G
GewoonJoey
Guest
Mooi!
Ben je er al uit wat de middenschool gaat worden?
Ben je er al uit wat de middenschool gaat worden?
GewoonJoey zei:Hehe je ziet pas wat je al die tijd hebt gemist als je er een koppeltje aan toevoegt.
Ik dacht na mijn 20 Espei's ook dat die Goerami's totaal weg zouden vallen tussen al die visjes.
Maar het verschil in grote en vorm laat ze er echt wel uit springen!
Maar goed als je je schooltje voor het midden hebt ben ik toch wel benieuwd naar wat nieuwe fotootjes🙂
Nu ben ik het heel vaak met je eens en ook deze keer zeker weer met de algemene tendens van je bericht, maar het gequote stukje heb ik toch mijn twijfels bij:Jeppo zei:Kardinaaltetra's kunnen echter ook temperaturen aan onder de 23 graden.
Mascha&Ivo zei:Nu ben ik het heel vaak met je eens en ook deze keer zeker weer met de algemene tendens van je bericht, maar het gequote stukje heb ik toch mijn twijfels bij:Jeppo zei:Kardinaaltetra's kunnen echter ook temperaturen aan onder de 23 graden.
![]()
http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S00 ... ci_arttext
Met die informatie zou ik kardinaaltetra's niet zo graag al te koel houden.
Verder gaat ook seriouslyfish vast wel eens de mist in 😉
~ Ivo
Bor zei:@Jeppo: Dankjewel. Ik ben een starter, dus er valt nog veel te leren. Verschillende bronnen geven verschillende informatie, daar ben ik al achter gekomen. Ik ben begonnen met de L199 en deze zitten hoog qua temperatuur, daar heb ik dus een bijpassende scholenvis bij gezocht. De meeste bronnen zeggen dat kardinalen tussen de 23 en 27 graden celcius worden gehouden. Mijn insteek was dat de L199 zit qua temperatuur tussen de 25 en 29 graden, dus voor die vis ben ik aan de ondergrens gaan zitten en voor de kardinalen aan de bovenkant van de temperatuurgrens maar nog niet tegen de max aan 26-27.
Zit ik hier fout qua denkwijze?
De temperatuur in mijn aquarium is op dit moment 26.3, daar de temperatuur in mijn woonkamer en de verlichting die de bak ook opwarmt.
Wat jij dus zegt is dat daar de hoge temperatuur de kardinalen eerder dood zullen gaan. Het is voor mij zeker de moeite waard om hier over na te denken en te kijken hoe ik hier mee om ga.
Mijn vissen zijn volgens mij zeker mooi van kleur, het rood en blauw knalt er aardig uit.
Onder de 23 graden gaat het denk ik niet worden ivm met mijn L-nummers.
Bedankt voor de Tip
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.