Wat is er nieuw

Juwel Rio 240 (suggesties visbestand zeer welkom) van Boris69

Boris69

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 januari 2011
de Rio 240 met 2 x een fluval 407. wellicht nog de slangen en in/uitvoer vervangen. verder ligt het aan het bestand wat er in gaat komen of ik wel of niet de verlichting ga vervangen.
linkerzijkant en de achterkant worden nog beplakt met zwarte raamfolie. Dan zien we de slangen etc ook niet meer.
240-1.jpeg
240-2.jpeg
240-3.jpeg

zojuist 2 x deze set gekocht bij amazon UK. was de beste prijs in vergelijk met andere winkels.

Bijlagen

• 61KtF-MfoOL._AC_SL1500_.jpg
    61KtF-MfoOL._AC_SL1500_.jpg
    70.9 KB · Weergaven: 28
Waar zou je voorkeur naar uitgaan qua bestand?

Bak moet nog ingericht worden dus als iemand een leuk onbekend vis(je) weet of een mooie biotoop waarin die zouden passen dan sta ik voor alles open.

Ik vrees dat dit een breed is om advies te geven.
Waar gaat je voorkeur naar uit, heb je al eens in een LFS gekeken welke vissen je aanspreken en welke niet?
Wil je biotoopgericht gaan werken of hoeft dat niet zo voor je?
Wil je grotere of juist kleinere vissen? Kleurrijk en zo ja welke kleuren vind je het mooist?
Wil je een plantenbak (ik kan me even zo niet herinneren of je ook al CO2 voorzien hebt)?

Zat zo eens te bekijken waar alles aan moet voldoen en eigenlijk komt dan de Zuid-Amerika weer naar voren 🙂
Wat op zich niet erg is, kan je namelijk mooie bakken van maken.

Maar een Tanganyika bak lijkt me ook heel mooi. Bijvoorbeeld de Altoprologus compressiceps gold kasanga.

Ook een belangrijke vraag, die ik nog vergeten was te stellen:
Ga je met kraanwater werken en stel je je bestand in op de waarden van het kraanwater, of zie je het zitten om osmosewater te maken en dan je 'eigen' water te maken?

kraanwater of osmose. Ik stel me in op de vissen die ik wil gaan houden. Deins nergens voor terug. ;-) Osmose ga ik sws gebruiken voor de garnalen tzt.

Even een algemene vraag Boris maar wil je hier een foto album van maken of zoals de titel aangeeft tips krijgen aangaande de samenstelling?

Even een algemene vraag Boris maar wil je hier een foto album van maken of zoals de titel aangeeft tips krijgen aangaande de samenstelling?
beide. ga er natuurlijk een album van maken. maar even een richting zoeken welke kant op

Toch een Z-Amerika bak gaat het worden. Wellicht met de Pterophyllum scalare 'Redback'. Die mogen dan later over naar de grotere bak ( 450 liter ) als ze op formaat zijn. Wat is een juiste aantal voor deze vis in mijn bak?

Verder alvast wat planten besteld:

Cryptocoryne balansae 3 stuks
Echinodorus hot pepper 3 stuks
Microsorum pteropus, moederplant 3 stuks
Cryptocoryne moederplant 3 stuks varia
Echinodorus indian red 3 stuks
Anubias Anubias minima 10 stuks
Riccia fluitans, INVITRO 9 stuks

En heb ik teveel, wat ik wel denk, dan plant ik de rest in mijn 1 meter bak. Is een mengeling van alles.

Tja ze rekenen minimaal 50 liter per vis. Ik heb in de bak van 330 liter een start gemaakt met 5 en zou dat wel la minimum aanhouden, liever 6.

Tja ze rekenen minimaal 50 liter per vis. Ik heb in de bak van 330 liter een start gemaakt met 5 en zou dat wel la minimum aanhouden, liever 6.
dan ga ik 6 stuks aanhouden. Verder komen er 4 tot 6 stuks Loricaria Lanceolata in.

Zodra de hardscape en planten binnen zijn post ik weer wat foto's. Voor nu een plaatje met de in en uitstroom. Moet nog wel ingekort worden zodat de uitstroom via de pijpjes niet meer zichtbaar is.
240-4.jpeg

Zojuist de bak gevuld. Dus water is nog niet zuiver en de luchtbellen zitten nog op het glas. Gaat nog wel wat veranderen/aanvullen zo hier en daar. maar 90% is zoals het is. Morgen CO2 set ophalen

Buiten de genoemde planten zit er in:

19 KG zwarte lava stenen
8 kilo ADA zand
16 kilo ADA Amazonia V2 soil
en 3 stukken hout

Aan de linkerkant onder de varens komen nog stukjes hout zodat het als wortels naar beneden loopt.

240_10.jpeg

Co2 set en wat planten etc opgehaald bij devisvoerwebwinkel.nl. Ik was daar in de buurt. Alles stond al netjes klaar.
Zal binnenkort de volgende foto's plaatsen

Ik heb de co2 daar ook weg en ze hebben prima service. Succes er mee.

Deze week zou de Chihiros WRGB 1200 LED met controller binnen moeten komen. Echt overal uitverkocht, dus moeten uitwijken naar een voor mij onbekende webwinkel. pics komen zodra die binnen is.

Dus als er iemand interesse heeft in een Juwel LED balk met 1047mm LED lampen NATURE en DAY compleet dan mag die mij een PB sturen. geschikt voor iedere JUWEL aquarium die 120cm breed is. En wellicht onnodig te vermelden maar doe het toch. is dus nagenoeg nieuw.

Dan sta je bij de LFS, mijn vaste LFS eigenlijk. Maanvis.nl in Dordrecht en dan wordt alles toch anders dan wat je in eerste instantie voor ogen had.

De Chihiros 1200 LED staat nu op niet eens 40%. Feller hoeft ook niet voorlopig.

het visbestand is trouwens

1 x L081
13 x Corydoras red stripe
8 x maanvis pterophyllum scalare tricolor ( koi )

en dan zit alles al weer vol

Luid en duidelijk. Of ie er een punt van wil maken.

Ze zijn nog en het aantal is berekend op uitval als ik het goed begrepen heb....

Is dat niet wat veel op 250 liter?
nee hoor. Ze zijn pas 3 - 4 cm. En ze kunnen tzt gewoon in de grote(re) ( nog aan te schaffen ) bak. En mocht er zich een koppel vormen dan blijft die in de 240. Maar je hebt gelijk als ze blijven zitten dan is het wel op het randje, maar nog net te doen als iemand dat zou willen.

Ze zijn nog en het aantal is berekend op uitval als ik het goed begrepen heb....
Ze zijn nog klein idd. Maar uitval hoop ik toch niet te krijgen ;-) Of bedoel je dat niet zo?

Ok als je een grotere bak krijgt dan ligt het anders.
nee hoor. Ze zijn pas 3 - 4 cm. En ze kunnen tzt gewoon in de grote(re) ( nog aan te schaffen ) bak. En mocht er zich een koppel vormen dan blijft die in de 240. Maar je hebt gelijk als ze blijven zitten dan is het wel op het randje, maar nog net te doen als iemand dat zou willen.

Vinnen in en hopen dat ze niet verliefd worden dus..😉

Hopen is verkopen heb ik wel eens geleerd..
Maar serieus, een Duitse herder op 30m en weinig uitlaten doe je toch ook niet? Waarom dit wel?

Ik ben oprecht benieuwd hoe je ze de komende maanden van voldoende voedsel gaat voorzien zonder die 200 in een bak meuk te laten veranderen.. er vanuit gaande dat je ze niet gaat onder voeren..

Hopen is verkopen heb ik wel eens geleerd..
Maar serieus, een Duitse herder op 30m en weinig uitlaten doe je toch ook niet? Waarom dit wel?

Ik ben oprecht benieuwd hoe je ze de komende maanden van voldoende voedsel gaat voorzien zonder die 200 in een bak meuk te laten veranderen.. er vanuit gaande dat je ze niet gaat onder voeren..
we gaan het zien, maar ik heb er alle vertrouwen in. Is niet m'n eerste bak. en zoals ik al zei. gaat het niet dan gaan ze dus sneller over dan gepland. een 400-700 liter aquarium is zo neergezet. Dus maak me geen zorgen eigenlijk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan