Juwel Rio 450 Discus


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Hallo Allemaal,

Nogmaals hartelijk dank voor al het advies wat ik al heb gekregen op mijn topics echt super!!

Nadat ik enkele jaren geleden een Discusbak van 200x60x60cm heb gehad enkel door omstandigheden ik de bak moest wegdoen ben ik weer begonnen met de hobby

Gestart met een Juwel Rio 450 tweedehands, helaas kwam ik er na het schoonmaken achter dat het voorraam helemaal vol kleine krassen zat:oops:

Ik heb toe de achterwand verwijdert en al het kit netjes kunnen weghalen waardoor ik de krasloze achterkant als voorkant gebruik:D

Op dit moment heb ik een Back to nature basalt/gneis achterwand gemonteerd , filterzand van de hornbach , een mooi stuk kienhout van ca 100x50cm en diverse stenen.

Eheim Jager heater op een ophoging gemonteerd achter het hout zodat deze niet zichtbaar is. Later wil ik de Juwel LED Day vervangen door de Colour zodat er minder fel licht ontstaat

Hierna de plantjes uitzoeken en vullen, gezien wij (als het allemaal gaat lukken met de wereldwijde situatie om corona) op vakantie naar Noorwegen dus wil de bak een tijd zonder vissen laten draaien en hierna starten met discussen en bijvissen
 

Bijlagen

  • 20210501_105435.jpg
    20210501_105435.jpg
    573.2 KB · Weergaven: 114
  • 20210501_105439.jpg
    20210501_105439.jpg
    722.3 KB · Weergaven: 91
  • 20210501_105446.jpg
    20210501_105446.jpg
    661.5 KB · Weergaven: 94
Welkom op het AF.
 
Ik heb toe de achterwand verwijdert en al het kit netjes kunnen weghalen waardoor ik de krasloze achterkant als voorkant gebruik:D
Ja dat is natuurlijk ook een goeie. Waarschijnlijk zijn de kabelopeningen minder hinderlijk dan een bekraste voorruit 😁 .

Verder nog even over het licht, ik heb de kleine versie de rio180. Ik heb de DAY ook vervangen voor een colour waarbij ik de nature naar voren heb gedaan en de colour naar achteren. Het scheelt iets in felheid maar blijft nog steeds fel, wel krijg je een wat warmer licht. Ik heb m'n buizen deels afgeschermd met stukjes PVC buis (grijs). Andere optie is drijvers toevoegen of water verkleurende componenten (blackwater) om het licht wat diffuser te maken. Jammere vindt ik ook dat het licht niet zomaar dimbaar is. Ik had namelijk best veel last van algen en kon dit alleen verhelpen door m'n co2 te verhogen. Echter zou ik m'n co2 zo moeten verhogen dat het theoretisch gezien niet heel fijn voor m'n vissen zou zijn dus vandaar dat ik toen m'n licht ben gaan afschermen. Dus houdt er rekening mee dat je wellicht aardig wat plantvoeding moet gebruiken, nou is iedere bak natuurlijk weer anders dat wel. Vindt wel m'n kleuren van m'n vissen mooier uitkomen met de colour lamp, iets wat bij Discussen natuurlijk wel extra mooi kan zijn.

En ja lekker laten indraaien tijdens je vakantie (als dat door gaat). Succes verder.

Gr
Stefan
 
Van harte welkom en succes met de opbouw en start van je bak. Al een idee welke kleurslag je wenst te gaan houden?
 
Van harte welkom en succes met de opbouw en start van je bak. Al een idee welke kleurslag je wenst te gaan houden?
Ben hier nog niet direct aan gestart moet ik eerlijk zeggen, momenteel eerst de beplanting aanbrengen en tot na augustus leeg laten draaien, daarna eens kijken wat het mooiste zou matchen. Voorheen had ik volgens mij de HECKEL CROSS ROYAL (dus blauw/zwart/rood combi) Maar tips zijn altijd welkom.
 

Terug
Bovenaan