Juwel Bioflow One


dani_fish

Member
Lid geworden
2 oktober 2022
Berichten
20
Leeftijd
25
Dag iedereen

Ik gebruik momenteel de Juwel Bioflow One interne filter waarvan ik de 2de blauwe spons heb omgewisseld met zo veel als kan JBL Micromec voor biologische zuivering. Is dit voorlopig een OK set-up?
Mettertijd zou ik eventueel willen switchen naar een buitenfilter zoals Eheim of Eden, maar er zijn totaal geen openingen voor in afdeksel van Juwel Primo 70 aquarium. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Hebben jullie zelf gaten gemaakt of hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat de buizen van externe filters in de lichtkappen kunnen?
 
De Primo-serie is in principe niet geschikt voor een extern filter (de Rio-serie wel).
Heb ooit eens een Primo110 gehad en met een kniptang een stukje aan de achterkant van de deksel weggeknipt. Vervolgens de slangen met ducttape goed vastgemaakt.
Gelukkig was dat maar tijdelijk, ideaal is het niet. Nu staan hier eigenlijk alleen maar Rio-bakken.
 
Dag Joost!
Goed om te weten, bedankt. Misschien voor een toekomstig project dat een extern filter beter zal zijn, voorlopig zal ik het goed doen met de interne. :)
 

Terug
Bovenaan