Wat is er nieuw

Juwel rio180 van Klaas47

Klaas47

New member
Lid geworden
3 september 2017
Leeftijd
55
Beste forum leden,

Voor de verhuizing 2 jaar geleden heb ik mijn aquarium verkocht. Nu het huis af is toch maar weer een aquarium gekocht. Het is net als de vorige een juwel rio 180. Echter nu in het wit en met standaard Led verlichting van Juwel.

De CO2 installatie had ik gelukkig nog. Deze is van Dennerle. De flipper heb ik vervangen voor een micro perler.

Op de bodem ligt kristalkwartsgrind van Dennerle in de kleur diamant zwart. Deze keer geen achterwand geplaatst maar een poster. Dit is makkelijker schoon te houden. Bij mijn vorige aquarium veel last gehad van alg op de achterwand vandaar de keuze voor een poster.

De planten:

Eleocharis acicularis
Gratiola viscidula
Sagittaria subulata
Pogostemon erectus
Echinodorus denk
Vesicularia montagnei Christmas Moss

En verder nog wat spiderwood en dragon Stones.

De plantenvoeding die ik gebruik meng ik zelf. Deze wordt gedoseerd dmv de ei-methode. De verlichting is ivm het opstarten 6uur. Deze zal verder worden uitgebreid naar +/-8uur.

Het aquarium is opgestart op 30-8-17.

Tips en adviezen zijn altijd welkom..........................................................................

Gr, Klaas

IMG_20170825_153537715.jpg
IMG_20170826_205213313.jpg
IMG_20170829_170515552.jpg
IMG_20170830_201709886.jpg
IMG_20170901_204257161.jpg
IMG_20170902_203818345.jpg
IMG_20170902_203758384.jpg

Mooie bakken zijn die Rio 180's hè?😀😛 Mooie opstart! Ben benieuwd wat hier van komt!

Dat ziet er allemaal veelbelovend uit :smitten:

Die nieuwe kasten van juwel zijn een stuk mooier dan de oude.

Heel veel succes met deze mooie en uitdagende scape!

Mooi dat je alles zo uitgebreid neerschrijft, dat toont aan hoe netjes je te werk gaat.
Ik vindt de achtergrondposter ook heel erg mooi, waar heb je die vandaan?

Mooi dat je alles zo uitgebreid neerschrijft, dat toont aan hoe netjes je te werk gaat.
Ik vindt de achtergrondposter ook heel erg mooi, waar heb je die vandaan?

Het is een achtergrondposter va Juwel. Juwel heeft 3 soorten posters. Diegene die ik heb Is aan de ene kant zwart en de andere kant die ik gebruik, heeft een rots structuur.

Wauw dat is een goed begin!
Mooie bak is het hé. Die van mij draait nu bijna 3 maanden.

Even een update,

De bak staat nu +/- 1,5 week. De plantjes beginnen uit te lopen. Ik heb de verlichting verhoogd naar 6,5 uur en de CO2 een beetje verhoogd. Ivm goede ervaringen uit het verleden met Easy Carbo doseer ik nu de minimale doses van 0,5ml per 100 liter water.

IMG_20170910_172931545.jpg

IMG_20170910_184156351.jpg

Laatst bewerkt:
Je zou zo op de foto niet zeggen dat het een poster is! Dus de nieuwe rio's hebben standaard LED verlichting, begrijp ik dat goed?

Na 3 weken even een update,

Ik heb de micro perler van Dennerle vervangen voor de flipper. De continu CO2 meting wilde namelijk niet groen worden.Na het plaatsen van de flipper werd deze de zelfde dag nog licht groen.
Het blijft wel een lelijk ding die flipper. Ik zoek nog naar een oplossing hiervoor.

De eerste bewoners zitten in de bak. Ik heb 13 ottocinclus in de bak en +/- 20 vuurgarnalen. Beide zitten er nu bijna een week in.

Wel wat last gehad van bruinalg en nu nog her en der een sliertje draadalg. Door het verhogen van de CO2 is deze bijna op zijn retour terug. Ook de verlichtings duur iets verlaagd. Momenteel 6 3/4 uur.

IMG_20171002_172703.jpg

Wauw ziet er prachtig uit! Ik heb inderdaad nog de oude variant Rio met TL, maar die witte bak daar heb ik toch altijd een zwak voor gehad :smitten:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan