Wat is er nieuw

Juwel Filter van filter materiaal voorzien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Keizertjuh
  • Startdatum Startdatum
K

Keizertjuh

Guest
Ik heb een juwel rekord 60 liter bak(denk ik, heb em via marktplaats). Daar zit een ingebouwde filter met pomp in. Nu heb ik denk ik gevonden dat het om de Juwel Bioflow Super gaat(er zit een 280 pomp in). Nu wilde ik weten welke materiaal er in kan. Ik heb nu een een blauwe spons,groene spons,witte watten in zitten. deze zaten in de filter toen ik de bak kocht. Dit materiaal heb ik eerst goed uitgekookt voor ik mijn bak ging indraaien. Inmiddels zitten er garnalen en corydoras in en gaat alles goed, maar nu ga ik zaterdag naar de winkel om nieuw filter materiaal te halen. Nu zie ik in de webshop alleen juwel patronen(blauw,groen,zwart)en cirax 3.0, 6.0, 8.0. Welke zal ik moeten kopen??? Ik lees ook dat er goedkopere oplossingen zijn voor de witte watten, welke zijn dat en waar kan ik deze kopen?

Waarom hou je het oude materiaal er niet gewoon in. Sponzen kunnen mee tot ze uit elkaar vallen. Filterwatten uitspoelen tot ze dusdanig in elkaar klitten en dan vervangen.

Juwel wil heel graag gesponsord worden, maar gebruik je geld lekker voor andere zaken zou ik zeggen (vissen?)

Bedankt voor de snelle reactie, alleen is het geen antwoord op mijn vraag??? Het is fijn om materiaal te hebben liggen als back-up

Heb je het pompje al in een bak water geprobeert? Dat hij het wel doet.
Doe er een bakje Siporax rolletjes in.

Doe er grof blauw en fijn blauw. in.

Volgens mij begrijpen jullie mijn vraag niet...

IK KAN GEEN JUWEL BIOFLOW SUPER MATERIAAL VINDEN IN DE WEBSHOP VAN EEN WINKEL WAAR IK HEEN GA ZATERDAG..IK ZIE ALLEEN JUWEL PATROON 3.0,6.0,8.0 WELKE VAN DEZE MATEN MOET IK KOPEN. En zijn er tips voor eventueel goedkopere materialen..

Er is niks mis met mijn pomp, ik wil gewoon filtermateriaal achter de hand hebben zodat ik regelmatig kan vervangen.

ooooooooooooow.

En jij DENKT dat wij Gek zijn.?
waar jij aan denkt,zijn wij allang vergeten.

En Welke WEBshop is dat Dan?
Waar is die dan?

Wil je goedkoper?
Hierboven op Google. vul in. Juwel filtermateriaal.
Dan zie je verschillende zaken die ze verkopen.

Of de Jouwe erbij zit,weet ik niet.

Gast waarom doe je zo dom dan...ik stel een normale vraag, krijg daar geen of totaal andere antwoorden op dus stel ik de vraag nogmaals..alleen zie ik met hoofdletters...maar zoals ik al zeg..ik zie nergens materiaal voor de bioflow super..alleen dat 3.0,6.0,8.0

Maar fijn dat je hier normaal antwoord krijgt..zal toch geen vragen stellen als ik het niet eerst zelf had na gekeken via google...

Keizertjuh zei:
Gast waarom doe je zo dom dan...ik stel een normale vraag, krijg daar geen of totaal andere antwoorden op dus stel ik de vraag nogmaals..alleen zie ik met hoofdletters...maar zoals ik al zeg..ik zie nergens materiaal voor de bioflow super..alleen dat 3.0,6.0,8.0

Maar fijn dat je hier normaal antwoord krijgt..zal toch geen vragen stellen als ik het niet eerst zelf had na gekeken via google...

Gast? Ben jij Belazert.Oen.

Zeg je dat ook tegen je Vader.???
Ben ik Dom? met 68 jaar? Suffert.
Ik ben zo SLIM om die er uit te halen,en Extern te nemen.

Als je googled op rekord 60 kom ik deze dus tegen oa bij zoopl+, ook bij Veldhuis etc... Maar die gast zoekt maar lekker door. Ik brand mn vingers dr niet meer aan

Tnx fozzy maar die had ik ook inderdaad al gevonden..ik heb ik de mijne een blauwe en groene spons zitten en 1 witte watte matje. Ik weet dus niet of die rekord mmaand set de juiste is voor mijn filter. Daarom dacht ik laat ik het eens vragen op het forum. Maar als ik dan een reactie krijg of mijn pomp het wel doet vroeg ik me af of bertus mijn vraag wel snapte. Als ik dan mijn vraag herhaal, via mijn telefoon getypt in hoofdletters ( ja komt schreeuwerig over sorry) en ik krijg dan een boos beledigend antwoord, reageer ik zo..en via een bericht kan ik niet zien hoe oud iemand is...maar volgens mij is dit toch nuist bedoelt voor vragen...ik heb altijd geleerd dat Domme vragen niet bestaan.. maar de website van die winkel is trouwens vitalfish in boskoop.

Zoals ik het begrijp moet je maatje "3.0 compact" hebben voor deze pomp..
In de volgende beschrijving staat dat.. http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=3037
En bij vitalfish hebben ze het hele assortiment Juwel zo te zien.
http://www.vitalfish.nl/aquarium-producten/pompen-en-filters/filtermatriaal/juwel/browse/89-juwel?sef=hc

Groene spons moet je er uit halen.. heb je alleen nodig om nitraat uit je water te filteren..

Ik gebruik geen interne pomp.. maar persoonlijk zou ik waarschijnlijk even kijken of er een zakje siporax of keramische pijpjes in kan.. aangevult met 1 of 2 blauw sponsjes (grof en fijn) en als laatste filterwatten.
Ik weet niets van Cirax maar misschien is dat ook een optie ja.

Ook vraag ik me af of die (dure) Juwel wattenpatronen niet vervangen kunnen worden met een goedkope zak filterwatten waar je dan zelf wat laagjes van trekt.
Doe ik zelf in ieder geval wel in plaatst van dure voorgeperste watten.

Bedankt voor je antwoord..ik had gezien dat ze alles hadden bij vitalfish maar wist dus niet welke ik moest nemen. De groene er uit zeg jij..ik lees op verschillende paginas op t web juist blauw, groen, wit (van onder naa boven). Ik was inderdaad van plan om dat spul van siplrax te halen. Ga ff googlen naar optie voor die filter watten...nogmaals bedankt.

Ik heb een juwel rekord 60 liter bak(denk ik, heb em via marktplaats). Daar zit een ingebouwde filter met pomp in.
ZEg jij.

Je bent de eerste niet die een bak koopt,met kapot pompje.
Daarom vraag IK of je hem al getest heb.
Zou ik het eerste doen,voor ik verder ging.

Domme vragen bestaan niet.
Wijze raad wel.

Keizertjuh zei:
Bedankt voor je antwoord..ik had gezien dat ze alles hadden bij vitalfish maar wist dus niet welke ik moest nemen. De groene er uit zeg jij..ik lees op verschillende paginas op t web juist blauw, groen, wit (van onder naa boven). Ik was inderdaad van plan om dat spul van siplrax te halen. Ga ff googlen naar optie voor die filter watten...nogmaals bedankt.

Ik weet dat Juwel het adviseert.. maar ik vermoed dat het voornamelijk door hun handelsgeest is ingegeven 😉
Zo'n spons haalt voor een bepaalde periode nitraat uit je water.. kan dus zinnig zijn als je problemen hebt met een te hoog nitraat-gehalte.
Maar een beetje afhankelijk van de hoeveelheid planten loop je het risico dat die spons je nitraat-gehalte dermate laag houd dat je planten niet meer voldoende krijgen.
In een gezond beplant aquarium heb je dat niet nodig.
Hooguit handig om achter de hand te hebben.. net zoals de zwarte koolspons die ze vaak standaard meeleveren.

Re: Juwel Filter van filter materiaal voorzie

Bertus zei:
Ik heb een juwel rekord 60 liter bak(denk ik, heb em via marktplaats). Daar zit een ingebouwde filter met pomp in.
ZEg jij.

Je bent de eerste niet die een bak koopt,met kapot pompje.
Daarom vraag IK of je hem al getest heb.
Zou ik het eerste doen,voor ik verder ging.

Domme vragen bestaan niet.
Wijze raad wel.

Als je dan iets verder leest zie je dat ik zeg dat er al vissen in de bak zwemmen..zou ik dit zeggen als de pomp kapot was..en had ik anders niet gezegd dat deze defect was..heel de vraag gaat hier niet over...probeerde alleen te zeggen dat ik niet weet welk materiaal er geschikt voor is omdat ik de bak + filter en pomp van marktplaats heb..genoeg gezeik..verder met de vraag..krijg inmiddels goeie antwoorden waar ik wat mee kan

Je hebt gelijk. zeik maar lekker door,hoor,ventje.
Je weet het nu. dus ga maar kijken.

Je krijgt al goeie antwoorden.

IK had hem er allang uit gegooit.
Extern is veel beter.

Wat zit je dan te ouwehoeren met je ventje..dat jij nou 68 bent en elke dag me je kop voor het aquariumglas zit, ken ik niks aan te doen. Ik stel normaal een vraag, ik stel hem de 2e keer weer omdat IK dacht dat jij de vraag niet begrepen had. Ik vraag hier dingen omdat ik niet wil dat ik iets doe wat niet goed is voor de vissen..en ja doordat iemand anders normaal antwoord geeft op mijn vraag ben ik een heel stuk verder. Je zal het vast wel beter weten als ik..daar hoor je mij ook niet over, maar je ken best normaal antwoord geven...

Tuurlijk,deed ik ook.
As jij aan je filter gaat rommelen met vissen erin(had ik niet gelezen,dat die er al in zaten), stel ik de vraag of het pompje nog werkt.
Kan je ook gewoon antwoordt opgeven.

Oke bertus, gewoon een mis verstand van beide kanten...even goede vrienden...ik vind antwoord geven toch zo rot want je kan het wel typen maar misschien komt het heeel anders op iemand die het leest over..bedankt voor de info (in me andere topics heb je wel goed gereageerd). Mijn excuus als ik je beledigt heb of iets dergelijks, dat is niet mijn bedoeling. Ik wil het beste voor mijn vissen vandaar dat ik hier veel dingen vraag.

Nee,hoor.
Ik heb een brede rug.
Ik ben ook niet zo,dat ik alles weet.
Maar weet WEL veel. ook over filters.
En materialen.en onderdelen. heb er kasten en laden vol van.

En dat je dan Nu aan je filter gaat werken,met vissen erin ,is niet verstandig.

Ik ben ook niet nu pas bezig met het filter..ik heb geen materiaal liggen voor als ik het filter schoon moet maken..ik wil al het materiaal thuis op voorraad hebben liggen zodat ik niet ineens voor materiaal naar de winkel moet als het punt bereikt is om te verversen..altijd handig toch om wat materiaal achter de hand te hebben? Ik heb net bij de plaatselijke shop een zak van 500gr filterwatten gezien..is dat de goedkopere oplossing voor die watte van Juwel? Als ik die zak nou koop weet iemand hoe dat in ze werking gaat.. ik denk gewoon op maat knippen/scheuren en in het filter plaatsen maar heb het nog nooit gedaan namelijk.

Simpel,je knipt een stuk op maat,en leg het bovenop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan