Wat is er nieuw

juwel glasbak vervangen

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Ik heb hier een juwel 60x30x30 bak die sinds vandaag een beetje aan het lekken is geslagen, al weet ik het nog niet helemaal zeker, morgen weet ik het zeker.
Maar zit toch al even rond te neuzen voor eventuele vervanging van de bak.
Nu kom ik dit tegen..
https://www.hornbach.nl/shop/HAGEN-Volglas-aquarium-60-x-30-x-30-cm/3477369/artikel.html
QLBkP_3UJ3Pl2E-JxDkT_lrEV8BmbTiG.jpeg

Is dit een beetje betrouwbaar spul?

Tube kit kost 8 euro.

Kan bij jou nooit zoveel zijn.
Als bij mij.

Dacht even dat het condenswater was, maar spijtig genoeg toch niet.
Het is geen groot lek op zich.. hoe hoger de waterstand (druk) hoe eerder/sneller er lekt, het lijkt ergens aan de ondernaad waar het lek zit, de bak is verder overal namelijk kurkdroog.
Ik ga zo toch even naar de Hornbach, voor die 2 tientjes vind ik het wel redelijk, kan ik rustig de boel overzetten en de lekke bak eens beter gaan bekijken en eventueel opnieuw kitten.

Weet je wat het is Bertus, als jij iets repareert is het weer goed en betrouwbaar, als ik iets repareer is het nooit ooit meer te vertrouwen 😉

Kelere, rotwinkel die Hornbach.. je komt voor 1 ding maar komt met 3 dingen thuis 😉

kellemes zei:
Kelere, rotwinkel die Hornbach.. je komt voor 1 ding maar komt met 3 dingen thuis 😉
gelukkig ben ik niet de enige 😀 :engel: :petjeaf:

Niet meer geld mee dan echt nodig is dus 😀
En al helemaal geen pinpasjes 😉

kellemes zei:
Dacht even dat het condenswater was, maar spijtig genoeg toch niet.
Het is geen groot lek op zich.. hoe hoger de waterstand (druk) hoe eerder/sneller er lekt, het lijkt ergens aan de ondernaad waar het lek zit, de bak is verder overal namelijk kurkdroog.
Ik ga zo toch even naar de Hornbach, voor die 2 tientjes vind ik het wel redelijk, kan ik rustig de boel overzetten en de lekke bak eens beter gaan bekijken en eventueel opnieuw kitten.

Weet je wat het is Bertus, als jij iets repareert is het weer goed en betrouwbaar, als ik iets repareer is het nooit ooit meer te vertrouwen 😉

Je zet hem op een stapeltje kranten, water erin,en kijk waar hij nat wordt.
Daar dan een kitzoom overheen zetten. Gaat prima,hoor.

Heb de mijne vandaag ook een hele nieuwe zoom over de naden gezet,met blanke siliconen. (zit primer in!!!) en stinkt als een bunzing.

Staat nu weer 3/4 vol. morgen verder.

Zou hij weer lekken, dan gaat er snel cement in. als poeder.
Vult vanzelf de gaatjes op.

Had ik eerder moeten doen, verdorie. hahaha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan