Wat is er nieuw

Juwel rio 450 aanpassing

habloman1

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2020
Leeftijd
32
Goedemiddag iedereen,

Ik heb een rio 450 meubel gekocht voor mijn rimless aquarium die donderdag binnen komt. Nu wil ik hier graag aan de zijkanten een gat boren van 70 om aan beide zijdes de filter slangen doorheen te kunnen doen.

Het wordt een 150x50x50 open bak (12mm glas)

Is het verstandig om in allebei de boven hoeken aan de binnenkant een stuk hout vast te schroeven tussen de zijplaat en top plaat? (Zie foto) om het te verstevigen?

Het meubel kan 1200 kilo dragen en ik vermoed dat deze bak rond de 500 kilo weegt met alles erin.

Advies is welkom!

Sander

Bijlagen

• 20201211_171941.jpg
    20201211_171941.jpg
    585.5 KB · Weergaven: 153
Zou de gaten in de achterplaat boren, vaak is dat hardboard en heeft het geen dragende functie maar boren in draagende staanders lijkt mij geen geschikt plan

Zou de gaten in de achterplaat boren, vaak is dat hardboard en heeft het geen dragende functie maar boren in draagende staanders lijkt mij geen geschikt plan
Ik heb die achterplaat er zelf in geschroefd haha. Maar als ik die balken erin schroef? Dat moet de zaak toch verstevigen en het gewicht beter verdelen?

Ik heb die achterplaat er zelf in geschroefd haha. Maar als ik die balken erin schroef? Dat moet de zaak toch verstevigen en het gewicht beter verdelen?
Die dragende staanders dat draagvermogen is over de hele plaat verdeeld, verzwak je dat door er een gat in te maken dan verbreek je het dragend vermogen dat fix je niet met een balk

Hmm is er wel een goede manier om het te verstevigen dan? Want het wordt een open bak en ik wil graag de slangen aan de zijkant hebben.

ik zou op de hoeken er twee balken van boven naar beneden in zetten voor extra draag kracht 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant.dan zal er mijn inziens niets gebeuren als je er een gat in wil maken.

Dat werkt alleen als die balken tot op de vloer doorlopen
Hmm en als ik er een soort raam van maak, dan zal het gewicht toch wel goed verdeeld worden over de zijwand en balken? (Zie foto, balken zitten aan de binnenkant dan)

En dan vul ik onder het meubel op waar het stuk hout de onderplaat raakt. Zo moet het wel verdeeld worden.

Bijlagen

• 20201212_095644.jpg
    20201212_095644.jpg
    534.5 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Hmm en als ik er een soort raam van maak, dan zal het gewicht toch wel goed verdeeld worden over de zijwand en balken? (Zie foto, balken zitten aan de binnenkant dan)

En dan vul ik onder het meubel op waar het stuk hout de onderplaat raakt. Zo moet het wel verdeeld worden.
Dit ziet er al een stuk solider uit inderdaad

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan