Wat is er nieuw

juwel rio 400 z-a van Dennisrobben050

Dennisrobben050

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2014
hierbij mijn 2 maand geleden opgestarte rio 400 met als thema Zuid Amerika
952876_0_82_img_3162.jpg

er gaan nog discussen in komen deze worden morgen besteld : stenker tefe is mijn voorkeur naar uit gegaan 🙂 hier komen een stuk of 6 in.

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ( de plant rechts is net los geschoten omdat ik hem net heb verplaatst )

op of aan merkingen vind ik leuk om te horen.

Vind het een mooie bak, wel erg licht, weet niet of de discussen dat fijn vinden. Die wildvang visjes zouden er ook mooi staan.

Je kan het heel makkelijk dempen op de zelfde manier zoals ik heb gedaan pvc rolletjes om de tl gedaan dan krijg je mooi schaduw effect.
Maar het begin ziet er iig al goed uit! 😉

Leuke bak. Koop je vissen niet te klein he. Kost wel wat maar om ze vanaf 5 cm groot te trekken kost heel veel tijd en energie.

supere fijne en begrip volle reacties 🙂 leukk!!!!
ik wil 12cm bestellen liefst iets groter maar dan zit ik meteen 20 cm bij mijn lfs geloof ik ik zal het morgen nog eens navragen.
de bedoeling is ook dat er "slagtanden" in komen maar echt mooie stukken heb ik hier in de buurt nog niet gezien 🙁 hebben jullie nog tips waar ik het wel vandaan kan halen ?

Waar ligt oud pekala?

Volgens mij in het noorden, is er daar geen veen in de buurt waar je eens kan zoeken.

in oost groningen 30 km van groningen stad ik hou wel sites enzo in de gaten maar kan nergens echt geschikte stukken vinden waar ik wel van baal

Bij Hans Osendarp in Hoogezand kun je wel aan mooie stukken kienhout komen, anders zelf zoeken in Duitsland. Maar dat is officieel verboden.

Ik zou voldoende slagtanden ophalen en dan vooral de hoeken inrichten met kienhout. Kleinere stukjes die je vind, kun je of ophangen en aan het wateroppervlak laten hangen, of zo in de bodem steken dat het lijkt dat er een wortel uit de bodem schiet.

Ze hebben iig zat zwemruimte,bodem is goed.

Heb je naast het internfilter,ook een externfilter?

ik heb een achterwand een maand geleden besteld maar is nog niet binnen 🙁 en ik bestel deze maand een eheim 1200 met verwarming 🙂 ik neem aan dat ik er dan genoeg aan heb ? of moet ik er nog een bij op doen ?

en ik had geen geduld met het vullen 😛 dus vandaar ( is wel spijtig geweest achteraf gezien )

mooie bak Dennisrobben050!

@ garnaal038 dankje wel 🙂 moet nog wel het een en ander gebeuren maar het begin is er

ik heb inmiddels contact gehad met iemand die hout heeft liggen hier ga ik woensdag heen of der leuke stukken tussen zitten 😀 de discussen zijn inmiddels ook besteld en hebben ongeveer 1,5 a 2 week lever tijd dus ik ben lekker de dagen aan het tellen.

zoals jullie weten heb ik de tefe besteld, die zijn dit weekend gekomen en ik had 17 cm besteld zodat ik er minder vaak hoefde te voeren, nu hebben ze dus 10cm bij mijn lfs afgeleverd. ik ben nu alsnog aan het wachten op mijn bestelling 😀 nu hopen dat het wel goed gaat. Ik ben ook achter hout aan geweest helaas had hij niet veel stukken liggen dus ik ga hier binnen kort zeker weer kijken :thumbs:

na een kleine 2 maand even een update ik heb niet stil gezeten, ik heb me namelijk verdiept in aquascaping en ben van plan dit te gaan doen iets totaal anders dus. Ik heb mijn aquarium inmiddels leeg ( nog wel met water ) en wacht op mijn bodem van akadama. Zo gauw dit binnen is zal ik dit even een update plaatsen.

En je discussen dan? Laat je die zitten?

erwin: nee die heb ik inmiddels verkocht aan een andere liefhebber.

vanmiddag verwacht ik mijn akadama en dan haal ik dinsdag mijn planten op en dan ga haal ik die van mij leeg (water, grind ) tegen die tijd zal ik even een foto posten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan