Een aquascape is wel iets waar ik heel graag naar wil werken , maar dat was niet de opzet hier!
ik ben begonnen met een aquasoil "Akadama" puur door de verhalen hier over en het is betaalbaar!
Eenmaal dit in mijn bak ben ik gaan spelen met stenen later dit hout wat ik nog had!
De HC had ik ook nog bewaard in een klein bakje.
en ben toen de HC via een dry start metode gaan opkweken, later kreeg ik het idee(dank zij Blikje) om ook met zand te gaan werken..
Dit was best wat lastig aangezien er al iets wat water in de bak stond om de bodum lekker drassig te houden!
De uitdaging was om de boel goed gescheiden te houden,
Dit is redelijk gelukt doormiddel van dat middelharde plastik wat je vaar ziet bij speelgoed verpakkingen, dit heb ik zo geknipt zodat her nu de spacers zijn tussen de aquasoil en het zant en het valt niet of nauwlijks op.
Toen de HC al een mooie mat werd ben ik de rest van de planten gaan bestellen, en er is tussen die tijd en nu wel een paar dingen verandert en bij gekomen..
heb alles geprobeert op een leuke manieer te plaatsen , maar ja planten kunnen totaal anders uitkomen submeresd dan je verwacht..( vooral door kennis gebrek).
dus alles wat je ziet staat meer opgevoel en geluk denk ik!!
Dus deze bak is meer van kijken hoe en wat!
ooit komt er een tijd dat ik een echte mooie aquascape ga maken meschien een kleine meschien iets wat groters( dan wat ik nu heb dan wel he) , wie weet!!
PPPFFFF zoo dit was me een verhaal, dit ben ik niet gewend van mezelf!!
😀