Wat is er nieuw

Juwel Rekord 800 van Rohol

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
Gisteravond dus bij Nick geweest en een betta koppeltje meegenomen, ik ben verliefd!

Het vrouwtje nog in de zak
img_5345.jpg

Flink showen
img_5340.jpg

De man in de zak
img_5342.jpg

En toen gingen ze los, letterlijk los
img_5355.jpg

img_53562.jpg

img_53572.jpg

Mooie blauwe ogen om verliefd op te worden
img_5359.jpg

img_5364.jpg

img_5371.jpg

Het kleine vrouwtje dat we al hadden
img_5375.jpg

Ons grote vrouwtje
img_5377.jpg

En het nieuwe vrouwtje
img_5382.jpg

Mooie vissen zeg! Ik vind het nieuwe vrouwtje eigenlijk mooier dan het mannetje. 🙂

Het mannetje heeft wel een mooie bouw.

Het mannetje is een marble, dit houdt in dat hij de komende drie jaar constant van kleur zal veranderen en pas na die drie jaar zijn echt kleur behoudt. Heel speciaal vind ik!

Heel speciaal inderdaad. Ik ben benieuwd. 🙂

mooie foto's!!
en echt leuk om de visjes bij iemand anders op de foto te zien 😀

Ben zelf ook heel erg benieuwd Jones. Kan dus nog alle kanten op!
Dat begrijp ik Nick en er zullen nog heel veel foto's aan komen, vind ze zo mooi!

Zeer mooie bak....
Maar ik lees dat de antenne baarsjes weg gaan?
Al een nieuwe bak voor ze?
Of lees ik ergens over heen

Dank jullie wel. De antennebaarsjes zijn gisterochtend opgehaald. Ze hebben een nachtje met de betta's doorgebracht, maar dit ging echt niet! Ben blij dat ze daarna snel weg waren.
Had je ze over willen nemen?

hahaah dacht ik al, goed dat ze weg zijn idd 😛

Ja Nick je had gelijk. Die betta's van jou hebben een boel meer temperament, dus die gingen er gelijk op af haha!

Rohol zei:
Dank jullie wel. De antennebaarsjes zijn gisterochtend opgehaald. Ze hebben een nachtje met de betta's doorgebracht, maar dit ging echt niet! Ben blij dat ze daarna snel weg waren.
Had je ze over willen nemen?

Had ze anders waarschijnlijk wel willen hebben ja 😉

Dat is heel erg jammer, had ze graag weggedaan aan iemand van het forum. Hopelijk vind je alsnog een leuk koppeltje!

Bedankt John!

Het liep allemaal zo voorspoedig, dat er wel iets mis moest gaan. Naja mis.. Nadat wij bij Nick waren geweest, begonnen de vinnen van beide nieuwe vissen wel erg hard te groeien. Ook begon het nieuwe 'vrouwtje' steeds vaker en heftiger dominant gedrag te vertonen. Nick maar een berichtje gestuurd en het kan zijn dat het vrouwtje een mannetje is. Zij/hij zit nu apart in de 60 centimeter, nu afwachten hoe het er over een week voorstaat!

Ook deze bak is al een tijdje niet meer geupdate. Een aantal weken geleden een ander, groot stuk hout gekocht. Erg mooi vind ik zelf, jammer is dat het geheel niet meer goed bij de achterwand past. Deze ga ik er binnenkort dus uithalen.
Tijdens de vivarium beurs bij Bettas4all geweest, waar Nick stond met een deel van zijn betta's. Ons mannetje omgeruild voor een vrouwtje en nu klopt alles weer. Hieronder wat foto's van de bak op dit moment.

Lekker donker
img_55302.jpg

De man, nog altijd verliefd op hem :smitten:
img_5544.jpg

img_5547.jpg

img_5553.jpg

img_5578.jpg

img_5579.jpg

img_5581.jpg

En het nieuwe vrouwtje
img_55545.jpg

Wazige foto, maar de kleuren zijn hier goed te zien
img_5574.jpg

Het vreetfestijn van Henk, de algeneter. Gekocht als leucostictus, kan iemand dit bevestigen?

img_55915.jpg

img_55875.jpg

Twee weken terug heeft ��n van de cory's zich bezeert, hoe weet ik niet. Het herstelt mooi, is niet rood en ontstoken gelukkig. Toch zwemt hij momenteel rond als de Scarface van de bak...

img_5573.jpg

nog wat extra info voor de betta's
zoals ik al zei verandert de man steeds van kleur
ik denk nu dat hij steeds donkerder gaat worden met een grijs/bruin met green dragon lichaam (zoals de achterkant nu) en zijn vinnen meer alleen bruin/grijs (gas) 😉

het vrouwtje toen ze nog bij mij zat, ik vind haar zelf wel erg lijken op het mannetje wat jullie eerst hadden (waarvan we dachten dat het een vrouw was) en het marble mannetje er voor 🙂 :
15128996833_7d46609fb9_c.png
betta update by Nick in t Veld, on Flickr

het mannetje ontwikkelt trouwens heel mooi, vooral qua vinnen
precies genoeg rays (die streepjes in de vinnen)
als het er te veel zijn wordt het oHM (over halfmoon, meer dan 180 graden) of anders een delta (minder dan 180 graden)

misschien om hem nog wat extra te trainen en vinnen te laten groeien elke dag ff 5-10 minuutjes een spiegel voor de bak zetten? 🙂

Het mannetje is inderdaad super mooi. Ook qua spieropbouw zie je hem groeien. Het jammere met het spiegeltje is dat het mannetje er eigenlijk niet op reageert. Alleen de vrouwtjes reageren erop. Ik blijf het wel proberen, misschien dat het nog komt.
Over de kleur, ben heel erg benieuwd. Op z'n koppie zie je wel dat hij al donkerder is geworden. Eerst was dit gewoon wit, nu gaat het richting oranje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan