Wat is er nieuw

Juwel Rekord 700 van Jeroen Huitink.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeroen Huitink
  • Startdatum Startdatum
Re: Juwel Rekord 700 van Jeroen Huitink.

Koppelverkoop, toe maar...

in de kleine bak naast me zie ik de japonica's nu eindelijk eens, springers

Nee hoor, garnalen hebben gewoon wat nodig om zich aan vast te houden met vervoeren. wel zo prettig voor de beestjes 🙂

Als ze zich nu eens aan elkaar vasthouden, dan kunnen ze meteen eitjes maken 😀

haha als het zo lijkt heb ik van de 20 nu 10 met eitjes lopen 😉

Zo vanmiddag even gemeten, ideale waarden voor vis denk ik... Er schijnt nog een piekje te komen, da's dan jammer... 😀

PH: 6,8, CL2: 0, KH: 3, HG: >4, NO2: 0, NO3: 25

ph en kh is ook prima voor de garnalen
gh, hoger dan 4? wat meet hij meer? stripje?
Mag hoger dan 5 zijn, anders krijg je problemen

Als je no3 nu 25 is,... heb je oud water gebruikt?

Nee, geen oud water. Geen idee hoe dat zo komt. Die GH is de lastigste schaal, zijn 5 tinten groen, naja, volgende schaal is >7. Welke waarde zoek ik hier, en wat beinvloed hem?

Ik ga wel eens even zien. Nitriet is die NO2 toch? Ik zal wel eens kijken wanneer die piekt, en weer daalt, dan mag de LFS eens preciezer meten.

Iets anders, wat is een goed voerautomaat? Ga wel eens weg, zou mooi zijn als dan die beessies ook iets eten...

Jeroen

geen idee, maar ik zou ��n van juwel nemen, weet je zeker dat het past bij je bak 🙂

gh maakt niks uit als het maar hoger is dan 5.. 10 is ook wat overdreven maar goed. Zelf heb ik een gh van 6

Tja, hoe lang ga je weg. En welke vissen wil je, jong of volwassen?

Naja, zou mooi zijn als zo'n ding een week (of twee) kan overbruggen. En enkel volwassen vissen, jongen die er in zo een periode toevallig zijn, naja die hebben ff pech...

992774_0_82_waterwaarden2212.jpg

Leuk bakje hoor. Kunnen er bij dat spul dat op de filter zit geen garnalen klem komen te zitten tussen die naad??
Misschien even wat kit tussen doen?
En de filter is ook niet de meest geschikte voor garnalen volgens mij omdat ze daar nogal snel in kunnen komen.
Maar ja er zijn veel meer mensen met die interne filter en garnalen, maar het is maar dat je het wel weet.

Maar goed wellicht neem je wel een grote garnalen soort 😀

tis een punt. Die naad, sja, kan je in klem komen te zitten, je kan je er ook verstoppen, we zullen zien. Filter, wellicht moet er dan nog iets voor, es over nadenken.

Die piek komt hoe dan ook. Echter als je constant wat ververst komt het vast goed met die vis 🙂

Hoe bedoel je zwaardvis? Ik zit nu te wachten op die piek, voordat ik er iets indoe. bedoel jij nu erin, en blijven verversen?

Ik lees her en der ook dat je er in deze fase vooral wel wat in wilt hebben, met name om voor iig wat rommel te zorgen...

dus...

Zo, de boel draait nu een paar dagen en krijg nu een paar vraagjes die ik nog moet oplossen.

1. Ik lees dat het groene filter in de Juwel interne filter de nitraat piek vervaagd, doordat het nitraat afvangt. Moet die er nu uit tijdens het indraaien, of helemaal?

2. Ik begrijp dan de interne filter van Juwel wat grote openingen heeft, en hierdoor dus de kleine vissen (en die wil ik) en garnaaltjes heen kunnen. Wat te doen. Ik lees over de opening boven dat mensen deze gewoon helemaal opvullen met blauwe filter blokken, kan ik ook doen, met dan zo een witte watten vlak voor de opening. Hoe dit te doen met de opening onderin het filter? Kan ik hier ook een filterblok tegenaan prutsen?

Jeroen

Ontwikkelingen:

- Plant rechts (die slierten) er eruit, die kreeg pootjes
- Plantjes nu rechts komen uit de oude bak
- De vissen en de garnaaltjes zijn nu over (ja nu)

Een van de zonen hier (3 jr) had besloten dat de combinatie van hamer en tijdelijke bak een leuk idee was. Naja, en dus zitten ze nu in de nieuwe bak.

626562_0_82_img_8002.jpg

Dus nu in de bak:

- 6 kardinalen (weet het nu zeker, de bak heeft veel, en goede, verstopplekken)
- 5 Japanico garnalen

Gouden tips rondom het hebben van vis in een nog niet helemaal ingedraaide bak zijn welkom. Waarden net zijn trouwens nog gelijk aan eerder. Filtergaten in de Juwel filter zijn dicht overigens, met filter materiaal.

Jeroen Huitink zei:
Zo, de boel draait nu een paar dagen en krijg nu een paar vraagjes die ik nog moet oplossen.

1. Ik lees dat het groene filter in de Juwel interne filter de nitraat piek vervaagd, doordat het nitraat afvangt. Moet die er nu uit tijdens het indraaien, of helemaal?

2. Ik begrijp dan de interne filter van Juwel wat grote openingen heeft, en hierdoor dus de kleine vissen (en die wil ik) en garnaaltjes heen kunnen. Wat te doen. Ik lees over de opening boven dat mensen deze gewoon helemaal opvullen met blauwe filter blokken, kan ik ook doen, met dan zo een witte watten vlak voor de opening. Hoe dit te doen met de opening onderin het filter? Kan ik hier ook een filterblok tegenaan prutsen?

Jeroen

De groene haalt nitraat uit het water.
Nitraat heb je nodig voor de planten.
Dus,zou hem eruit houden.

Komt ook door de hoogte omdat deze iets hoger is dan een doorsnee 60cm maar de bak oogt heel klein door de vele stenen vind ik nog steeds.

hmm, ik vind em wel lekker zo. lekker open, en toch veel plek voor een beessie zich te verstoppen

Dat is het belangrijkste natuurlijk,als je het zelf mooi vindt!
En een foto is toch altijd anders dan in het eggie 😉

Alles is redelijk in verhouden. En der is plek vrij op dat lichte stukkie. Kunnen dan mooi wat van die grond lievende vissen rondhangen, samen met wat garnalen...

Wel lachen dat die kardinaaltjes vooral links in de bush rondzwemmen, vooral jezelf niet laten zien...

Ff wat fotootjes van de huidige bewoners. Genomen met 10x zoom, op pakweg 10 cm afstand...

743144_0_82_img_8005.jpg

816378_0_82_img_8007.jpg

188242_0_82_img_8011.jpg

Snack time

658733_0_82_wp_20140103_008.jpg

Mooie foto's van je garnalen Jeroen! maar kardinalen in zo'n bakje.... 🙄

Passerende vissies...

[video]http://youtu.be/u4uICw7jOJ0[/video]

John,

Sja kardinaaltjes in de bak, ze zaten nog eel kleiner. En vind ze wel mooi. Ze zouden weg kunnen, maar naar wie / waarheen dan.

Astrid,

Thnx.

Tijd voor een update, jullie hebben me tenslotte op gang gebracht destijds. De bak ik nog een keer verbouwd, nu een veel mooiere inhoud (al zeg ik het zelf). Eerst, een totaaltje:

729824_0_82_wp_20140510_003.jpg

En een detail van links, met een deel van de bewoners zichtbaar:

392547_0_82_wp_20140510_0041.jpg

Wat zit er in de bak:

5 x Diamant Tetra
2 x Kardinaal Tetra (waren nog over, heb ze maar gehouden, waren er ooit 8)
1 x Corydoras (kleine soort, waren er meer, ooit)
8 x Rasbora Galaxy (verstoppertje spelen doen ze graag)
6 x Poecilia caucana (actieve zwemmers)
1 x Betta Splendis (mooi is ie, en hij eet graag baby vuurgarnalen)
3 x Japanico's
3 x Helena (Killers)
? x Vuurgarnaal (Stuk of 40 (half-) volwassen dieren, jongen zo nu en dan, Betta voer vaak)
? x Andere slakken, maar de Helena's houden het goed in toom

Groetjes,

Jeroen

Hallo daar weer. Long time, naja, werk, vrouw, kids, etc. Aquarium is er nog, weer eens verbouwd de afgelopen week, en dus maar weer een posten.

349638jeroenh_0_82_geheel.jpg

425928jeroenh_0_82_closer.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan