Wat is er nieuw

juwel rekord 800 (opnieuw) van Holynoise1977

• Onderwerp starter Onderwerp starter Holynoise1977
  • Startdatum Startdatum
zeer mooi bakje

de juiste aanpak om alg te bestrijden :thumbs:

in de linkerhoek zou ik de cabomba wegnemen en enkel het pennigkruid laten staan dit zou je scape veel sterker maken.

die Hygrophila pantanal wavy is een zeer mooie plant die beter tot zijn recht komt in hogere/grotere aquariums

Thx voor de tip!
Ik moet zeggen dat ik het best nog moeilijk vind om de planten te selecteren , weet er gewoon te weinig vanaf!
Ik heb ze besteld met de info die er bij stond en natuurlijk kijkend naar het plaatje , maar het resultaat is niet altijd wat je ervan verwacht door die kennis tekort.
ik wil die rechter kant wel lekker vol hebben dus ik ga nog opzoek naar iets anders op die plek, meschien iets met meer kleur tussen al dat groen. Hhhmm rustig een kijkje nemen op internet!
De rest ben ik tevreden over vooral mijn HC!
Meschien iemand wat ideetjes voor bij mijn bak rechts achter?
thx
😉 😀 :thumbs:

het is idd beetje zoeken welke planten waar te gebruiken.
andere bakken kijken is goed ,maar de beste kennis krijg je door trail and error

ik denk dat voor je rechterkant didiplis diandra tot de mogelijkheden hoort fijne bladvorm groeit goed en geeft een oranje tot purperen kleur afhankelijk van de hoeveelheid licht en plantenvoeding

ps:
in nature scapes ga je veel rode rotala soorten zien met fijne bladeren maar die zijn me iets te moeilijk als beginnersplanten

Idd lekker proberen! Ben ik nu ook mee bezig! misschien heb je hier iets aan. Heb ik hier op het forum gevonden.

191984blikje_0_82_200zay1.jpg

Thx! Ik loop hier en daar nog te klooien met de planten!
Begin wel de planten steeds leuker te vinden en ga mezelf er ook meer en meer inverdiepen.
Wel een wijs en duidelijke uit leg dat plaatje!!!
Ik heb al een tijdje geen update geplaats omdat ik weer een beetje aan het stoeien was met alg, ook deze is weer overwonnen.
Ik zal een deze dagen weer eens wat kiekjes plaatse en ben benieuwd wat men er van vind!!

zo hierbij een kiekje voor hoe het er nu bij staat!
867847holynoise1977_0_82_img_20140326_164734.jpg
[/img]
ik moet zeggen dat ik voeding geef met de poeders opgelost in demi water, maar ben tot nu toe nog niet echt tevreden..
Ik vind dat de groene kleur veel mooier kan vooral als ik naar mijn eerste foto's kijk..
Ik ga denk ik ook voorzichtig deze micro enb macro iets verhogen...
Maar heb nu al 2x alg gehad en heb deze overwonnen!
de 2e keer kwam denk ik dus door dat mijn planten meer voeding wilde en dat was er niet dus ze werden zwakker en dat kon je ook zien.
Met het gevolg dat de alg meer kans kreeg!
Hier op heb ik dus gereageerd door weer mijn licht te minderen en de tijds duur..
Nu het weg is ga ik het rustig opvoeren en iets meer voeding geven volgens de EI!
Maar verlopig ben ik er nog niet , dus blijf ik ( als ik tijd heb) lekker veel lezen.. :book:
En uit proberen wat ik lees!!

Ziet er niet verkeerd uit hoor! 😉

Vind het een hele aparte bak, heel mysterieus en ongewoon.
Mooi hoor....

Ben benieuwd hoe die verder ontwikkelt.

Heel mooi gedaan zeg! Neem aan dat een aquascape je bedoeling is 😛?

Ziet er echt goed uit! Ik denk dat de kleuren eigenlijk best goed zijn hoor..

Hoe gaat het eigenlijk met de vissen zelf? 🙂

Een aquascape is wel iets waar ik heel graag naar wil werken , maar dat was niet de opzet hier!
ik ben begonnen met een aquasoil "Akadama" puur door de verhalen hier over en het is betaalbaar!
Eenmaal dit in mijn bak ben ik gaan spelen met stenen later dit hout wat ik nog had!
De HC had ik ook nog bewaard in een klein bakje.
en ben toen de HC via een dry start metode gaan opkweken, later kreeg ik het idee(dank zij Blikje) om ook met zand te gaan werken..
Dit was best wat lastig aangezien er al iets wat water in de bak stond om de bodum lekker drassig te houden!
De uitdaging was om de boel goed gescheiden te houden,
Dit is redelijk gelukt doormiddel van dat middelharde plastik wat je vaar ziet bij speelgoed verpakkingen, dit heb ik zo geknipt zodat her nu de spacers zijn tussen de aquasoil en het zant en het valt niet of nauwlijks op.
Toen de HC al een mooie mat werd ben ik de rest van de planten gaan bestellen, en er is tussen die tijd en nu wel een paar dingen verandert en bij gekomen..
heb alles geprobeert op een leuke manieer te plaatsen , maar ja planten kunnen totaal anders uitkomen submeresd dan je verwacht..( vooral door kennis gebrek).
dus alles wat je ziet staat meer opgevoel en geluk denk ik!!
Dus deze bak is meer van kijken hoe en wat!
ooit komt er een tijd dat ik een echte mooie aquascape ga maken meschien een kleine meschien iets wat groters( dan wat ik nu heb dan wel he) , wie weet!!
PPPFFFF zoo dit was me een verhaal, dit ben ik niet gewend van mezelf!!
😀 :c

:thumbs:
De vuurtetras uit mijn kleine bak vinden het geweldig zo te ziet en de 5 garnalen (japonica's) ook!
En ondertussen de 5 Helena's ook!!
Wil straks nog uitbreiden met 5 corydora's , waarschijnlijk de panda of de Adolfoi!!
weet het nog niet!! :S

Ziet er mysterieus uit,leuk hoor.

Alleen maar beter, Ik dacht meschien eerst rustig aan te doen kwa nieuwe vissen.
Maar als er geen probleem is om 8 a 10 cory's toe tevoegen, wie ben ik om dat niet te doen!
Wijs :petjeaf: 😉
Corydora in lopik zal mij spoedig zien!!

Nou mensen, naar wat stoeien met de bak en vooral de draadalg heb ik het nu toch maar gedaan.
Ik heb nu echt de vissen er in die ik echt super vind namelijk de CORYDORA PANDA.
Ik heb er 10st en wat zijn ze speels en mooi zeg!
Ik heb uiteindelijk ook 1 vis er bij genomen wat eigenlijk niet de bedoeling was , maar door het lekker maken van Blikje toch anders naar deze vis gaan kijken..
Eenmaal toen ik deze zag was ook ik verliefd.
Het is een mooie vel blauwe met rode Betta.
Ik zeg eerlijk dat ik niet veel over deze vis heb gelezen nog maar dat doe ik nu zeker wel.
Normaal zou ik niet zo een vis kopen waar ik weinig of niets van weet maar ik was gewoon verkocht bij binnenkomst.
Ik heb mijn vissen gekocht in lopik bij Arjan van Corydora.nl geweldige vent en super aardig beter dan mijn lfs!
Zij site is zeker een kijkje waard!
Dus nu is mijn vissen bestand als volgt:
9 vuurtetra's
10 corydora panda's
1 betta
5 japonica garnalen
4 helena anatome slakken
1 corydoras habrosus ( deze is als enige nog overgebleven uit een tekleine bak)
Wat best grappig is dat die habrosus zich geweldig gedraagd nu met de pandas er bij, als of hij er gewoon bij hoort...
Foto's volgen nog!! :foto:

Zeker leuke corys! en mooie betta! Pictures! Pictures!!

De mensen van het forum verdienen het 🙂

Ja jaaaa! :c
285415holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
Meet my Betta, And what do i love him! :smitten:
374375holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
oke dat van meneertje BETTA!
546289holynoise1977_0_82_img_20140408_203120.jpg
[/img]
En nu mijn kleine corydora panda's!!
859727holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
877888holynoise1977_0_82_img_20140405_192820.jpg
[/img]
291959holynoise1977_0_82_img_20140330_190442.jpg
[/img]
en dan nog natuurlijk mijn vuur tetras!
846845holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
434376holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
En nog wat kiekjes van de bak!
583159holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
881482holynoise1977_0_82_20140405_17.jpg
[/img]
381874holynoise1977_0_82_img_20140330_213506.jpg
[/img]
Zo dat was het...
Weet niet hoelang de vissen in deze bak blijven want ik ga toch een andere bak halen.
Dit komt voornamelijk door de krassen in mijn glas, ik erg me er best aan!
Zit alleen nog te twijfellen of ik een hele nieuwe rio 180 koop of dat ik op marktplaats kijk voor een rio 180 of zelfs dan een rio 240...
hhhmm :S
ach ik heb de tijd rustig aan kijken!!
:z laterrrrrr!!

wow!! Mooi veldje zeg! Zonde idd al die krassen....

Vind jouw bak zo apart qua scape...
Prachtig veldje heb je ondertussen gekregen.

Zelf ben ik geen fan van bettavissen, weet zelf niet zo goed waarom. Vind ze er altijd zo gemeen uit zien.
Het is wel een erg mooi exemplaar.

ik had deze over het hoofd gezien, maar mooie scape!
prachtig stuk hout ook!

Nou ik moet zeggen dat ik nooit echt serieus naar een betta heb gekeken tot dat blikje ( ook op deze forum) mij een foto van zijn betta liet zien.
En ik had al een afspraak staan bij corydora.nl in lopik om de panda's te halen, eenmaal daar liep ik zij kweekhok in en zat deze betta recht voor me neus en ik was verliefd, wat een beest prachtig!
Maar mijn panda's vind ik ook nog steeds geweldig...
.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan