachtvissen,he.
Maar laten zich overdag ook wel zien.

Ja dat klopt. Overdag laat het lichtste visje zich ook vaak zien, het donkere visje zwemt echt alleen in de avond.

Als de corydoras er niet meer is, is het voor het visje beter hem terug te brengen, want ze zitten graag met meerdere in een aquarium. In de natuur houden ze zich op een grote scholen, dus het lijkt me verstandig om er nog minimaal vijf mee te nemen, mits je bakmaat dit toelaat.

Ik heb het corydorasje weg gedaan. Ik denk dat het beter is als hij bij meer soortgenoten zit dus heb hem aan een leraar gegeven die vissen heeft.

img_0126_tessa_p.jpg

Totaalplaatje

img_0135_tessa_p.jpg

Mooie blauwe appelslak

img_0138_tessa_p.jpg

Sinds ik deze plantjes heb zitten mijn Indische modderkruipers zichtbaar in de bak. Ik heb er vandaag nog een paar bijgehaald (zitten er al bij)

Leuk,en wat geef je ze nu te eten?

Had er nou gelijk wat Cabomba bij gedaan.
Je hebt helemaal geen zuurstofplanten.

En wat drijfplanten.

ik heb er 2x cabomba bij gedaan maar die overleeft steeds niet. Als de dierenwinkel weer een bosje heeft haal ik het.
Welke drijfplanten raad je me aan?
Ik voer ze gedroogd tubifex, O.L.S feshwater Flakes, Tetra Wafer mix,JBL novobel en eenofander test zakje voor tropische vissen. Soms krijgen ze rode muggenlarven of levend tubifex en heel soms krijgen ze een beetje diepvries muggenlarven.

Cabomba is helemaal niet zo'n makkelijk plantje als wel eens gedacht wordt. Vraag volgende keer waterpest, of hoornblad.

Drijfplanten: limnobium laevigatum, salvinia natans, Pistia stratiotes.

~ Ivo

Zijn er nog meer zuurstofplanten?

limnobium laevigatum vind ik leuk!

Salvinia natans groeit hier de bak uit. Een handjevol planten en na een maand zit je hele oppervlakte vol. Ze houden ook vrij korte wortels, wel een pluspuntje als het gaat om drijfplanten, vind ik.

Ik ga morgen meer planten halen want ik vind mijn aquarium nog kaal.
Weet iemand leuke planten die ik toe kan voegen?
Op mijn lijstje staat sowieso een zuurstofplant.

Na drie weken weg te zijn geweest is er haast niks meer over van de planten in mijn aquarium 🙁
Ik wilde beginnen aan een grote schoonmaak totdat ik op mijn deksel (waar geen water komt) appelslak eitjes heb gevonden, twee nesten met eitjes. De eitjes zijn droog en ik weet niet of dit wel of niet goed is. Wat moet ik doen?
Alle tips zijn graag welkom!

Groetjes Tessa

nieuwe_inrichting_met_hout.jpg

Nieuwe inrichting!! Ik heb drie stukken hout gekocht en veel nieuwe planten. De bedoeling is om uiteindelijk alleen in het midden van mijn aquarium, tussen het hout, het zand nog te zien.
Huidig visbestand:

7 neon tetra's (blijft altijd hangen rond de 7, hoe veel ik er ook koop)
2 Indische modderkruipers (blijft ook steeds hangen op 2, heb nu 2 keer een vriendje voor de twee gekocht maar ook die gingen dood dus heb ik het opgegeven)
+100 appelslakken (zijn er al ongeveer 40 bestelt, Ik wil er drie houden.

Nu ben ik aan het denken aan een koppeltje honinggoeramies maar ik wil eerst wat meer schuilplekken cre�ren.
Het rechter stuk hout wil ik uiteindelijk laten rusten op het middelste stuk hout en een halve kokosnoot.

Ik heb er twee prachtige nieuwe aanwinsten bij!!! Nu hoop ik wel dat het echt een man en vrouw zijn

10702088_1481537088792406_2844191351759921964_n.jpg

blufdsa.jpg

Mooie visjes hoor je bak ziet er ook mooi uit btw.

Heel erg bedankt, ik ben ook voor het eerst in lange tijd echt trots op mijn aquarium. Het voelt nu pas alsof ik mijn aquarium echt heb zoals ik een aquarium wilde hebben!

Helaas moet waarschijnlijk 1 van de honingoerami's weg omdat het misschien toch twee mannen zijn

tessasam.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan