Juwel Eccoflow 600 stopt steeds


K

Kapti

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een bak draaien met 2 filters, een interne Juwel Eccoflow 600 en een Externe JBL 900. Het probleem zit hem in de interne Juwel filter. Soms stopt deze filter zomaar, als ik vervolgens de motor uit de filter haal, deze uit elkaar haal en even afspoel, werkt hij soms weer. (soms een minuut, soms en kwartier en soms een maand). Nadat deze stopt, heeft het aan/uit zetten geen zin, ik moet de rotor echt uit elkaar halen en terugzetten voordat er een kans is dat deze weer werkt.

Nou heb ik ook nog een reserve Eccoflow 1.000, echter heeft deze hetzelfde probleem. (maar dan stopt deze meestal nog eerder). Deze Eccoflow 1.000 heeft het echter nooit echt fatsoenlijk gedaan, dus weet niet of deze hetzelfde probleem heeft als de 600.

Ik heb nu geen idee waar het aan kan liggen, ik was op de website van Juwel dat de rotor elk jaar vervangen moet worden. zou het hier aan kunnen liggen?

Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen!
 
Niet gehinderd door enige vorm van kennis/ervaring mbt juwel filters moet ik toch heel eerlijk zeggen dat ik het een behoorlijk wanproduct vind als je jaarlijks het meest kritieke deel van je filter moet vervangen.
Ik vermoed dat het een verkeerde materiaal keuze is geweest wat overmatig slijtage met zich mee brengt..
Anyhow daarmee bij jij niet geholpen, maar persoonlijk zou ik dat onding eruit halen en eventueel een 2e extern filter plaatsen
 
Dat probleem heb ik ook met de interne pomp. Deze gaan ook niet zo lang mee vind ik. Daarom heb ik een buitenfilter aangeschaft.
 
Niet gehinderd door enige vorm van kennis/ervaring mbt juwel filters moet ik toch heel eerlijk zeggen dat ik het een behoorlijk wanproduct vind als je jaarlijks het meest kritieke deel van je filter moet vervangen.
Ik vermoed dat het een verkeerde materiaal keuze is geweest wat overmatig slijtage met zich mee brengt..
Anyhow daarmee bij jij niet geholpen, maar persoonlijk zou ik dat onding eruit halen en eventueel een 2e extern filter plaatsen

Bedankt voor je antwoord.

Die interne filter had ik ook het liefst eruit gehaald. Echter heb ik deze bak inclusief op maat gemaakte achterwand toentertijd gekocht inclusief de filter. De JBL externe filter heb ik apart bijgekocht.
Het liefst zou ik de interne filter eruit halen, echter houd ik dan een +- 15 cm aan de bak over waar geen achterwand meer zit.. ook niet handig.
 
Bedankt voor je antwoord.

Die interne filter had ik ook het liefst eruit gehaald. Echter heb ik deze bak inclusief op maat gemaakte achterwand toentertijd gekocht inclusief de filter. De JBL externe filter heb ik apart bijgekocht.
Het liefst zou ik de interne filter eruit halen, echter houd ik dan een +- 15 cm aan de bak over waar geen achterwand meer zit.. ook niet handig.
Daar hebben we het volgende op gevonden...;)k Gebruik je lege filterhuis als voorfilter voor een extern exemplaar. Ik heb dat gedaan om dezelfde reden. Je aanzuig zet je in het lege filterhuis en je gebruik een grove spons bovenin. Werkt perfect.
 
Ik denk dat ik dan maar een extra externe filter ga kopen!

In principe zou ik dan het bovenste mandje van de Juwel erin kunnen laten? Of kan ik de bebuizing het beste leeg laten dan? Als ik de onderste mand eruit haal zal de bovenste naar beneden zakken lijkt.

Overigens wel een extra goede filtering, als de externe filter ook nog eerst door 3 andere sponzen loopt!
 

Terug
Bovenaan