Juwel tl vervangen voor led


vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Berichten
247
Hallo allemaal,
Ik zou graag mijn T5 tl buizen willen vervangen voor led. Nu lees ik dat de led verlichting niet kan worden aangesloten op de armaturen van de tl verlichting.

Is hier een oplossing voor? Was niet van plan mijn armaturen te vervangen.
 
Het Helialux systeem?

Niet goedkoop, maar ik denk als je alles verrekend, dat het verschil aanvaardbaar zal zijn.
Ik denk hierbij aan:
  • Prijs kwaliteit
  • energieverbruik
  • levensduur
  • enz...
 
Er zijn genoeg LED systemen op de markt die passen in de bestaande TL armaturen. Wel heb je een nieuwe voeding nodig, deze zit vaak al bij de LED of is eenvoudig verkrijgbaar. Zelf heb ik, inmiddels drie jaar, naar volle tevredenheid een easyled van Aquatlantis boven mijn lido hangen.
 
Ik zou graag mijn T5 tl buizen willen vervangen voor led. Nu lees ik dat de led verlichting niet kan worden aangesloten op de armaturen van de tl verlichting.
Klopt wel en niet de voeding van de tl buizen kan je niet meer gebruiken.
Je kan wel met een tussen stukje de houders van juwel blijven gebruiken
De led buis heeft een eigen voeding over het algemeen 12/24 volt
Hvp en Aquatlantis zijn bv merken die zo iets hebben
 
Ik heb een rio 240. Het helialux systeem is zeker niet goedkoop maar de overige oplossingen zijn ook aardig aan de prijs.

Maar ik vind de helialux met controller wel een prachtig systeem. De multilux is dan niet dimbaar maar wel een stuk lager in prijs. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
 
Ik heb een rio 240. Het helialux systeem is zeker niet goedkoop maar de overige oplossingen zijn ook aardig aan de prijs.

Maar ik vind de helialux met controller wel een prachtig systeem. De multilux is dan niet dimbaar maar wel een stuk lager in prijs. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Multilux is leuk maar meer opties dan aan en uit heeft deze niet. Ik heb dit armatuur 2 maanden nadat ik mijn aquarium nieuw had gekocht eruit gedaan. Nu heb ik de Helialux en dat werkt echt super. Een maand of 4 geleden is Juwel met een update voor de smartcontrol gekomen, waardoor het nog beter werkt. Het is nu ook mogelijk om lichtprofielen te exporteren en importeren waardoor je ze met iedereen kan uitwisselen.
 
De multilux is dan niet dimbaar maar wel een stuk lager in prijs. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Dat zou ik zeker niet doen bij een planten bak (als je die hebt)
De daylicht buis is niet fijn of je moet van algen soep houden.
 
Ik heb een zuid- Amerikaans ingerichte bakk. Dus veel hout en een paar zwaardplanten. Heb dus geen hele sterke verlichting nodig.
 
de led-lampen van JBL al bekeken? Nu met wifi-controller erbij, je kan ze op een Z-Amerika lichtsituatie instellen, wel 2 controllers als je 2 maal de nature gebruikt... Een beetje duur, maar het lijkt veelbelovend, binnenkort ga ik zelf aan de slag met zoiets...

Groetjes (ps, website van jbl is prima naar het Nederlands vertaald op enkele foutjes met -dt etc maar wel goed leesbaar.)
 

Terug
Bovenaan