sokkeneter
Active member
- Lid geworden
- 27 juli 2024
- Leeftijd
- 22
Hoi iedereen, ik was vandaag na een tijdje een beetje het alg van het glas van mij juwel vision 180 aan het schoonmaken en echt een hele kleine water wissel. Net iets meer als een half emmertje eruit en bijna volle emmer er weer in. Ik heb dit aquarium denk tussen de 2 en 3 maandjes geleden overgenomen van iemand op marktplaats. Het is dus al een gebruikt aquarium. Ik kreeg alles erbij dus hele inhoud als in planten, bodem, hout, filter, heater, led lamp en vissen. Nu heb ik wel een stuk om 35 guppies eruit gehaald omdat ik merkte dat de rest van de vissen last van de drukte ervan hadden. Maar nu dacht ik ik kijk even in mijn filter of er niet ooit eens hele kleine baby gupjes ingekomen zijn door de opening van de filter. Toen merkte ik dat de pomp niet echt stroming meer gaf. Ik heb nog gekeken of die wel in de stekker zat en heb ook stekker gewisseld voor de zekerheid. Maar als ik mijn vinger op de pomp legde voelde ik hem wel trillen als jullie snappen wat ik bedoel. Nu ben ik hier niet echt bekend mee. Dus heb even op internet gekeken naar welke filter ik heb en heb dus de juwel bioflow m 3.0 als het goed is. Ik heb ook even gekeken of ik de pomp zelf los kan kopen voor als die stuk zou zijn maar heb dat eerlijk gezegd niet echt gevonden. Wel alles bij elkaar dus pomp , hele buitenkant zeg maar en de inhoud van de filter. Maar dan ben ik ook gelijk iets van 75 euro kwijt. Maar hij trilt dus zeg maar wel nog. Ik ben er natuurlijk niet bekend mee dus ik dacht ik vraag het hier maar even. Ik weet niet hoe oud de pomp is eigenlijk. En heb in de tijd dat ik m heb helemaal niks ermee gedaan omdat mij de tip in dit forum is gegeven dat ik hem even een aantal weken gewoon moet laten draaien zonder iets te doen dus dat heb ik maar gedaan. Ik heb hieronder even 2 foto’s gezet. Het zag er precies zo uit ook toen ik hem heb opgehaald.
Alvast bedankt voor iedereen die op dit topic geklikt heeft en ook als mensen gereageerd hebben.
Alvast bedankt voor iedereen die op dit topic geklikt heeft en ook als mensen gereageerd hebben.