Wat is er nieuw

juwel rio 180 of trofis colisa 1000

• Onderwerp starter Onderwerp starter mark479
  • Startdatum Startdatum
M

mark479

Guest
Hallo allemaal,

Na een hele lange tijd eigenlijk niks geplaatst maar alleen gekeken te hebben hier op het forum, heb
ik me toch weer ingelogd om een vraag te stellen.

Binnen een aantal weken gaat mijn juwel rekord 700 weg, omdat ik toch graag weer groter wil.

Mijn oog is gevallen op een meter bak, of de juwel rio 180 of de trofis colisa 1000.

Ik heb zelf al eens een rio 125 gehad.

Mijn vraag is zijn er mensen die ervaringen hebben met de trofis colisa 1000?

Juwel is denk ik wel bekendste merk maar trofis kende ik eigenlijk niet.

groeten

Wat betreft kwaliteit van het gebruikte materiaal en de productie zijn ze vergelijkbaar: simpele bakken, eenvoudige materialen.

Paar verchillen:
- de Colisa is een stukje hoger dan de Rio en heeft dus meer inhoud.
- de Colisa heeft 39 W T5 lampen, de Rio 45 W T5 lampen. Dat maakt uit voor de vervanging die mogelijk is.
- de Colisa heeft geen filter, de Rio heeft een ingebouwd (vastgekit) intern filter.

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Het filter van de rio zou er toch uitgaan, dus maakt verder niet uit.
Waar ik wel meezit is dat de verlichting minder is bij de trofis,. waar bij de rio bijna over de hele lengte licht is, valt er bij de trofis vooral aan de zijkanten veel schaduw.
Ik ben niet zo van het knutselen met led enzo en om de trofis met standaard led aan te schaffen wordt vrij prijzig.

Als pomp heb ik een eheim ecco 2234, deze was voor de rio net genoeg, zit er zelf aan te denken om er een ehem ecco 2032 bij te halen of nog een 2034.

Ik heb zelf nog een jbl e901e liggen, maar ik heb het liefst 2 pompen op het aquarium en om deze nou met de eheim te combineren wordt iets te veel van het goede voor een goed beplante gezeldschapsbak.

Gr.Mark

misschien vat ik het verkeerd op, maar waarom kan je geen eheim en jbl filter combineren?

Edit: kwa stroming bedoel je wss bedenk ik net 😀 kan je die jbl dan niet gewoon wat dichtdraaien?

Het kan wel,
Is bij elkaar (op papier) 1500 liter per uur op een bak van 200 liter vind ik wel wat veel.

gr. mark

Wat leuk! Ik stond toevallig voor hetzelfde probleem. Ik ben voor de Trofis gegaan. Neem anders ff een kijkje bij me link.

Ik ging volledig voor de rio 180, totdat ik in de winkel de trofis voor 10 euro duurder tegen kwam. Ik was opnieuw verliefd geworden. Thuis ben ik gelijk gaan vergelijken. De trofis is voor mij als beste uit de bus gekomen en hier waarom:

- trofis is de bak 15cm hoger. Dit oogt mooier en heeft dus ook meer liter voor een meter.
- door die 15cm is ook de hele opstelling met meubel hoger. vind ik mooier.
- juwel heeft 6mm glas en trofis 10mm glas.
- wij wilde wit. juwel is glans wit en de trofis mat wit. wij hebben thuis geen glans.
- ik wilde sowieso voor de jbl e901 gaan, dus het binnenfilter had ik niets aan.
- de trofis heeft boven het waterniveau een soort glas latje, was stevig overkomt.
- het juwel meubel had een open kastje in het midden, waar je dus geen 'troep' van je aquarium
kwijt kan. wij hebben een zoontje van 3. ben blij dat we nu gewoon 2 deurtjes hebben.

Dan heb je het over 39 of 45 watt. Dit zegt NIETS over de sterkte van het licht. Dit geeft alleen het elektrisch vermogen aan. Voor de licht opbrengst moet je naar de lumen kijken.

De juwel is zeker wel een topper, dit bewijst hij al jaren in de aquariumwereld.

Ik hoop dat dit je gaat helpen bij je keuze.

Hey Sande en Richard

Bedankt voor je bericht.
Ik had je topic al eens goed doorgelezen en vind de trofis echt een hele mooie bak.
De keuze heb ik al gemaakt voor de trofis, helemaal nu de complete set in de aanbieding is voor 309 euro.
Ik hoop hem volgende week op te halen.

groetjes mark

Veel plezier met je aankoop! Zie je vanzelf wel verschijnen in een foto album. Succes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan