Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 van Rudolf IV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rudolf IV
  • Startdatum Startdatum
R

Rudolf IV

Guest
Hallo iedereen,

Omdat ik het niet meer zo handig vond om voor elk dingetje weer een nieuw topic te openen, heb ik maar een foto-album geopend. Ik hoop zo af en toe wat foto's te plaatsen (en hopelijk wel iets meer dan af en toe) en ik kan dan hier mn vragen stellen.

Ik heb een Juwel Rio 125, met daarin:

8x Hyphessobrycon megalopterus

en gepland: 1x Ancistrus cf cirrhosus/dolichopterus

nu wil ik er nog een scholenvisje bij en ik dacht aan: Hemigrammus rhodostomus, H. bleheri of Petitella georgiae. Iemand een tip?

Het plantenbestand ziet er als volgt uit:
Hydrocotyle leucocephala
Hygrophila polysperma
Hygrophila difformis
Limnobium laevigatum
Vallisneria asiatica
Lilaeopsis novae-zelandae
Cryptocoryne wendtii var. Brown
javamos
en nog twee plantjes, beide vermoedelijk Echinodorus

en last but not least:
temperatuur: normaal 24, maar varieert van 23-27 graden
gewone juwel filter en verlichting. (er komen wss nog led strips in zodat ik een leuker verlichtingsschema kan maken.

Rudolf

Persoonlijk zou ik er eerder voor kiezen om je schooltje Hyphessobrycon megalopterus uit te breiden dan er nog een ander schooltje bij te plaatsen. Dit geeft een wat rommelig beeld als beide scholen de hele tijd door elkaar heen zwemmen. Misschien kun je beter kijken naar een koppeltje van een soort dat je leuk lijkt, of naar iets dat voornamelijk in een andere waterlaag van je aquarium zwemt.

Ben nu trouwens wel benieuwd naar hoe je aquarium eruit ziet, ook omdat ik tegenwoordig dezelfde bak heb 🙂 Heb je toevallig al foto's?

de fantoomzalmpjes zwemmen hier echt niet in een schooltje, ze zitten overal en ergens door de bak...

Een foto zou leuk zijn😉. Natuurlijk kun je hier ook een vraag stellen maar zelf denk ik dat je meer reacties opvragen zult krijgen in de daarvoor bestemde secties:deal:

en vandaag een Ancistrus gehaald! Hij (meneer heeft al een heus snorretje) zat eerst een poosje aan het kienhout en zit nu lekker algjes te sabbelen (tenminste, daar lijkt het op)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan