eburon
Well-known member
Na 2 jaar terug begonnen met een zoetwateraquarium. Het blijft toch een mooie hobby die je niet zomaar kan loslaten.
Wel een andere gebruikersnaam en wachtwoord omdat ik het slachtoffer geworden ben van een identiteitsdiefstal. Dus compleet alles moeten vernieuwen : telefoonnummers - emailadressen.
Nog steeds hetzelfde aquarium van vorige keer :
- Juwel Rio led 450
- Juwel Helialux spectrum (dit is wel een andere verlichting als vorige keer)
- Naast de Juwel Bioflow 8.0 filter gebruik ik nu ook nog een JBL cristalprofi greenline e702. In de Juwel gebruik de normale filter samenstelling maar wel met een extra bakje JBL Micromec om extra bacteriegroei mogelijk te maken. Daarnaast gebruik ik ook altijd een bakje met actieve kool. In de JBL filter heb ik enkel de filtersponzen in het bovenste bakje gelaten en de overige 2 bakjes zijn volledig gevuld met JBL Micromec. De JBL heeft een doorstroming van 700 liter welke dan weer wordt gebruikt om het water door de koeling te sturen.
- CO2 installatie van JBL - JBL Proflora
- koeling TECO TK500
- ATO AutoAqua Smart ATO micro
Hieronder de hardscape. Woensdag komen de planten binnen.
Wel een andere gebruikersnaam en wachtwoord omdat ik het slachtoffer geworden ben van een identiteitsdiefstal. Dus compleet alles moeten vernieuwen : telefoonnummers - emailadressen.
Nog steeds hetzelfde aquarium van vorige keer :
- Juwel Rio led 450
- Juwel Helialux spectrum (dit is wel een andere verlichting als vorige keer)
- Naast de Juwel Bioflow 8.0 filter gebruik ik nu ook nog een JBL cristalprofi greenline e702. In de Juwel gebruik de normale filter samenstelling maar wel met een extra bakje JBL Micromec om extra bacteriegroei mogelijk te maken. Daarnaast gebruik ik ook altijd een bakje met actieve kool. In de JBL filter heb ik enkel de filtersponzen in het bovenste bakje gelaten en de overige 2 bakjes zijn volledig gevuld met JBL Micromec. De JBL heeft een doorstroming van 700 liter welke dan weer wordt gebruikt om het water door de koeling te sturen.
- CO2 installatie van JBL - JBL Proflora
- koeling TECO TK500
- ATO AutoAqua Smart ATO micro
Hieronder de hardscape. Woensdag komen de planten binnen.