E
Eric1414
Guest
Ik ben net klaar met de inrichting van mijn 2e hands gekochte Rio 240. Nu komt het lange wachten totdat de waterwaardes goed zijn om de vissen erin te plaatsen.
Ik had al langere tijd een Lido 120 maar vond het tijd voor een grotere bak. De bewoners zullen dus binnenkort gaan verhuizen naar hun nieuwe plekje. Ook zal ik dan nog wat extra planten uit die bak kunnen overzetten.
Ik had de bak gekocht waar een voedingsbodem inzat en heb deze tijden het vervoer zoveel als mogelijk in de bak gelaten. Gevolg was een door elkaar gehutseld geheel en heb dit zoveel als mogelijk geprobeerd te herstellen. Gevolg was wel dat ik stof overgehouden heb in mijn bak, had misschien achteraf het grind beter kunnen spoelen. Ik hoop dan maar dat ik met het bodemschoonmaken nog telkens wat kan verwijderen.
Ik gebruik nu de Easycarbo in een verhouding van 2ml per 50 liter om de planten een groei boost te geven. Eventueel verhoog ik dit nog meer als het nodig is. Zolang er geen vissen inzitten kan ik dit ongestraft doen, eigenlijk volgens de omgekeerde CO2 methode.
Ben nog van plan om de TL verlichting te gaan vervangen door LED maar heb hier nog geen keuze in kunnen maken. Inmiddels verschillende berichten op dit forum gelezen, ook veel over zelfbouw maar weinig eindresultaten gezien. Zorgt ervoor dat ik de Aquatlantis LED balk overweeg, mede vanwege de goede opbouw en het gemak van inbouwen. Jammer vind ik dan wel dat er geen mogelijkheid is om te 'spelen' met de instellingen van de verlichting zoals met een TC420 controller en dus ook geen nachtverlichting optie.