Juwel Rio 125 T5 lampen vervangen door led

dipesh

Active member
Lid geworden
12 november 2015
Berichten
40
Hallo
Ik zou graag mijn TL5 lampen willen vervangen door led strips.
Nu raden ze mij dit aan.
55cm smd5050 6500k witte led strip + 55cm smd5630 10000k witte led strip + 2x 70cm smd5050 RGB led strip (Op de zwarte balk met silicone lijm) + voeding
Heeft iemand hier ervaring mee en of dit goed is
Mvg.
Dirk
 
Heb geen ervaring met hoeveel en wat voor led, maar zou de strips sowieso niet rechtstreeks op de zwarte balk verlijmen. Op die manier kunnen ze hun warmte niet goed kwijt. Beter is het om ze op een aluminium frame te lijmen . Dan kan dit frame zorgen voor afvoer van warmte.
 
Je kunt ook pvc buis op de plek van de t5 schuiven en die vastzetten met de originele doppen die op de t5 zitten.
Dan heb je de leds op dezeflde plek als de t5, vastzetten aan de pvc kan je doen met tie-raps.
 
Vervang ze gewoon door DEZE .
Geen gedoe met DIY gepruts, en de kans is groot dat je er maar 1 van nodig hebt.
 
Schrikbarende prijzen zeg ik zou �219,90 kwijt zijn per stuk.
Voor nog geen �50 ben ik nu klaar met 3x zoveel licht opbrengst en zelfde spectrum
 
kijk eens op hier (klik), daar hebben ze ook vervangende buizen met leds.

Niet de allergoedkoopste nemen, wel even kijken wat je bestelt ;)
 
Voor jouw bak zou je met 125 euro klaar zijn met die link van Backpay.
Wel duurder dan wat je nu zegt enkel hoef je zelf niet meer te prutsen met kit en de rest,gewoon kant en klaar met garantie.
Ga je met dat andere waarschijnlijk niet hebben als het eenmaal gemonteerd is.
 
Dus de RGB op de zwarte balk vastmaken in een aluminium frame.
De afstand van de zwarte balk tot het wateroppervlak is 3 cm. Gaat dit dan.
Moet mijn RGB strip in twee delen zijn daar er een dwarsbalk zit in het midden van het aquarium. Kan ik deze dan verbinden met elkaar of moeten dit 2 aparte leds zijn.
 
3 centimeter is geen probleem als de strip minimaal ip67 waterdichtheid heeft.
Je kunt ze verbinden met speciale verbindingskabeltjes.
 
Terug
Bovenaan