Juwel Bioflow ONE luidruchtig


Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
20
20210219_152445.jpg
Ik heb dus sinds gisteren m'n aquarium. Alles ingesteld etc. maar de filter blaast al een dag lang op deze manier. Best wel luidruchtig alsof je een waterval hoort. Is dit normaal? Heb de handleiding gevolgd.
 
Denk dat het door je diffuser komt. Dat is dat slangetje welke boven het wateroppervlak komt om extra lucht in het aquarium te blazen. Bij sommige zit er een regelkraantje op. Je zou even kunnen kijken om deze dichter te draaien (indien aanwezig) of het slangetje in z'n geheel te verwijderen. Als je genoeg planten hebt en een normale rechthoekige bak is een diffuser naar mijn mening vaak niet eens nodig.

Gr
Stefan
 
Denk dat het door je diffuser komt. Dat is dat slangetje welke boven het wateroppervlak komt om extra lucht in het aquarium te blazen. Bij sommige zit er een regelkraantje op. Je zou even kunnen kijken om deze dichter te draaien (indien aanwezig) of het slangetje in z'n geheel te verwijderen. Als je genoeg planten hebt en een normale rechthoekige bak is een diffuser naar mijn mening vaak niet eens nodig.

Gr
Stefan
Aha, dat was het dus. Super bedankt!
 
Zo n slangetje heb ik ook op de Aquaell binnenfilter maar haal die er altijd af. Planten geven voldoende zuurstof en al die belletjes borrelen alleen maar irritant.
 

Terug
Bovenaan