Juwel aquaria


Syl je geeft aan dat je een budget hebt van 1200 euro is een mooi bedrag ik heb nog een paar vraagjes
Wou je veel planten in je aquarium met co2 of wil je geen co2 systeem
Led verlichting wil je waarschijnlijk kunnen dimmen ook hiervoor is weer veelal een controller nodig die je los moet kopen

Je wilt graag maanvissen met waarschijnlijk wat bijvissen daarvoor heb je wel goede filter nodig weetje al welke je wilt? Mijn advies zou zijn neem 2 potfilters hierdoor neem de kans van dead spots af als je aanweerzijde afzuigt. Advies 2x jbl 901of 1x 1901 lijkt mij aardig in de richting
Als je dan van jouw 1200 euro ook nog planten en decoratie moet komen gaat het heel snel van je af
 
Ik heb hem nog niet echt in mn FA staan omdat ik nog bezig ben met inrichten maar die interne filter heb ik er ook niet in want dat zijn ondingen en je kan beter voor een buitenfilter gaan.
Dan ga ik toch voor de fluval daar dit een externe filter bij geleverd met een mooi systeem via de bodem
 
Puur verkopers praat op een juwel wordt minder verdient als op de andere genoemde merken.
En ook de andere merken zijn massa producten en of de hoge prijzen van deze nu terecht zijn zullen we maar in het midden laten. :juggle:
Het zijn en blijven 5 stukken float glas die aan elkaar gekit worden met een afwerking laten we er niet meer van maken als het is.
Hier drie juwels staan van van de oudste 15 jaar oud is en nog steeds prima voldoet.
Wat de midden steun betreft was bij de oude versie wel een het geval bij de huidige niet meer.
Trouwens vaak was de oorzaak te vinden in het verkeerd gebruik van deze strips of het niet goed waterpas zetten van de bak
Bij mij komt de bak op laminaat met en betonnen vloer als oderlaag dus waterpas is geen probleem
 
Je kan ook combineren.
Deze filter mee laten draaien, en een externe er bij. Dan zit je safe als er een filter zou uitvallen.

Bij aquatlantis heb je in elk geval geen messen nodig om de filter er uit te halen, je hangt die zelf er in, en dat is 5 min werk.
Dat scheelt wel
 
Syl je geeft aan dat je een budget hebt van 1200 euro is een mooi bedrag ik heb nog een paar vraagjes
Wou je veel planten in je aquarium met co2 of wil je geen co2 systeem
Led verlichting wil je waarschijnlijk kunnen dimmen ook hiervoor is weer veelal een controller nodig die je los moet kopen

Je wilt graag maanvissen met waarschijnlijk wat bijvissen daarvoor heb je wel goede filter nodig weetje al welke je wilt? Mijn advies zou zijn neem 2 potfilters hierdoor neem de kans van dead spots af als je aanweerzijde afzuigt. Advies 2x jbl 901of 1x 1901 lijkt mij aardig in de richting
Als je dan van jouw 1200 euro ook nog planten en decoratie moet komen gaat het heel snel van je af
Wat ik nu in gedachte heb is het volgende
Een fluval 260
Met een fluval externe filter
1000 liter per uur
Een Amazone plantenpakket van 119 euro
Een rotsenpakket van geloof ik 80 euro
Achterwand heb ik nog niet echt een bedrag bij

co2 komt wat later ivm kosten
 
het wordt in zo een doos bij geleverd

1570539158746.png
 
Mooi apart geleverd
 
Wat ik nu in gedachte heb is het volgende
Een fluval 260
Dat is de panoramic ruit dacht ik? zelf ben ik daar niet zo voor maar dat mag persoonlijk wezen.
 
Ik vind je filter wat aan de krappe kant voor 325l bruto met maanvissen en wat bijvissen als je ooit met co2 wilt werken raad ik je zeker een sterke filter aan
 
1570539369777.png



De set van Aquatlantis is meer inhoud plus Hoger. ik d8 iets van bijna 10cm hoger. incl meubel
 
Dat is een kwestie van smaak.
Ik stoor me meer aan een aanzuigpijp en spraybar, en dan nog eens een apart verwarmingselement dan een sobere zwarte doos waar alles in zit.

Maar ik weet dat ik een eenzaat ben als het gaat om de voorkeur voor interne filters (misschien ga ik ooit om, maar ik geef de interne filter toch een dikke kans).

Wat ontegensprekelijk een voordeel is voor de interne filter is dat lekkage aan de filter niet tot problemen leidt....

Je hebt daar zeker een punt. Nadeel vind ik altijd dat je bij het schoonmaken, het spoelen van de sponjes er vuil terugloopt in je bak.
 
Je hebt daar zeker een punt. Nadeel vind ik altijd dat je bij het schoonmaken, het spoelen van de sponjes er vuil terugloopt in je bak.
Ik moest de filter nog niet schoonmaken, maar plan om een plastic bakje te gebruiken.
Filter uithalen en in het doosje. Een paar druppels water uit de filter in de bak maken toch niks uit.
 
Ik vind je filter wat aan de krappe kant voor 325l bruto met maanvissen en wat bijvissen als je ooit met co2 wilt werken raad ik je zeker een sterke filter aan

Ik heb de Eheim 2217 met een cap van 1000 liter op de bak van zeg maar 300 netto en volgens de kenners moet dat kunnen.
 
Bij mij komt de bak op laminaat met en betonnen vloer als oderlaag dus waterpas is geen probleem
En nu maar hopen dat de beton vloer waterpas is :juggle: :D
hier zelf de boel moeten egaliseren want o o wat zat daar een verloop in
 
Bij is ie zeker waterpas
Toen ik er 2 jaar geleden in kwam is de vloer nog geëgaliseerd
 
Dat is de panoramic ruit dacht ik? zelf ben ik daar niet zo voor maar dat mag persoonlijk wezen.
Ik wil juist beetje spelen met die ronding
En zo me corydoras een beetje naar voren krijgen
Lijkt me een mooi gezicht
 
...Nadeel vind ik altijd dat je bij het schoonmaken, het spoelen van de sponjes er vuil terugloopt in je bak.

Misschien doe ik iets niet helemaal goed maar nadat ik mijn extern filter heb schoongemaakt wordt er ook altijd wel wat vuil door de leidingen het aquarium ingeblazen. Toegegeven, een stuk minder dan bij een intern filter!
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Misschien doe ik iets niet helemaal goed maar nadat ik mijn extern filter heb schoongemaakt wordt er ook altijd wel wat vuil door de leidingen het aquarium ingeblazen. Toegegeven, een stuk minder dan bij een intern filter!

Dat heb ik hier ook hoor.
 
Ze zijn wat duur maar de G serie filters van Fluval zijn erg goed en makkelijk in gebruik.
 
Ze zijn wat duur maar de G serie filters van Fluval zijn erg goed en makkelijk in gebruik.
Ik ga het weekend langs bij de winkel en kijken wat er mogelijk is
 
Misschien doe ik iets niet helemaal goed maar nadat ik mijn extern filter heb schoongemaakt wordt er ook altijd wel wat vuil door de leidingen het aquarium ingeblazen. Toegegeven, een stuk minder dan bij een intern filter!

Dat heeft ook te maken met de opstart van je filter op dat moment. Er zit altijd wel wat vuil of aanslag in je buizen/slangen en door die plotselinge waterstroom raakt er soms wat vuil los en komt in je bak. Je doet eigenlijk dus niets fout!
 
Ik heb een Juwel lido 200. Het aquarium en met de kast is helemaal niets mis mee.
Maar alle bijgeleverde apparatuur is het allemaal net niet.
De pomp in het binnenfilter heeft niet capaciteit genoeg, en of een binnenfilter wenselijk is laat ik in het midden.
Bij mijn aquarium werden 2 led buizen geleverd waar ik niet tevreden mee was. Al snel vervangen door een Juwel Helialux led balk met controller.
Ook deze led balk vindt ik niet goed; levert te weinig Lumen voor een bak van 200 liter die ook nog eens hoog is, maar ook de licht kleur is niet goed.
Achteraf gezien zou ik alles los kopen en samenstellen naar eigen wensen.
 
Ook dat is nog een optie wat ik overweeg
Het samenstellen
 
Zie meteen de trofis
Ook daar heb ik naar gekeken
zijn ook mooi
 

Terug
Bovenaan