Wat is er nieuw

juwel lido 120

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ronan12345
  • Startdatum Startdatum
R

Ronan12345

Guest
goeieavond allemaal
ik heb een paar vraagjes
ik wil graag van 60x30x30 naar een juwel lido 120

en daar wil ik graag dit vissen bestand in hebben
2x maanvissen
x kadinaal tetra's
en 5 corydoras pygmaeus er in hebben

kan dit ?

en waar moet ik opletten '
want wil er een van mp kopen

alvast bedankt

Maanvissen worden veel te groot voor een Lido 120. Ook kardinaaltetra's hebben meer zwemruimte nodig. C. pygmaeus kunnen wel, maar in een grotere groep.

ben ik niet echt helemaal met je eens je hebt een xl kardinaal of een kleiner

Ik ben het zeker wel met Jones eens. Kardinalen zijn hele drukke zwemmers, die alles en iedereen ondersteboven zwemmen als je ze niet de ruimte geeft. Ze zitten veelal wat lager in de bak, en hoogte telt dus simpelweg niet mee voor de grootte mbt kardinalen.

Maanvissen gaan echt niet passen, daarvoor moet je bak toch wel richting de 1,5m lang zijn.

Maar vanwaar deze upgrade? Want heel eerlijk, ik zie niet het voordeel in van een hoge bak die niet ook wat langer is. Je kunt er niet ineens heel veel meer vis in kwijt, en al helemaal geen grotere vissen, want die hebben nog steeds evenveel zwemruimte.

Kortom mijn advies: als je wilt upgraden, steek je geld in een langere, niet in een hogere bak (behalve als dat toevallig met de lengte meekomt, want hoog is wel mooi). Kun je de lengte niet kwijt? Spaar je geld tot je die ruimte wel hebt en geniet van je huidige bak.

Een Lido 120 is sowieso te klein voor maanvissen.

Jij bedoeld zeker de Neon tetra?
Die kan ook sowieso niet bij maanvissen want die worden als voer aangezien.

Ik zou voor een ander visstand gaan , maar dat laat ik liever aan gevorderde aquarianen over.
Die kunnen je goed op weg helpen als je hun adviezen maar opvolgt.

Ronan12345 zei:
ben ik niet echt helemaal met je eens je hebt een xl kardinaal of een kleiner
In aquariumzaken worden weleens xl kardinalen aangeboden, maar dit is geen andere/grotere soort. Het zijn simpelweg oudere vissen die dus groter zijn dan de jonge kardinaaltetra's die gewoonlijk aangeboden worden.

Even een toevoeging op Jones. Het is zo dat de XXL kardinalen net als bijna alle kardinalen wildvang dieren zijn. maar de XXL hebben dus al lange tijd in de natuur rondgezwommen. En ze kunnen zich naar mijn ervaring slecht aanpassen aan het leven in gevangenschap.

Helaas heb ik de ruimte niet voor een langer aquarium

Dan geldt wat mij betreft het tweede deel van het bericht van Marcel. Zo groot is de upgrade niet - alleen het ander liters dus meer vis, maar niet grotere vissen - vanaf je huidige bakje. Vraag je goed af of het dat waard is. Misschien niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar wel eerlijk en goed bedoeld.

~ Ivo

Daar kun je meer mee dan de lido. Kardinalen gaan daar net in denk ik, maar maanvissen zijn nog steeds een no-go.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan