Juwel rio 125 van Norion


Wow, heb dit helemaal gemist wat een avontuur, hier gelijk het voer achter slot en grendel gezet... Je bak ziet er weer erg mooi uit, vind het verlies van de vissen en garnalen heel rot voor je 😔
 
Echt Shaun, het was binnen 1 minuut gebeurt en was de hele dag bezig met stofzuigen om vervolgens nog een totale ramp te krijgen. Dus; als richd zegt: trek je bak leeg, trek dan je bak leeg :ROFLMAO: Ook plantenvoeding staat hoog hier. Alleen was ik 1 x vergetenm’n potje voer op te ruimen... tum tum tummmmmmm!!!

@Killerfish ; ben ook heel blij dat dinky het overleefd heeft! M’n betta heeft wel echt een speciaal plekje in m’n hartje. M’n antennebaarsjes zijn overleden helaas. Zat te denken ipv antennebaarsjes voor een koppeltje kersenuikjes te gaan zodra m’n bak weer goed op orde is. Heb heeeele mooie gezien in mijn lfs :love:
 
Dit hele verhaal is ook (misschien ook maar goed ook) door de laatste loodjes aan de trofis en het verlies van beer en wat gezondheids shit volkomen aan mij voorbij gegaan.
Allemachtig dit wil je vooral hoop je nooit niet beleven.
Wat een drama zeg,.. Ik zie nog dat filmpje van die Rami's, damnnnnnnnn

De meest wijze les die ik uit dit drama leer is 'parkeer een EHBO aquariumpje als is het 40 liter met een verwarminkje en pompje op zolder'
Die dingen zie je in een nonstop defilé voorbijkomen op marktplaats, daar zit altijd wel iets (hopen dat je het nooit nodig bent) bruikbaars tussen

Nog heel veel sterkte gewenst
 
Denk nog maar eens na over die kersenbuikjes. Kweken als konijnen, geraak je niet van af, en zijn agressief als ze een nestje hebben.
 
Zijn ze agressiever als de rami’s? Zat anders te denken aan een koppeltje gouramies maar heb bijlzalmen en dacht dat deze elkaar dan in we weg gaan zitten.
ben dol op rami’s maar vond de gezondheidszorg erg tegenvallen. Dan weer dit, dan weer dat. Denk dat de electric blue wel echt een beetje doorgefokt is... dat heb ik nog niet vernomen van kersen buikjes
 
Zijn ze agressiever als de rami’s? Zat anders te denken aan een koppeltje gouramies maar heb bijlzalmen en dacht dat deze elkaar dan in we weg gaan zitten.
ben dol op rami’s maar vond de gezondheidszorg erg tegenvallen. Dan weer dit, dan weer dat. Denk dat de electric blue wel echt een beetje doorgefokt is... dat heb ik nog niet vernomen van kersen buikjes

Koppeltje Red Masks is een eyecatcher (Apistogramma Macmasteri Red Mask)

Apistogramma-macmasteri%20red%20mask-300x300.jpg


Latijnse naam:Apistogramma Macmasteri red mask
Nederlandse naam:Apistogramma Macmasteri red mask
Familie:Cichlidae
Herkomst:Zuid-Amerika
Waterlaag:Midden, bodem
Max. Lengte:8cm
Temperatuur:23 - 30 graden celcius
Min. lengte aquarium:80cm
Voeding:Omnivoor
Scholenvis:Nee
 
Wauw! Wat een pracht!!!! Heel mooi! Hebben andere apistogramma families minder last van doorgefoktheid? Btw, nestjes verwijder ik sowieso, dat gedoe in de bak 🤣
 
Ja nog helemaal geen verhalen gehoord over doorfok, de redmask is in gedrag wel een beetje identiek aan de rami, wordt ook niet heel groot, is wel omnivoor maar door het formaat zullen ze gezonde garnalen wel met rust laten omdat het niet echte jagers zijn
Ph waardes zijn voor deze ook ietwat minder kritisch dan rami's 6.0 - 6.5, maar wel zacht water dus
 
Nog even dit gevonden





Apistogramma macmasteri - Macmaster's
Apistogramma macmasteri - Macmaster's Apisto

  • Scientific name: Apistogramma macmasteri (Kullander; 1979)
  • Common name: Macmaster's Apisto
  • Group: Cichlids
  • Habitat: South America; Colombia, Orinoco Basin
  • Size: Male: 7 cm; female: 4-5 cm
  • Biotope: Inhabits in upper Rio Meta and its tributaries
  • Social behavior: Peaceful, but during spawning they become territorial and aggressive.
  • Diet: Carnivorous, wild caught fish only accept live foods, but once settled they eat frozen or flake foods too. Occasionally feed with vegetable or spirulina.
  • Breeding: Quite easy
  • Tank: Minimum 65 litres
  • Population: 1 male and 2-3 females for 90 litres.
  • Decoration: Needs a tank with dense vegetation and cave-like hiding places among rocks and roots. Or simulate their natural habitat with lots of roots and branches, and a substrate of sand with leaf litter on it.
  • Temperature: 24-28°C
  • pH: 5.5-6.8
  • Hardness: 1-5NK°
  • Lifespan: 3-5 years
Description: There are 2 color forms of Macmaster's Apisto in the wild: the A120 (wild yellow) and A121 (Red Shouldered). The base color of the wild fish is brownish, and there are two dark grey lateral band at the base of the dorsal fin and on the flank. Male fish is larger and has more pointed dorsal fin, and also has yellow caudal fin with red edges. Females are often yellow, and during spawning their pectoral fins become black. Most wild Apistogramma macmasteri do not exhibit the intense colors that are found in some aquarium strains. It is likely that Apistogramma macmasteri has been interbred with Apistogramma viejita to produce these very colorful fish. The highly colorful aquarium forms have an iridescent blue body with more or less red patterns on their head.
 
Ja die lijkt op de triple red die ze bij de heevis verkopen. Ook echt prachtig! Ook wel weer leuk om nu weer rond te kijken en in te lezen. Beetje jammer dat daar een genocide voor nodig was maar vooruit :ROFLMAO:

hey Martin, wat zeg jij; crystal blacks of crystal reds?
 
reds..
Ja die lijkt op de triple red die ze bij de heevis verkopen. Ook echt prachtig! Ook wel weer leuk om nu weer rond te kijken en in te lezen. Beetje jammer dat daar een genocide voor nodig was maar vooruit :ROFLMAO:

hey Martin, wat zeg jij; crystal blacks of crystal reds?

dat zeg ik, Reds :DD
 
Voor de kenners: wat krijg je van een onwijze ammoniumpiek en disbalans in je aquarium?

....


image.jpg
image.jpg


staghorn staghorn, what ya gonna do. What ya gonna do when it grown in your bakkie :stom:

super logisch en te verklaren natuurlijk maar ik weet mij te herinneren dat staghorn niet de makkelijkste algsoort is... dus eens kijken wat we hieraan gaan doen.
 
Voor mijn onrustige mannetje heb ik een nieuw vrouwtje gehaald. Klein nog, maar pittig! Pakt direct alle muggenlarven en komt al naar mij toe gezwommen, geweldig. En dame en heer trokken direct samen op. Ik ben happy :smitten:Bekijk bijlage 306759
Wat een mooie bak geworden zeg ik heb de zelfde bak als u en ook dat zwarte grind er in en gaat dat goed met de baarsjes die vinden wij heel erg mooi ook dit is onze bak nu in op start
groetjes thijs 35
 

Bijlagen

  • IMG-20210123-WA0021.jpeg
    IMG-20210123-WA0021.jpeg
    222 KB · Weergaven: 58

Terug
Bovenaan