Wat is er nieuw

Juwel Lido 120 Zuid Amerika van ChristianVT

• Onderwerp starter Onderwerp starter ChristianVT
  • Startdatum Startdatum
C

ChristianVT

Guest
Hallo iedereen,

Graag introduceer ik aan jullie mijn Juwel Lido 120 Zuid Amerika. Momenteel is dit echt mijn gezelschapsbak met van alles wat uit Zuid Amerika en 1 vals spelende plant die mij helpt de blauw alg tegen te gaan.

Planten:

Echinodorus Bleheri
Echinodorus Tenellus
Java fern

Vissen:

10 Nannostomus eques F0
2 Ottocinclus F0
1m/3v Dicrossus Filamentosous (nakweek)
1m Apistogramma Ortegai F1 (eigen nakweek)
1f Apistogramma Eremnopyge F0

De bak is er vredig en iedereen op de bodem kan met elkaar overweg. Het A. Ortegai mannetje is ooit overgebleven van een legsel van de A. Ortegai die ik voor een jaar geleden had. Helaas zijn deze door een trieste omstandigheid om het leven gekomen toen der tijd. Hierna heb ik een koppel Apistogramma Eremnopyge erin gehad. Helaas heeft het vrouwtje het mannetje afgemaakt toen ze met jongen rond zwom en ik voor 3 dagen niet thuis was. Voordat ik weg ging was alles vredig. Omdat ik geen ander huis kon vinden voor de Eremnopyge en ik graag de Dicrossus Filamentosous wilde heb ik besloten om deze toch samen in de bak te doen. Dit omdat in het wild Dicrossus en Apistogramma's vaker samen gevonden worden. Omdat er van de Apistogramma's geen koppels inzitten gaat dit erg vredig samen. Het dicrossus mannetje zit af en toe alleen een heel klein beetje achter zijn vrouwtjes aan. Hieronder deel ik graag wat foto's met jullie.

IMG_0588.jpg
IMG_0624.jpg
IMG_0584.jpg
IMG_0577.jpg
IMG_0579.jpg
IMG_0589.jpg
IMG_0591.jpg
IMG_0593.jpg

Mooie inrichting.

Heb zelf ook een Lido 120, blijft altijd een uitdaging om deze mooi in te richten.

Mooie inrichting.

Heb zelf ook een Lido 120, blijft altijd een uitdaging om deze mooi in te richten.

Dat blijft het zeker. Het was het grootste aquarium dat ik toen der tijd op mijn kamer kwijt kon. Mijn les die ik daaruit heb geleerd is wel dat ik voortaan altijd wil dat het aquarium 2x zo lang is als dat het diep en hoog is. Dat is echt veel makkelijker en mooier in te richten.

En iedereen bedankt voor de complimenten 🙂

Dat blijft het zeker. Het was het grootste aquarium dat ik toen der tijd op mijn kamer kwijt kon. Mijn les die ik daaruit heb geleerd is wel dat ik voortaan altijd wil dat het aquarium 2x zo lang is als dat het diep en hoog is. Dat is echt veel makkelijker en mooier in te richten.

Ja, zo heb ik geleerd dat ik nooit meer een gebogen voorruit wil!

Schitterende bak, mooi stukje natuur! Je Dicrossus zien er goed uit, echt een prachtig visje!

Geweldige bak! Mooi evenwicht tussen een aquascape en een natuurlijke bak!
Dicrossus zijn ook mooie visjes 😀

Mooi, ziet er goed uit. Ik hou wel van dit soort bakken

Heb hier inderdaad voor een zeer korte tijd een vierkante bak gehad, de sera 130. Kwam heel snel een Dubai 80 voor in de plaats omdat ik zo'n vierkante bak gewoon niet goed ingericht krijg. Chapeau dat het jou wel gelukt Is!

Ik kreeg last van wat blauw alg, ik heb hier in het verleden veel last van gehad, dus meteen schoon gemaakt, een hand vol elzen proppen erin gegooid en een blackout gedaan van 4 dagen. De blauwalg blijft nu weg en de elzen proppen hebben het water mooi wat extra gekleurd. Hierom daarom een filmpje voor jullie om een goeie sfeer indruk te krijgen. Enjoy!

Tijd voor een nieuwe update. De dicrossus zijn overgeplaatst naar een nieuws huis, en de D33 zijn helaas overleden. Nadat ze bak weer stabiel was is hier een mooi koppel Apistogramma sp. D10 voor in de plaats gekomen. Ook heb ik een klein schooltje van 8 corydoras Habrosus toegevoegd.
De bak bevat nu

- koppel Apistogramma sp. D10
- 8 Nannostomus Eques
- 8 Corydoras Habrosus
- 2 Otocinclus Affinis

CC899466-148C-4518-BF15-91DDBA3C8010.jpeg
B011D831-1440-4D3F-BBAF-01404CE0DFCB.jpeg
E5F3395A-C891-4E18-A035-678B022CA1E0.jpeg

Mooie bak!
Heel apart stuk hout.

Dankje! Het zijn allemaal losse stukken trouwens! Het is veenhout, sommige noemen het ook wel slagtanden. Meen dat het iets van 10 stukken zijn in verschillende grotes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan