Wat is er nieuw

Juwel Rio 180 van Karin

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Karin
  • Startdatum Startdatum
K

Karin

Guest
Hoi,

Net de planten erin gezet bij mijn eerste aquarium(juwel rio 180). Hopelijk gaan ze een beetje groeien.😊
22B2A296-D617-4A8B-9696-50A10D687D23.jpeg

Groetjes
Karin
 
Leuke maat bak Karin en komen er nog meer planten in wat persoonlijk vindt ik het nog wat kaal🙂
 
Leuke maat bak Karin en komen er nog meer planten in wat persoonlijk vindt ik het nog wat kaal🙂

Ja mogelijk komen er meer planten. Ik wil eerst even kijken wat deze planten gaan doen in de hoogte en breedte. Op de foto stonden ze er nog maar een paar uur in. Het zijn allemaal medium tot snelle groeiers volgens de kaartjes, dus dat belooft wat (hoop ik). Ik weet alleen niet hoe snel ik het kan verwachten.
Mijn inspiratie om tot dit te komen is: https://tropica.com/en/inspiration/layout/Layout1/4382

Als het goed is wordt de limnophila heterophylla vrij snel een mooie hoogte. Mijn bedoeling is om het dan in te korten en wat je dan eraf haalt weer terug te planten, zodat het een mooie grote bos word.
Cryptocoryne balansae links achter de steen en tussen limnophila heterophylla en echinodorus bleheri zouden ook 60 cm hoog moeten worden. Oorspronkelijk wou ik de vallisneria, maar die hadden de verschillende winkels in mijn omgeving jammer genoeg niet. Deze plant heeft als het goed is een gemiddelde snelheid om te groeien, dus ik hoop dat ik in de indraaiperiode (4 weken) toch wel 5 cm groter word.
cryptocoryne wendtii green gecko (voorkant) en Echinodorus bleheri (rechts) zouden naar mijn idee ook wat sneller breder moeten worden.
 
Crypto s en Echino s zijn niet echt snelle groeiers maar de plant achterin in elk geval wel. Vergeet niet om ook wat plantenvoeding te geven en bij de moerasplanten wat voeding in de bodem bij de wortels.
 
Crypto s en Echino s zijn niet echt snelle groeiers maar de plant achterin in elk geval wel. Vergeet niet om ook wat plantenvoeding te geven en bij de moerasplanten wat voeding in de bodem bij de wortels.

De crypt's en enchino's ontwikkelen al nieuwe bladeren, maar ik zie bij de limnophila heterophylla relatief weinig groei. Ik las op internet dat ze snel zouden groeien..... Wat zou ik daar nog bij moeten doen? Extra root stick of is vloeibare plantenvoeding beter?
 
In de basis gebruik je plantenvoeding die je aan het water toevoegt en verrijk je de bodem met een voedingsbodem (die weinig leden je zullen aanbevelen) of voedingscapsules of iets dergelijks.

Er zijn verschillende vormen van voeding beschikbaar die je aan het water kunt toevoegen. All-In-One oplossingen, dat is 1 fles waar alle voedingsstoffen bij elkaar zitten. Losse flessen met verschillende stoffen en je kunt losse poeders aanschaffen en je eigen voeding samenstellen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! :petjeaf:
 
Geen probleem hoor en het belangrijkste is dat je bruikbare tips krijgt🙂
Mocht je in de toekomst iets willen wijzigen of weg wil laten halen dan kun je met de rapporteerknop ons dat gerust laten weten.
 
AAD66202-D54D-40F4-9822-1483F0AF1E54.jpeg

Mijn eerste type vissen zitten erin😍:DD
 
Sinds dit weekend platy’s erbij:

C092B175-12E9-4173-8D0B-5D9789BC2247.jpeg

Ze zorgen voor een kleurrijk geheel, maar wat eten ze veel.... Ze geven de rouwtetra’s amper kans om ook te eten van het vlokvoer😱:help:
 
Vreetzakkies he! En groeien dat ze doen! Ziet er wel erg gezellig uit!
 
Je zou kunnen proberen met een klein potje granulaat, dit zinkt sneller en komt het ook sneller bij je tetra's terecht indien die niet zo snel naar het oppervlak gaan voor hun voer. En in principe mag je geven wat binnen 5 minuten weg is. Dus als je Platy's het al binnen een minuut veroberen mag je wat meer geven. Je hebt ook een beetje last van alg zie ik (ik ook hoor dus schaam je niet 😉 .

Gr
Stefan
 
Je zou kunnen proberen met een klein potje granulaat, dit zinkt sneller en komt het ook sneller bij je tetra's terecht indien die niet zo snel naar het oppervlak gaan voor hun voer. En in principe mag je geven wat binnen 5 minuten weg is. Dus als je Platy's het al binnen een minuut veroberen mag je wat meer geven. Je hebt ook een beetje last van alg zie ik (ik ook hoor dus schaam je niet 😉 .

Gr
Stefan

Bedankt voor de tip. Ik ga dat zeker proberen. Ik gok dat ik zoiets ook zeker nodig ga hebben als ik corydoras ga toevoegen aan mijn aquarium. Of zou ik dan voor tabletten moeten gaan. Dat moet ik nog even bedenken.

De algen.... Ik had het volledig onder controle tot ik recent op vakantie ging. Toen kwam er een explosie aan draadalg en dat krijg ik nu nog niet goed onder controle.... Ik weet wel waarom de alg kwam: geen easycarbo meer en ook geen profito meer (en nog geen belasting van vissen). Wel veel licht natuurlijk....
 
Mijn hoofdvoer is hoofdzakelijk granulaat en zinkende tabletten voor de bodembewoners. Vlokvoer en andere dingen geven meestal maar eens per week. Mijn ervaring is wel dat maar dat moet je zelf even aankijken het granulaat de bodem bereikt de Cory's dat ook wel vinden. Je schijnt geduld nodig te hebben bij dit soort alg, nou ja je weet waar het wrs aan ligt dus dat is al het halve werk.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan