Wat is er nieuw

Juwel Rio 400 uit 2022??

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik was bij een goede vriend van mij en hij had een aquarium overgenomen van zijn opa.
Zijn opa had het aquarium via marktplaats gekocht.

Een Juwel Rio 400.
En dit aquarium zou slechts 4 jaar oud zijn.
Ik zei dat de Rio 400 niet meer gemaakt wordt, al jaren en jaren niet meer.
De Rio 400 is vervangen voor de Rio 450, volgens vele bronnen op o.a Google etc.

Toen bedacht ik mij dat er altijd een kwaliteits-sticker op het aquarium zit met jaartal en maand erop.
Die zat idd op het aquarium.
Maart 2022, staat erop.
Het logo van Juwel is ook de nieuwe versie.
Op de twee stabiliteit-balken staat Rio 400

Maar dat van die datum klopt toch niet??
In 2022 werd de Rio 400 toch niet meer geproduceerd?

Of vergis ik mij nu?

blijkbaar wel als de sticker het aangeeft. Misschien een van de laatste ?

Laatst bewerkt:
Ik vind het gewoon heel apart, omdat de Rio 400 toen al niet meer gemaakt werd.
Dit aquarium is volgens de sticker in maart 2022 gemaakt, toen werd de Rio 400 toch al lang niet meer geproduceerd?

Ik zag aan de achterkant van het aquarium op de binnenkant ook zo'n sticker zitten.
Alleen is deze helemaal wit.

Mijn opa vermoedt dat de sticker van maart 2022 er later op geplakt is.
Dat de vorige eigenaar deze sticker ergens afgehaald heeft (bij een lekke bak ofzo), en op dit aquarium heeft geplakt.
De sticker op dunne zwarte folie geplakt heeft, en dat tussen de rand doorsteken, dan schuif je het zo naar boven.

Tsja, ik twijfel ook.
Maar zou iemand zo ver gaan om een aquarium te vervalsen met de productiedatum?
Dat dit aquarium dus misschien wel veel ouder is dan gezegd werd?

Enigste wat ik dus echt apart vind is dat in 2022 de Rio 400 al lang niet meer gemaakt werd.

Heeft die niet gewoon een rio 450. Dat de verkoper het verkeerd had ?

Welke verlichting zit er boven ?

Heeft die niet gewoon een rio 450. Dat de verkoper het verkeerd had ?

Welke verlichting zit er boven ?

Op de twee stabilisatie-strips staat Rio 400.
Er zit LED verlichting bij.
Het zilveren Juwel-logo zit op de voorkant van het aquarium , in het midden, op de onderste zwarte rand.

Er zat een jbl pomp bij uit 2018.
Maar deze had kuren.
Deze heeft mijn kameraad/vriend vervangen voor een nieuw filter.

Op de twee stabilisatie-strips staat Rio 400.
Er zit LED verlichting bij.
Het zilveren Juwel-logo zit op de voorkant van het aquarium , in het midden, op de onderste zwarte rand.

Er zat een jbl pomp bij uit 2018.
Maar deze had kuren.
Deze heeft mijn kameraad/vriend vervangen voor een nieuw filter.
Zou dan gewoon een rio 450 zijn lijkt me.
Dacht dat de 400 ook nog gewoon met t5 was.

Een 400 zou ook identiek zijn aan de 450 dus dat er 400 op de stabilisatiestrip zou staan lijkt me ook niet vreemd.
Als je nu een kleppenset koopt is die ook geschikt voor de 400/450.

Dat snap ik.
Waar het vooral om ging was dat het aquarium als het echt een Rio 400 zou zijn, dat deze ouder moet zijn dan dat de productie-sticker zegt.
De Rio 400 wordt al jaren niet meer geproduceerd volgens Google.
In 2022 werd de Rio 450 al lang en breed geprobeerd ipv de Rio 400.

Het lijkt mij gewoon zo vreemd dat een Rio 400 nog in 2022 gemaakt zou zijn.

Als het wel een Rio 450 is, dan zou er wel Rio 450 op beide stabilisatie-strips staan dacht ik?

Want stel het is een Rio 400, dan is deze dus ouder dan een Rio 450 dacht ik.

Als het wel een Rio 450 is, dan zou er wel Rio 450 op beide stabilisatie-strips staan dacht ik?
Misschien zijn die strips wel vervangen door vorige eigenaar ?
Blijft allemaal gissen als je het mij vraagt.

Ik zou me er niet te druk om maken. :juggle: En bij twijfel, vraag het Juwel zelf. Die zullen wel weten hoe e.e.a. gebeurd kan zijn.

Is de 450 niet iets hoger dan een 400? Ik neem aan dat het getal staat voor het aantal liters inhoud.

Dan zou je aan de hand vd afmetingen aan de binnenkant zo kunnen zien of het een 400 of 450 is, maar als die bakken echt precies hetzelfde zijn heb ik niks gezegd

Is de 450 niet iets hoger dan een 400? Ik neem aan dat het getal staat voor het aantal liters inhoud.

Dan zou je aan de hand vd afmetingen aan de binnenkant zo kunnen zien of het een 400 of 450 is, maar als die bakken echt precies hetzelfde zijn heb ik niks gezegd
Nee zijn exact gelijk, verschil is alleen de nieuwe LED.

Overeenkomsten (Rio 400 & 450)
  • Afmetingen: Beide aquaria hebben dezelfde afmetingen van \(151 \times 51 \times 66 \text{ cm}\).
  • Volume: Ze hebben beide een inhoud van circa 450 liter (bruto).
  • Meubel: De bijbehorende onderkasten (SBX 400/450) zijn uitwisselbaar en hebben dezelfde afmetingen: \(151 \times 51 \times 80 \text{ cm}\).

Als je een "Rio 400" koopt die is uitgerust met moderne LED-verlichting, is deze functioneel gelijk aan een Rio 450. De Rio 450 is simpelweg de nieuwere benaming voor dit model.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan