Wat is er nieuw

juwel record 800 en externe filter???

• Onderwerp starter Onderwerp starter cone
  • Startdatum Startdatum

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik vroeg me af of er hier iemand een juwel rekord 800 heeft.
Ik wil me nl er ook een aanschaffen, maar ik wil de interne filter meteen vervangen voor een externe filter.
Maar kan dit ook? Is er aan de achterkant van de lichtkap ruimte om de buizen van de filter er doorheen te steken? Dit is me op de foto's van juwel niet duidelijk. :c
Ik heb al een bak van 80cm, maar bij deze heb ik dus in de kap moeten zagen om de externe filter aan te sluiten en nog is het verre van ideaal met het schoon maken van de bak.
Ik wil niet nog een miskoop doen en dus zou het fijn zijn als me hier iemand duidelijkheid kan verschaffen. :help:
Helemaal fijn zou zijn als iemand foto's van de achterkant van de kap kan toevoegen of foto's van een aangesloten externe filter op een rekord 800.

Er zijn wel meer die een buitenfilter op de 80cm hebben hoor.
Misschien dat iemand een foto wil plaatsen voor je.

@ john ik wilde hem idd bij zooplus bestellen en had die foto's dus al gezien.
Als ik die foto's bekijk gaat het volgens mij niet nee. ik kan nergens betere foto's vinden, dus hoopte ik dat er iemand op AF een juwel record 800 in het bezit heeft.

Ik ben ook aan het zoeken geweest en zie ook niks beters om het te kunnen zien. ik ben ook bang dat je wel zelf moet knutselen met die kap. Nu denk ik dat je er wel vrij gemakkelijk een stukje uit kan zagen maar ja dat is niet de bedoeling denk ik.

Ik heb de 80cm brede Rio125 ook gehad en daar heb je wel openingen aan de achterkant, maar dat is niet zo n losse kap als bij die van jou.

Daar zijn toch sparingen uitgefreesd? achterop?

Is het geen idee om naar een LFS in de buurt te gaan om daar een kijkje te nemen? Wellicht hebben ze daar een bak staan. Je kunt dan gelijk alles bekijken wat je wilt. Ik heb hier een Dubai 80 staan, zonder aanpassingen heb ik hier een externe filter (tetratec EX800) op kunnen plaatsen

Ik ga van de week zeker even kijken bij LFS, maar voor het geval hij dat model niet heeft, dacht ik het hier ff te checken.
En niet elke aquarium heeft uitsparingen voor buizen. daar heb ik hier helaas al een bak van staan. Vandaar dat ik een nieuwe bak van 80cm wil hebben om alles over te zetten en mijn oude bak op zolder te kunnen opstarten met de binnenfilter die ik er destijds bij kreeg.

Ik heb een rekord800 staan en daar zul je zelf gaten in de kap moeten maken. Achter het inbouwfilter zit wel een kier, maar die is maar net breed genoeg voor de platte voedingssnoeren van filter en verwarming.

2015-05-14%2015.31.52.jpg

2015-05-14%2015.32.13.jpg

Als je van plan bent een externe pomp te gebruiken, zou ik gaan voor een ander model.

@ peter74 ondanks dat ik nu baal als een stekker, ben ik blij met je antwoordt op mijn topic.
Als het niet teveel moeite is, zou je me dan een foto kunnen maken van bovenaf gezien, want waar gaat die kabel op de tweede foto naartoe?

Ik heb daar de lichtkap open staan en die kabel gaat vanuit de gleuf van de eerste foto naar de verlichting:

2015-05-14%2021.54.51.jpg

(Het slangetje is nieuw tov de vorige fotos en voor CO2.)

Hmmm. Ik zie het al 🙁
Eigenlijk ook geen plaats om gaten te boren.
Dat wordt iets anders uitzoeken.
Bedankt voor de info

Zoals ik eerder aangaf: de Dubai 80 is ook een prachtige bak. Zonder aanpassingen kun je hier een externe filter op plaatsen

Ik heb ook de Dubai 80 en die bevalt prima en er passen ook nog eens de goedkope maar prima Philipsbuizen in die de bouwmarkt verkoopt.
En een ingebouwde tijdklok.
Hier draait er de Eheim 2213 op zonder enig probleem.

Ik ga binnenkort eens kijken bij LFS, kijken wat de opties zijn. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan